Странно положение на скоростен лост

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от CTORH » 24 Яну 2014, 11:57

RA Replacing bearing bushing for 5th_reverse gear locking pin (C_F transmission) -.pdf


В този документ пише, че има значение буталцето как ще се вкара в кутията. Правилно ли съм разбрал, че на това за задната скорост трябва скосената му част да сочи надолу, а на буталцето за 5-та скорост скосената част да сочи нагоре? И между другото някой ориентира ли се на втората снимка на втора страница за какво става въпрос? :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vavilon » 04 Фев 2014, 10:35

На 1-та страница от ПДФ-а, на последната снимка, се избива лагерната втулка на пула.
На 2-та страница от ПДФ-а, на снимка 1 и 2 се поставят- набиват нови лагерни втулки със специялни поансони (вложки), сътветно къс и дълъг.
Сега въпросът ще е, от къде тези втулки? :mhihi: Ми неможах да ги намеря в реалоема. :(
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
На тази схема, се вижда разположението на пуловете. И евентуално, ако искаш да си поръчваш тапи, пружини и т.н.
п.п. Схемата е за моят двигател и скоростна!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от CTORH » 21 Фев 2014, 12:46

Вече и аз я направих процедурата с тея фиксатори. За ваденето на буталцата използвах метод подобен на метода на колегата @UBAH5, но вместо вложка ползвах болт 12мм с намотан лейкопласт. Почистих и буталцата и втулките с корисилин, тръкнах ги леко с водна шкурка, намазах ги много тънко с масло и вече се движеха плавно в кутията. Пружинките си ги купих нови, по 7-8лв е едната ориджинъл. За тапичките обаче не ми се даваха пари и после ги запечатах със силикон. Като слагате тапичките е добре да имате помощник, който да ги придържа да не излизат под натиска на пружината, докато нагласите зегерката. На мен ми помогна колегата @vavilon, за което съм му много благодарен. :bchug:
В pdf-a от предишния ми пост са показани разликите между фиксаторите за задна и пета скорост, така че внимавайте да не ги объркате. :)
Засега е рано да споделям впечатления от процедурата, защото времето в момента е топло, а проблема при мен се появяваше при студено време. Като застудее ще си допълня поста.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vankatagsi » 07 Мар 2014, 14:58

Айде и аз да се включа по темата.. Свалих кутията точно заради тоя проблем и тая тема :mhihi: , поръчах и трите пружинки от Аутобавария и в момента ги чакам да пристигнат.
Ударих леко на камък със свалянето на тапите на двата отвора, как ли не ги мъчих и не излизат, а най-странното е че загерка няма..
Ето за кои тапи говоря:
Изображение

Кажете как да ги извадя..

Предната втулка с пружинката я извадих и по втулката имаше доста отлагания и мръсотия. Каква точно функция изпълнява този механизъм не знам, но е ясно че е свързан с лоста и че ще бъде ревизиран.
Изображение

Чудя се дали да не отворя и този възел и да го почистя, така като го гледам пак е свързан с вилките и с него има пружини.
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vankatagsi » 19 Мар 2014, 0:39

Завърших процедурата и аз, та миля че ще е полезно да понапиша някой ред..

Тапите на по горната снимка се вадят трудно, най-добре със остър предмет тип отверка. Тък като е почти невъзможно да се свалят напълно здрави, препоръчвам на всички които се захващат с това нещо да се ги поръчат и тях нови.
След като свалите тапата се сваля загерката и излиза това на снимката в последователност от тапата към пружината:

Изображение

Това е въпросната втулка, която се движи в друга втулка, точно като бутало в цилиндър. Когато е клеясала се движи трудно или въобще не се движи

Изображение

За да я раздвижа я извадих , като самата втулка беше перфектна,но почистих другата втулка, която играе роля на цилиндър, след което я смазах и ги докарах до положение в което да се движат една в друга съвсем леко.

Изображение

Това вече са новите пружини които наредих и ги чаках маса време от великите аутобавариа :banghead: За пореден път път не си спазиха срока за доставка.. Моя съвет е да се набавите всички части предварително и тогава да разглабяте за да не ви седи колата разглобена, тъй като всички части са на поръчка.

Изображение

След това сгбявате всичко по обратния ред. Много внимавайте да не завъртите буталцата/втулките, т.е там където е зарязана втулката трябва да е към вилката която я бута/ светнете вътре и вижте. Аз поради тази грешка свалях наново скоротите, тъй като колата не искаше да включи първа и втора :banghead: :banghead: :bang: :bang: :mhihi: :wave:
След всички неприятности обаче ефект има и то сериозен, лоста седи насредата и скоротите влизат много по-мазно и хубаво.
Работата не е малко и всеки сам си преценява дали си заслужава да се свали кутия за такова нещо, но при смяна на съединител е престъление да не се направи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vavilon » 19 Мар 2014, 8:58

Колега, ако беше прочел малко по нагоре постовете и особено пдф документа, нямаше да сваляш 2-ри път ск. кутия!
Относно тапите, сваля се първо зегерката и после тапата. Излиза много лесно, с тънка и остра отвертка. Подпъхва се м/у отвора и тапата по цялото прдължение на окръжноста. Така се размачква самата тапа и тя става по пластична. Иначе, отначало е на камък.
Относно шкуренето, си трябва съвсем леко зачистване на втулките и пиновете с водна шкурка минимум 1000. Понеже това е сглобка с хлабина. При такава сглобка, като се пусне пина във втулката вертикално, трябва да се спуска мазно и бавно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vankatagsi » 19 Мар 2014, 9:26

vavilon написа:Колега, ако беше прочел малко по нагоре постовете и особено пдф документа, нямаше да сваляш 2-ри път ск. кутия!
Относно тапите, сваля се първо зегерката и после тапата. Излиза много лесно, с тънка и остра отвертка. Подпъхва се м/у отвора и тапата по цялото прдължение на окръжноста. Така се размачква самата тапа и тя става по пластична. Иначе, отначало е на камък.
Относно шкуренето, си трябва съвсем леко зачистване на втулките и пиновете с водна шкурка минимум 1000. Понеже това е сглобка с хлабина. При такава сглобка, като се пусне пина във втулката вертикално, трябва да се спуска мазно и бавно!


Не си прав че се сваля първо зегерката, а после тапата. Тази тапа се набива като тапа на цилиндров блок, т.е няма зегерка пред нея. След като свалиш тапата, тогава вече е зегерката, която като я свалиш вече вадиш пружината и буталцето. Поне така е на моята кутия - гетраг 323i.
Относно pdf файла- да - можеше да го погледна, но все пак не всичко е книги, човек ако погледне вътре в дупката как седят нещата ще ми стане ясно как трябва да седи буталцето. Аз просто обръщам внимание да не правите моите грешки и да ви стане работата двоина. За останалото съм съгласен. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vavilon » 19 Мар 2014, 9:47

Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината. :kuku: И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект. :yes: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vankatagsi » 19 Мар 2014, 11:10

vavilon написа:Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината. :kuku: И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект. :yes: :bchug:


Колега аз ще те замоля да погледнеш една такава кутия като моята и да разголбиш този механизъм и ще се убедиш в това което ти казвам. Аз съм го видял и пипнал с очите си, а дори и да не беше така на схемата в реалоем го дават по същия начин. Повече не ми се иска да спориме. И никой не е пипал преди мене, тапите нямаха следи от предишен демонтаж.
Пружината няма как да изскочи тъй като след нея има нещо като шайба, след това зегерката ги затваря и най накрая е тапата. Сънимал съм целия ''пълнеж'' по нагоре по снимките.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от CTORH » 19 Мар 2014, 13:40

Може би при Getrag кутиите е по-различно отколкото при ZF. Моята е ZF и там всичко е така, както @vavilon го описва. Както и по-горе съм споменал тая процедура двамата с него я правихме на моята кутия. На сниманата статия, която е качена на първата страница в темата, нещата изглеждат по същия начин, но вероятно и там кутията е ZF.
При @vankatagsi обаче наистина от снимките се вижда, че различно изглеждат тапите дори и преди да бъдат отворени, вижда се и въпросната шайба на снимката, дето е снимана извадената пружина заедно с тапата и зегерката. Сигурно и заради това на тея кутии тапите им са по-стегнати и по-трудно се свалят, защото ако няма зегерка, която да ги подсигурява могат да изпаднат.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vankatagsi » 19 Мар 2014, 13:59

CTORH написа:Може би при Getrag кутиите е по-различно отколкото при ZF. Моята е ZF и там всичко е така, както @vavilon го описва. Както и по-горе съм споменал тая процедура двамата с него я правихме на моята кутия. На сниманата статия, която е качена на първата страница в темата, нещата изглеждат по същия начин, но вероятно и там кутията е ZF.
При @vankatagsi обаче наистина от снимките се вижда, че различно изглеждат тапите дори и преди да бъдат отворени, вижда се и въпросната шайба на снимката, дето е снимана извадената пружина заедно с тапата и зегерката. Сигурно и заради това на тея кутии тапите им са по-стегнати и по-трудно се свалят, защото ако няма зегерка, която да ги подсигурява могат да изпаднат.


:yes: И аз стигам до извода че има разлика в този механизъм при гретраг и ЗФ кутийте.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vavilon » 20 Мар 2014, 10:33

vankatagsi написа:
vavilon написа:Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината. :kuku: И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект. :yes: :bchug:


Колега аз ще те замоля да погледнеш една такава кутия като моята и да разголбиш този механизъм и ще се убедиш в това което ти казвам. Аз съм го видял и пипнал с очите си, а дори и да не беше така на схемата в реалоем го дават по същия начин. Повече не ми се иска да спориме. И никой не е пипал преди мене, тапите нямаха следи от предишен демонтаж.
Пружината няма как да изскочи тъй като след нея има нещо като шайба, след това зегерката ги затваря и най накрая е тапата. Сънимал съм целия ''пълнеж'' по нагоре по снимките.

Ако има шайба, нещата са така, както ги описваш! :yes: На снимката, шайбата ми приличаше на още една тапа. При теб, даже е по добре самата сглобка, понеже шайбата ограничава на твърдо пружината. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vankatagsi » 20 Мар 2014, 10:57

vavilon написа:
vankatagsi написа:
vavilon написа:Колега ще те замоля да си поправиш мнението, относно зегерките, тапите и тяхният последователен монтаж!
Явно, някой преди теб, е правил простотии на тази скоростна! Тапите са с малка височина и перфектно влизат след засечката (канала) за зегерката. След това се слага зегерката, за да не ти изскочи пружината. :kuku: И аз съм човек и аз бъркам, но този твой монтаж няма как да се случи в технологичен аспект. :yes: :bchug:


Колега аз ще те замоля да погледнеш една такава кутия като моята и да разголбиш този механизъм и ще се убедиш в това което ти казвам. Аз съм го видял и пипнал с очите си, а дори и да не беше така на схемата в реалоем го дават по същия начин. Повече не ми се иска да спориме. И никой не е пипал преди мене, тапите нямаха следи от предишен демонтаж.
Пружината няма как да изскочи тъй като след нея има нещо като шайба, след това зегерката ги затваря и най накрая е тапата. Сънимал съм целия ''пълнеж'' по нагоре по снимките.

Ако има шайба, нещата са така, както ги описваш! :yes: На снимката, шайбата ми приличаше на още една тапа. При теб, даже е по добре самата сглобка, понеже шайбата ограничава на твърдо пружината. :bchug:


Разбрахме се накрая, мился че темата се изчерпа. :bchug:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2714
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от Lenco » 26 Фев 2015, 9:07

Натъкнах се на друг проблем. При мен лоста се движи, надясно, срещу 5-та много трудно, но само първия път. След това известно време е ОК, и след време пак със зор, далеч повече усилие иска от включването на задна. Скоростите, включително 5-та си влизат нормално. Лоста си стои нормално в средата.
От същото място ли е проблема.
Тя, кутията скоро ще отпадне, но ми стана интересно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Странно положение на скоростен лост

Мнение от vavilon » 26 Фев 2015, 10:57

Lenco написа:Натъкнах се на друг проблем. При мен лоста се движи, надясно, срещу 5-та много трудно, но само първия път. След това известно време е ОК, и след време пак със зор, далеч повече усилие иска от включването на задна. Скоростите, включително 5-та си влизат нормално. Лоста си стои нормално в средата.
От същото място ли е проблема.
Тя, кутията скоро ще отпадне, но ми стана интересно.

Да това симптома на трудно подвижна ружина във втулката за 5-та скорост. :) :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook