Странно положение на скоростен лост
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Странно положение на скоростен лост
В този документ пише, че има значение буталцето как ще се вкара в кутията. Правилно ли съм разбрал, че на това за задната скорост трябва скосената му част да сочи надолу, а на буталцето за 5-та скорост скосената част да сочи нагоре? И между другото някой ориентира ли се на втората снимка на втора страница за какво става въпрос?

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Странно положение на скоростен лост
На 1-та страница от ПДФ-а, на последната снимка, се избива лагерната втулка на пула.
На 2-та страница от ПДФ-а, на снимка 1 и 2 се поставят- набиват нови лагерни втулки със специялни поансони (вложки), сътветно къс и дълъг.
Сега въпросът ще е, от къде тези втулки?
Ми неможах да ги намеря в реалоема. 
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
На тази схема, се вижда разположението на пуловете. И евентуално, ако искаш да си поръчваш тапи, пружини и т.н.
п.п. Схемата е за моят двигател и скоростна!
На 2-та страница от ПДФ-а, на снимка 1 и 2 се поставят- набиват нови лагерни втулки със специялни поансони (вложки), сътветно къс и дълъг.
Сега въпросът ще е, от къде тези втулки?


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
На тази схема, се вижда разположението на пуловете. И евентуално, ако искаш да си поръчваш тапи, пружини и т.н.
п.п. Схемата е за моят двигател и скоростна!
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Странно положение на скоростен лост
Вече и аз я направих процедурата с тея фиксатори. За ваденето на буталцата използвах метод подобен на метода на колегата @UBAH5, но вместо вложка ползвах болт 12мм с намотан лейкопласт. Почистих и буталцата и втулките с корисилин, тръкнах ги леко с водна шкурка, намазах ги много тънко с масло и вече се движеха плавно в кутията. Пружинките си ги купих нови, по 7-8лв е едната ориджинъл. За тапичките обаче не ми се даваха пари и после ги запечатах със силикон. Като слагате тапичките е добре да имате помощник, който да ги придържа да не излизат под натиска на пружината, докато нагласите зегерката. На мен ми помогна колегата @vavilon, за което съм му много благодарен.
В pdf-a от предишния ми пост са показани разликите между фиксаторите за задна и пета скорост, така че внимавайте да не ги объркате.
Засега е рано да споделям впечатления от процедурата, защото времето в момента е топло, а проблема при мен се появяваше при студено време. Като застудее ще си допълня поста.

В pdf-a от предишния ми пост са показани разликите между фиксаторите за задна и пета скорост, така че внимавайте да не ги объркате.

Засега е рано да споделям впечатления от процедурата, защото времето в момента е топло, а проблема при мен се появяваше при студено време. Като застудее ще си допълня поста.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Странно положение на скоростен лост
Айде и аз да се включа по темата.. Свалих кутията точно заради тоя проблем и тая тема
, поръчах и трите пружинки от Аутобавария и в момента ги чакам да пристигнат.
Ударих леко на камък със свалянето на тапите на двата отвора, как ли не ги мъчих и не излизат, а най-странното е че загерка няма..
Ето за кои тапи говоря:

Кажете как да ги извадя..
Предната втулка с пружинката я извадих и по втулката имаше доста отлагания и мръсотия. Каква точно функция изпълнява този механизъм не знам, но е ясно че е свързан с лоста и че ще бъде ревизиран.

Чудя се дали да не отворя и този възел и да го почистя, така като го гледам пак е свързан с вилките и с него има пружини.



Ударих леко на камък със свалянето на тапите на двата отвора, как ли не ги мъчих и не излизат, а най-странното е че загерка няма..
Ето за кои тапи говоря:

Кажете как да ги извадя..
Предната втулка с пружинката я извадих и по втулката имаше доста отлагания и мръсотия. Каква точно функция изпълнява този механизъм не знам, но е ясно че е свързан с лоста и че ще бъде ревизиран.

Чудя се дали да не отворя и този възел и да го почистя, така като го гледам пак е свързан с вилките и с него има пружини.


- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Странно положение на скоростен лост
Завърших процедурата и аз, та миля че ще е полезно да понапиша някой ред..
Тапите на по горната снимка се вадят трудно, най-добре със остър предмет тип отверка. Тък като е почти невъзможно да се свалят напълно здрави, препоръчвам на всички които се захващат с това нещо да се ги поръчат и тях нови.
След като свалите тапата се сваля загерката и излиза това на снимката в последователност от тапата към пружината:

Това е въпросната втулка, която се движи в друга втулка, точно като бутало в цилиндър. Когато е клеясала се движи трудно или въобще не се движи

За да я раздвижа я извадих , като самата втулка беше перфектна,но почистих другата втулка, която играе роля на цилиндър, след което я смазах и ги докарах до положение в което да се движат една в друга съвсем леко.

Това вече са новите пружини които наредих и ги чаках маса време от великите аутобавариа
За пореден път път не си спазиха срока за доставка.. Моя съвет е да се набавите всички части предварително и тогава да разглабяте за да не ви седи колата разглобена, тъй като всички части са на поръчка.

След това сгбявате всичко по обратния ред. Много внимавайте да не завъртите буталцата/втулките, т.е там където е зарязана втулката трябва да е към вилката която я бута/ светнете вътре и вижте. Аз поради тази грешка свалях наново скоротите, тъй като колата не искаше да включи първа и втора
След всички неприятности обаче ефект има и то сериозен, лоста седи насредата и скоротите влизат много по-мазно и хубаво.
Работата не е малко и всеки сам си преценява дали си заслужава да се свали кутия за такова нещо, но при смяна на съединител е престъление да не се направи.
Тапите на по горната снимка се вадят трудно, най-добре със остър предмет тип отверка. Тък като е почти невъзможно да се свалят напълно здрави, препоръчвам на всички които се захващат с това нещо да се ги поръчат и тях нови.
След като свалите тапата се сваля загерката и излиза това на снимката в последователност от тапата към пружината:

Това е въпросната втулка, която се движи в друга втулка, точно като бутало в цилиндър. Когато е клеясала се движи трудно или въобще не се движи

За да я раздвижа я извадих , като самата втулка беше перфектна,но почистих другата втулка, която играе роля на цилиндър, след което я смазах и ги докарах до положение в което да се движат една в друга съвсем леко.

Това вече са новите пружини които наредих и ги чаках маса време от великите аутобавариа


След това сгбявате всичко по обратния ред. Много внимавайте да не завъртите буталцата/втулките, т.е там където е зарязана втулката трябва да е към вилката която я бута/ светнете вътре и вижте. Аз поради тази грешка свалях наново скоротите, тъй като колата не искаше да включи първа и втора






След всички неприятности обаче ефект има и то сериозен, лоста седи насредата и скоротите влизат много по-мазно и хубаво.
Работата не е малко и всеки сам си преценява дали си заслужава да се свали кутия за такова нещо, но при смяна на съединител е престъление да не се направи.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Странно положение на скоростен лост
Колега, ако беше прочел малко по нагоре постовете и особено пдф документа, нямаше да сваляш 2-ри път ск. кутия!
Относно тапите, сваля се първо зегерката и после тапата. Излиза много лесно, с тънка и остра отвертка. Подпъхва се м/у отвора и тапата по цялото прдължение на окръжноста. Така се размачква самата тапа и тя става по пластична. Иначе, отначало е на камък.
Относно шкуренето, си трябва съвсем леко зачистване на втулките и пиновете с водна шкурка минимум 1000. Понеже това е сглобка с хлабина. При такава сглобка, като се пусне пина във втулката вертикално, трябва да се спуска мазно и бавно!
Относно тапите, сваля се първо зегерката и после тапата. Излиза много лесно, с тънка и остра отвертка. Подпъхва се м/у отвора и тапата по цялото прдължение на окръжноста. Така се размачква самата тапа и тя става по пластична. Иначе, отначало е на камък.
Относно шкуренето, си трябва съвсем леко зачистване на втулките и пиновете с водна шкурка минимум 1000. Понеже това е сглобка с хлабина. При такава сглобка, като се пусне пина във втулката вертикално, трябва да се спуска мазно и бавно!
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Странно положение на скоростен лост
vavilon написа:Колега, ако беше прочел малко по нагоре постовете и особено пдф документа, нямаше да сваляш 2-ри път ск. кутия!
Относно тапите, сваля се първо зегерката и после тапата. Излиза много лесно, с тънка и остра отвертка. Подпъхва се м/у отвора и тапата по цялото прдължение на окръжноста. Така се размачква самата тапа и тя става по пластична. Иначе, отначало е на камък.
Относно шкуренето, си трябва съвсем леко зачистване на втулките и пиновете с водна шкурка минимум 1000. Понеже това е сглобка с хлабина. При такава сглобка, като се пусне пина във втулката вертикално, трябва да се спуска мазно и бавно!
Не си прав че се сваля първо зегерката, а после тапата. Тази тапа се набива като тапа на цилиндров блок, т.е няма зегерка пред нея. След като свалиш тапата, тогава вече е зегерката, която като я свалиш вече вадиш пружината и буталцето. Поне така е на моята кутия - гетраг 323i.
Относно pdf файла- да - можеше да го погледна, но все пак не всичко е книги, човек ако погледне вътре в дупката как седят нещата ще ми стане ясно как трябва да седи буталцето. Аз просто обръщам внимание да не правите моите грешки и да ви стане работата двоина. За останалото съм съгласен.

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Странно положение на скоростен лост
Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината.
И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект.

Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината.



- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Странно положение на скоростен лост
vavilon написа:Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината.И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект.
![]()
Колега аз ще те замоля да погледнеш една такава кутия като моята и да разголбиш този механизъм и ще се убедиш в това което ти казвам. Аз съм го видял и пипнал с очите си, а дори и да не беше така на схемата в реалоем го дават по същия начин. Повече не ми се иска да спориме. И никой не е пипал преди мене, тапите нямаха следи от предишен демонтаж.
Пружината няма как да изскочи тъй като след нея има нещо като шайба, след това зегерката ги затваря и най накрая е тапата. Сънимал съм целия ''пълнеж'' по нагоре по снимките.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Странно положение на скоростен лост
Може би при Getrag кутиите е по-различно отколкото при ZF. Моята е ZF и там всичко е така, както @vavilon го описва. Както и по-горе съм споменал тая процедура двамата с него я правихме на моята кутия. На сниманата статия, която е качена на първата страница в темата, нещата изглеждат по същия начин, но вероятно и там кутията е ZF.
При @vankatagsi обаче наистина от снимките се вижда, че различно изглеждат тапите дори и преди да бъдат отворени, вижда се и въпросната шайба на снимката, дето е снимана извадената пружина заедно с тапата и зегерката. Сигурно и заради това на тея кутии тапите им са по-стегнати и по-трудно се свалят, защото ако няма зегерка, която да ги подсигурява могат да изпаднат.
При @vankatagsi обаче наистина от снимките се вижда, че различно изглеждат тапите дори и преди да бъдат отворени, вижда се и въпросната шайба на снимката, дето е снимана извадената пружина заедно с тапата и зегерката. Сигурно и заради това на тея кутии тапите им са по-стегнати и по-трудно се свалят, защото ако няма зегерка, която да ги подсигурява могат да изпаднат.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Странно положение на скоростен лост
CTORH написа:Може би при Getrag кутиите е по-различно отколкото при ZF. Моята е ZF и там всичко е така, както @vavilon го описва. Както и по-горе съм споменал тая процедура двамата с него я правихме на моята кутия. На сниманата статия, която е качена на първата страница в темата, нещата изглеждат по същия начин, но вероятно и там кутията е ZF.
При @vankatagsi обаче наистина от снимките се вижда, че различно изглеждат тапите дори и преди да бъдат отворени, вижда се и въпросната шайба на снимката, дето е снимана извадената пружина заедно с тапата и зегерката. Сигурно и заради това на тея кутии тапите им са по-стегнати и по-трудно се свалят, защото ако няма зегерка, която да ги подсигурява могат да изпаднат.

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Странно положение на скоростен лост
vankatagsi написа:vavilon написа:Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината.И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект.
![]()
Колега аз ще те замоля да погледнеш една такава кутия като моята и да разголбиш този механизъм и ще се убедиш в това което ти казвам. Аз съм го видял и пипнал с очите си, а дори и да не беше така на схемата в реалоем го дават по същия начин. Повече не ми се иска да спориме. И никой не е пипал преди мене, тапите нямаха следи от предишен демонтаж.
Пружината няма как да изскочи тъй като след нея има нещо като шайба, след това зегерката ги затваря и най накрая е тапата. Сънимал съм целия ''пълнеж'' по нагоре по снимките.
Ако има шайба, нещата са така, както ги описваш!


- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Странно положение на скоростен лост
vavilon написа:vankatagsi написа:vavilon написа:Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината.И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект.
![]()
Колега аз ще те замоля да погледнеш една такава кутия като моята и да разголбиш този механизъм и ще се убедиш в това което ти казвам. Аз съм го видял и пипнал с очите си, а дори и да не беше така на схемата в реалоем го дават по същия начин. Повече не ми се иска да спориме. И никой не е пипал преди мене, тапите нямаха следи от предишен демонтаж.
Пружината няма как да изскочи тъй като след нея има нещо като шайба, след това зегерката ги затваря и най накрая е тапата. Сънимал съм целия ''пълнеж'' по нагоре по снимките.
Ако има шайба, нещата са така, както ги описваш!На снимката, шайбата ми приличаше на още една тапа. При теб, даже е по добре самата сглобка, понеже шайбата ограничава на твърдо пружината.
Разбрахме се накрая, мился че темата се изчерпа.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Странно положение на скоростен лост
Натъкнах се на друг проблем. При мен лоста се движи, надясно, срещу 5-та много трудно, но само първия път. След това известно време е ОК, и след време пак със зор, далеч повече усилие иска от включването на задна. Скоростите, включително 5-та си влизат нормално. Лоста си стои нормално в средата.
От същото място ли е проблема.
Тя, кутията скоро ще отпадне, но ми стана интересно.
От същото място ли е проблема.
Тя, кутията скоро ще отпадне, но ми стана интересно.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Странно положение на скоростен лост
Lenco написа:Натъкнах се на друг проблем. При мен лоста се движи, надясно, срещу 5-та много трудно, но само първия път. След това известно време е ОК, и след време пак със зор, далеч повече усилие иска от включването на задна. Скоростите, включително 5-та си влизат нормално. Лоста си стои нормално в средата.
От същото място ли е проблема.
Тя, кутията скоро ще отпадне, но ми стана интересно.
Да това симптома на трудно подвижна ружина във втулката за 5-та скорост.


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани