Поддръжка на BMW E60/E61
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Казано на прост език, ако сложиш Quaife диференциал, много рядко ще видиш лампата за DSC-то да присветва, дори като завариш педала. Зимата ще имаш в пъти по-голяма проходимост. Също така, ще имаш чувството, че караш коренно различна кола, защото ще слагаш конете и въртящия момент на пътя дори при старт от място.
Според мен, за парите си, това е ъпгрейда, който си заслужава най-много
Според мен, за парите си, това е ъпгрейда, който си заслужава най-много


- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
rosendaal написа:Благодаря за бързината.
да цената само на елемента е 1 200 евро.
А какво значи че не зацепва,не разпределя ъгловата скорост към колелата или въобще няма да завърти нито едно от колелата и ще стои като блокирал.тоес ще предизвика дрифт или стоене на едно място?
не зацепва означава че все едно имаш нормален диференциал - продължава да върти едното колело и съответно веднага ДСЦ-то влиза и почва да спира двигателя и да играе със спирачката. но както казах това е абсолютно хипотетичен сценарий. реално не знам на някой да му се е случвало.
този шпер е много готина придобивка - не знам някой да е съжалявал че го е взел. но не е евтино удоволствие.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
da6ip написа:да си дойдем на думата... чакам да споделиш при първия сняг как е положението с този диференциал.
ясно че няма да е като "х", но въпросът е (ще бъде) дали при наклон, паркинг, и подобни ежедневни ситуации успява да доближи "х"-а?
Абе то не е ясно дали ще видим сняг тази година, но мога да ти кажа разликата между М5цата и 550ката - нямат нищо общо



- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Само където се набутахте за зимни гуми 

Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Cinder написа:Абе то не е ясно дали ще видим сняг тази година, но мога да ти кажа разликата между М5цата и 550ката - нямат нищо общоНе визирам само разликата в мощността, самото усещане от двете коли е коренно различно. 550ката като и дадеш газ се чудеше дали да тръгне, хем беше с чисто нови Michelin PSS, докато на М5цата на сухо мнооого рядко и светва тракшъна. На мокро естествено святка, но пак е в ПЪТИ по-добре от 550ката. За мощността, с която разполага М5цата, колата има адски добро сцепление. Предполагам, че на сняг също няма да съм разочарован
точно това имах предвид

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
da6ip ти къде се скътаваш и не присъстваш на срещите?
колегите казаха, че пак си разпарчетосал колата, какво и прави този път?

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
sawion написа:da6ip ти къде се скътаваш и не присъстваш на срещите?колегите казаха, че пак си разпарчетосал колата, какво и прави този път?
ми разглобена е вътре докато текат експерименти с FDC-то... и отзад е леко разглобена понеже има други амортисьори за малко.. абе не е за пред хора

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
дойде време да взимаш следващия модел, а ти все още правиш тоя
(думи на баща ми като ме види да човъркам нещо)

- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
много точно казано
да не говорим че по принцип не е лоша идея да се наливат пари (и време) в нещо което после ги връща 


Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Колеги, проучете как стои въпроса с съвместимостта на DSC-то с шпера. Дали не трябва специално препрограмиране на модула и т.н. Носят се разни митове и легенди, за които все още не съм намерил категоричен отговор дали реакцията на системата за стабилност трябва да е "по-особена" при наличието на шпер... Ако някой има становище на Quife например или нещо подобно нека сподели 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Nickelback написа:Колеги, проучете как стои въпроса с съвместимостта на DSC-то със шпера. Дали не трябва специално препрограмиране на модула и т.н. Носят се разни митове и легенди, за които все още не съм намерил категоричен отговор дали реакцията на системата за стабилност трябва да е "по-особена" при наличието на шпер... Ако някой има становище на Quife например или нещо подобно нека сподели
ами сподели какви са тези митове и легенди, да видим някой може ли да коментира конкретно по тях.
иначе, конкретно в случая на не-Мково Е60/61 и LSD Quaife, става въпрос за следното (доколкото ми е известно):
1) караш нормално - нито шпера нито ДСЦ-то работят.
2) една гума губи сцепление (за част от секундата) - докато шпера сработва по предназначение (блокира) и си връщаш сцеплението, няма никаква причина ДСЦ-то да се включва. т.е. всичко ок.
3) след като шпера веднъж е блокирал, и ти след това загубиш сцепление, това означава че си го загубил с двете гуми наведнъж, т.е. правиш дрифт, било то желан (за удоволствие) или нежелан (инцидент). Тогава ДСЦ-то се включва, понеже регистрира превъртане на гумите, и опитва да овладее колата по неговите си начини. дотук добре.
Остава въпросът, колко бързо ДСЦ-то ще овладее колата във сценарий 3, и дали това няма да е по-бавно в сравнение със случая когато нямаш шпер и върти само едната гума. Това може да го каже само някой който е тествал доста сериозно колата си със и без такъв шпер.
Но така или иначе да тръгнеш оттук нататък да си препрограмираш ДСЦ-то на Е60, ми се струва доста рисковано начинание.
Ако говориш за шпер на коли, които вече имат електронен шпер фабрично (т.е. доста М-модели) и колата го търси и разпознава, това е съвсем друга история.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
da6ip написа:Nickelback написа:Колеги, проучете как стои въпроса с съвместимостта на DSC-то със шпера. Дали не трябва специално препрограмиране на модула и т.н. Носят се разни митове и легенди, за които все още не съм намерил категоричен отговор дали реакцията на системата за стабилност трябва да е "по-особена" при наличието на шпер... Ако някой има становище на Quife например или нещо подобно нека сподели
ами сподели какви са тези митове и легенди, да видим някой може ли да коментира конкретно по тях.
иначе, конкретно в случая на не-Мково Е60/61 и LSD Quaife, става въпрос за следното (доколкото ми е известно):
1) караш нормално - нито шпера нито ДСЦ-то работят.
2) една гума губи сцепление (за част от секундата) - докато шпера сработва по предназначение (блокира) и си връщаш сцеплението, няма никаква причина ДСЦ-то да се включва. т.е. всичко ок.
3) след като шпера веднъж е блокирал, и ти след това загубиш сцепление, това означава че си го загубил с двете гуми наведнъж, т.е. правиш дрифт, било то желан (за удоволствие) или нежелан (инцидент). Тогава ДСЦ-то се включва, понеже регистрира превъртане на гумите, и опитва да овладее колата по неговите си начини. дотук добре.
Остава въпросът, колко бързо ДСЦ-то ще овладее колата във сценарий 3, и дали това няма да е по-бавно в сравнение със случая когато нямаш шпер и върти само едната гума. Това може да го каже само някой който е тествал доста сериозно колата си със и без такъв шпер.
Но така или иначе да тръгнеш оттук нататък да си препрограмираш ДСЦ-то на Е60, ми се струва доста рисковано начинание.
Ако говориш за шпер на коли, които вече имат електронен шпер фабрично (т.е. доста М-модели) и колата го търси и разпознава, това е съвсем друга история.
Не мога да изровя темата, в която обширно коментирахме въпроса... Отдавна беше, някъде в Е36 раздела...
Основния теоретичен проблем дето ни притесняваше беше дали при "определени ситуации" се получава различно спирачно усилие на ляво и дясно колело при задействане на спирачките, при заключил или заключващ шпер... И съответно износване на фрикционни дискове и натоварване на карета, полуоски и т.н. Чудехме се как се понасят системите при М-моделите. Някой твърдеше, че не били по-различни, друг че били "специално" настроени и т.н. Говоря за обикновен чисто механичен LSD.
В крайна сметка не стигнахме до никъде, понеже никой не извади сериозен аргумент


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
В чуждите форуми хора ползващи ЛСД споделят че настройките при М колите на ДСЦ и прочее асистенти наистина са по-различни-имат по голямо закъснение на реакцията си.Но като цяло описват работата на афтърмаркет ЛСД като по-бърза и прецизна от електронните заводски системи и затова и при нормалните коли ДСЦ се включвало едва когато наистина колата е брутално докарана умишлено до това положение.Много от тях карали и с напълно или частично изключено ДСЦ.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Quaife диференциалите нямат фрикционни дискове - т.е. нямат общо с шперовете на Е36, Е39 и дори Е60. По спомен, Quaife диференциала е с lifetime гаранция, защото няма какво да се износи/счупи при него.
Знам за 2ма души от 5series.net, които са монтирали такъв диференциал на Е60 и единствено позитиви са казвали. Нямам спомен някой да се е оплаквал за несъвместимост с DSC или нещо друго. И двамата съжаляваха, че това не е бил първия мод на колите им и горещо го препоръчваха.
Знам за 2ма души от 5series.net, които са монтирали такъв диференциал на Е60 и единствено позитиви са казвали. Нямам спомен някой да се е оплаквал за несъвместимост с DSC или нещо друго. И двамата съжаляваха, че това не е бил първия мод на колите им и горещо го препоръчваха.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани