Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Mercedes набутаха 4-цил. мотор в S-класата преди 2 години, логично беше и БМВ да тестват пазара. Макар че тази кола ще е нелепа за шофиране, поне дизел да беше заради въртящия момент... Или първа предавка на автомата ще бъде 8:1, втора 7:1 и т.н. 

Never mistake motion for action...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Все по-често се споменава, че в следващото поколение на петицата ще има и 3 цилиндрови двигатели:
...G30 Engines?
Well, previously Autocar and now Car Magazine are all reporting that the new 3-cylinder BMW engine will power the new 5. And that should be no shock or surprise, as the new modular platform of BMW engines allows for a common family of motors which will range from 3 to 6 cylinders in a variety of displacements....
Цитат от ето тук:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=939075
...G30 Engines?
Well, previously Autocar and now Car Magazine are all reporting that the new 3-cylinder BMW engine will power the new 5. And that should be no shock or surprise, as the new modular platform of BMW engines allows for a common family of motors which will range from 3 to 6 cylinders in a variety of displacements....
Цитат от ето тук:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=939075
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Leon написа:Mercedes набутаха 4-цил. мотор в S-класата преди 2 години, логично беше и БМВ да тестват пазара. Макар че тази кола ще е нелепа за шофиране, поне дизел да беше заради въртящия момент... Или първа предавка на автомата ще бъде 8:1, втора 7:1 и т.н.
720 ще има 270 nm почти колкото стария 3.0 мотор, а предполагам че ще е полека.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Даунсайзинг - реални ползи

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Поредната вестникарска шумотевица и нищо съществено като информация и технически параметри. Двигател от хаябуза турбо във нисан купе ?!
Разхода на стария DIG-T в нисан JUC е 10 литра бензин и е 130квт моторче а тоя е 298квт ?!
Мотора от снимката със сигурност не е истинския DIG-T R.Къде са му маслените кулери помпи въздушни кулери и един куп неща за това директно впръсване и сух картер ? Мотор е един разпр. вал и 12 клапана ? Без промевливо газоразпределение ?
Една снимка на нещо като мотор и доста оптимизъм .
Разхода на стария DIG-T в нисан JUC е 10 литра бензин и е 130квт моторче а тоя е 298квт ?!
Мотора от снимката със сигурност не е истинския DIG-T R.Къде са му маслените кулери помпи въздушни кулери и един куп неща за това директно впръсване и сух картер ? Мотор е един разпр. вал и 12 клапана ? Без промевливо газоразпределение ?

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Jordana написа:Поредната вестникарска шумотевица и нищо съществено като информация и технически параметри. Двигател от хаябуза турбо във нисан купе ?!
Разхода на стария DIG-T в нисан JUC е 10 литра бензин и е 130квт моторче а тоя е 298квт ?!
Мотора от снимката със сигурност не е истинския DIG-T R.Къде са му маслените кулери помпи въздушни кулери и един куп неща за това директно впръсване и сух картер ? Мотор е един разпр. вал и 12 клапана ? Без промевливо газоразпределение ?Една снимка на нещо като мотор и доста оптимизъм .
Далече е от мотора на хаябуса, но действително е някаква пр щуротия. За да постигне тая мощност при 7500 оборота значи ,че е надут до безобразие. Това тегло 40 кг 100% е без теглото на турбото, кулерите и периферията. Та като цяло не е невъзможно ,но колко повече от 2 пускания ше издеяни е друг въпрос.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Стария мотор BMW P83 от 1993г има 300к.с литрова мощност при 19 200 оборота в атмосферен режим-900к.с за 3 литра агрегат тоест 450 к.с от 1.5 литра агрегат.Ресурс на мотора около 50 часа.Новите турбо мотори във F1 имат ограничение 3.5 бар в интейка и 1.5 литра работен обем но пък са лимитирани в горивото .
Незнам какъв трябва да е тоя нисан да изкара такива параметри и то при двойно по ниски обороти и достатъчен ресурс на мотора.
Незнам какъв трябва да е тоя нисан да изкара такива параметри и то при двойно по ниски обороти и достатъчен ресурс на мотора.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Jordana написа:Стария мотор BMW P83 от 1993г има 300к.с литрова мощност при 19 200 оборота в атмосферен режим-900к.с за 3 литра агрегат тоест 450 к.с от 1.5 литра агрегат.Ресурс на мотора около 50 часа.Новите турбо мотори във F1 имат ограничение 3.5 бар в интейка и 1.5 литра работен обем но пък са лимитирани в горивото .
Незнам какъв трябва да е тоя нисан да изкара такива параметри и то при двойно по ниски обороти и достатъчен ресурс на мотора.
5 бара баце

- neonman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:5 бара баце
Не повече от 2 бара , при добре проектиран мотор !

if your car isn't scary - it's just not fast enough!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Бях обещал да пиша малко по темата, защото ми попадна сравнение на автмобили от ниския клас със модерен даунсайзинг и СЪВРЕМЕНЕН атмосферен бензинов мотор . Геройте са
Шкода Рапид 1.4 ТСИ 122кс 200НМ
и доста нашумелия (явно има защо) скай-актив Мазда
Мазда 3 Скайактив Г-120 2.0 120кс
тегло:
Шкода - 1180кг
Мазда - 1300кг
Размери - не ми се пише подробно - японката е по-голяма с половин клас . С по 10см в междуосие,ширина и дължина . С една дума - по-просторния автомобил .
Динамика: Шкодата е екипирана със ДСГ , което е доста по-бърза кутия от ръчката в Мазда 3 .
Първо за "отлепянето" 0-40км/ч което е доста важно за градски цокала в този клас
0-40км/ч
Шкода - 2,7 сек
Мазда - 2,3 сек
0-140км/ч
Шкода - 19,7 сек
Мазда - 19,6 сек
Вероятно поради факта, че 120кс коли след 150км/ч ускоряват с календара на маите, не са посочени данни за ускорените при по-високи скорости, така че не остава докрай ясно , коя кола ще е по-динамична за пътуване извън града .
Разход . СРЕДЕН По утопичния НЕФЗ :
Шкода - 5,8
Мазда - 5,1
Реално измерен среден разход :
Шкода - 7.0л/100км
Мазда - 6,9л/100км
Да, Шкодата е Шкода, но е базирана изцяло на технология на ВАГ - 1.4 ТСИ и кутията с двоен съединител, в момента са топ ниво. Отделно Рапида е по-малък и доста по-лек от Мазда 3 , да не говорим, че е и със доста по-малки джаните - 16ки 215х45 а маздата е с 18ки 215х45
... Можели значи и при миксерите да се постигне икономия с атмосферен мотор, стига да се налеят пари, а не да мерим двигатели от 2004та (N52B30) с такива от 2011та N20B20
Шкода Рапид 1.4 ТСИ 122кс 200НМ
и доста нашумелия (явно има защо) скай-актив Мазда
Мазда 3 Скайактив Г-120 2.0 120кс
тегло:
Шкода - 1180кг
Мазда - 1300кг
Размери - не ми се пише подробно - японката е по-голяма с половин клас . С по 10см в междуосие,ширина и дължина . С една дума - по-просторния автомобил .
Динамика: Шкодата е екипирана със ДСГ , което е доста по-бърза кутия от ръчката в Мазда 3 .
Първо за "отлепянето" 0-40км/ч което е доста важно за градски цокала в този клас
0-40км/ч
Шкода - 2,7 сек
Мазда - 2,3 сек
0-140км/ч
Шкода - 19,7 сек
Мазда - 19,6 сек
Вероятно поради факта, че 120кс коли след 150км/ч ускоряват с календара на маите, не са посочени данни за ускорените при по-високи скорости, така че не остава докрай ясно , коя кола ще е по-динамична за пътуване извън града .
Разход . СРЕДЕН По утопичния НЕФЗ :
Шкода - 5,8
Мазда - 5,1
Реално измерен среден разход :
Шкода - 7.0л/100км
Мазда - 6,9л/100км
Да, Шкодата е Шкода, но е базирана изцяло на технология на ВАГ - 1.4 ТСИ и кутията с двоен съединител, в момента са топ ниво. Отделно Рапида е по-малък и доста по-лек от Мазда 3 , да не говорим, че е и със доста по-малки джаните - 16ки 215х45 а маздата е с 18ки 215х45

... Можели значи и при миксерите да се постигне икономия с атмосферен мотор, стига да се налеят пари, а не да мерим двигатели от 2004та (N52B30) с такива от 2011та N20B20
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Принципно за сравнението между СЪВРЕМЕНЕН атомосферен мотор и подобен турбо, нещата са както ги казваш, но истината е, че тези неща са вече в историята.
БМВ няма да се върне към атмосферките, та може само да си чешем езиците.
БМВ няма да се върне към атмосферките, та може само да си чешем езиците.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
BMW Power ACM написа:Принципно за сравнението между СЪВРЕМЕНЕН атомосферен мотор и подобен турбо, нещата са както ги казваш, но истината е, че тези неща са вече в историята.
БМВ няма да се върне към атмосферките, та може само да си чешем езиците.
Това че след 2012 БМВ изоставя атмосферките, няма да ни бърка поне още 5-6 години

- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:BMW Power ACM написа:Принципно за сравнението между СЪВРЕМЕНЕН атомосферен мотор и подобен турбо, нещата са както ги казваш, но истината е, че тези неща са вече в историята.
БМВ няма да се върне към атмосферките, та може само да си чешем езиците.
Това че след 2012 БМВ изоставя атмосферките, няма да ни бърка поне още 5-6 години
Не бъдете толко сигурни и двамата - пазара е странно животно и с менящо се настроение, в момента в който на потребителите им втръсне от духалки и вече се по-изчерпят маркетинговите суперлативи за тях и дървопрегръщачите осъзнаят ,че май изгоряло масло по вредно от изгорял бензин и като нищо може да има връщане на атмосферните мотори.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Кофтито е, че дотогава БМВ ще са изостанали в отношение на атмосферните мотори и това загубено време няма как да се възстанови, нито някои загубени традиции, нито още бая неща. Ако изобщо дойде това време защото вече е ясно какви ще са двигателите на следващите поколение М5 и М6 - същите с леко вдигане на мощността. Та щом за тях няма да се връщат атмосферки, какво остава задругите модели.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани