Поддръжка на BMW E60/E61

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Cinder » 20 Яну 2014, 19:41

Казано на прост език, ако сложиш Quaife диференциал, много рядко ще видиш лампата за DSC-то да присветва, дори като завариш педала. Зимата ще имаш в пъти по-голяма проходимост. Също така, ще имаш чувството, че караш коренно различна кола, защото ще слагаш конете и въртящия момент на пътя дори при старт от място.

Според мен, за парите си, това е ъпгрейда, който си заслужава най-много :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от da6ip » 20 Яну 2014, 20:23

rosendaal написа:Благодаря за бързината.
да цената само на елемента е 1 200 евро.
А какво значи че не зацепва,не разпределя ъгловата скорост към колелата или въобще няма да завърти нито едно от колелата и ще стои като блокирал.тоес ще предизвика дрифт или стоене на едно място?

не зацепва означава че все едно имаш нормален диференциал - продължава да върти едното колело и съответно веднага ДСЦ-то влиза и почва да спира двигателя и да играе със спирачката. но както казах това е абсолютно хипотетичен сценарий. реално не знам на някой да му се е случвало.

този шпер е много готина придобивка - не знам някой да е съжалявал че го е взел. но не е евтино удоволствие.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Cinder » 21 Яну 2014, 17:03

da6ip написа:да си дойдем на думата... чакам да споделиш при първия сняг как е положението с този диференциал.
ясно че няма да е като "х", но въпросът е (ще бъде) дали при наклон, паркинг, и подобни ежедневни ситуации успява да доближи "х"-а?


Абе то не е ясно дали ще видим сняг тази година, но мога да ти кажа разликата между М5цата и 550ката - нямат нищо общо :mhihi: Не визирам само разликата в мощността, самото усещане от двете коли е коренно различно. 550ката като и дадеш газ се чудеше дали да тръгне, хем беше с чисто нови Michelin PSS, докато на М5цата на сухо мнооого рядко и светва тракшъна. На мокро естествено святка, но пак е в ПЪТИ по-добре от 550ката. За мощността, с която разполага М5цата, колата има адски добро сцепление. Предполагам, че на сняг също няма да съм разочарован :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от timur_lenk » 21 Яну 2014, 22:20

Само където се набутахте за зимни гуми :)
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от da6ip » 21 Яну 2014, 22:36

Cinder написа:Абе то не е ясно дали ще видим сняг тази година, но мога да ти кажа разликата между М5цата и 550ката - нямат нищо общо :mhihi: Не визирам само разликата в мощността, самото усещане от двете коли е коренно различно. 550ката като и дадеш газ се чудеше дали да тръгне, хем беше с чисто нови Michelin PSS, докато на М5цата на сухо мнооого рядко и светва тракшъна. На мокро естествено святка, но пак е в ПЪТИ по-добре от 550ката. За мощността, с която разполага М5цата, колата има адски добро сцепление. Предполагам, че на сняг също няма да съм разочарован :yes:

точно това имах предвид :) отдавна се заканвам на едно LSD като горното, но нека видим кога ще му дойде реда.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от sawion » 21 Яну 2014, 23:05

da6ip ти къде се скътаваш и не присъстваш на срещите? :) колегите казаха, че пак си разпарчетосал колата, какво и прави този път?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от da6ip » 21 Яну 2014, 23:13

sawion написа:da6ip ти къде се скътаваш и не присъстваш на срещите? :) колегите казаха, че пак си разпарчетосал колата, какво и прави този път?

ми разглобена е вътре докато текат експерименти с FDC-то... и отзад е леко разглобена понеже има други амортисьори за малко.. абе не е за пред хора :mhihi: (но онзи ден бе измита за пръв път от дълго време)
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от sawion » 21 Яну 2014, 23:37

дойде време да взимаш следващия модел, а ти все още правиш тоя :mhihi: (думи на баща ми като ме види да човъркам нещо)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от bobi_81xx » 21 Яну 2014, 23:39

:mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от da6ip » 21 Яну 2014, 23:44

много точно казано :mhihi: да не говорим че по принцип не е лоша идея да се наливат пари (и време) в нещо което после ги връща ;)
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Nickelback » 22 Яну 2014, 21:56

Колеги, проучете как стои въпроса с съвместимостта на DSC-то с шпера. Дали не трябва специално препрограмиране на модула и т.н. Носят се разни митове и легенди, за които все още не съм намерил категоричен отговор дали реакцията на системата за стабилност трябва да е "по-особена" при наличието на шпер... Ако някой има становище на Quife например или нещо подобно нека сподели :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от da6ip » 22 Яну 2014, 22:14

Nickelback написа:Колеги, проучете как стои въпроса с съвместимостта на DSC-то със шпера. Дали не трябва специално препрограмиране на модула и т.н. Носят се разни митове и легенди, за които все още не съм намерил категоричен отговор дали реакцията на системата за стабилност трябва да е "по-особена" при наличието на шпер... Ако някой има становище на Quife например или нещо подобно нека сподели :yes:

ами сподели какви са тези митове и легенди, да видим някой може ли да коментира конкретно по тях.

иначе, конкретно в случая на не-Мково Е60/61 и LSD Quaife, става въпрос за следното (доколкото ми е известно):
1) караш нормално - нито шпера нито ДСЦ-то работят.
2) една гума губи сцепление (за част от секундата) - докато шпера сработва по предназначение (блокира) и си връщаш сцеплението, няма никаква причина ДСЦ-то да се включва. т.е. всичко ок.
3) след като шпера веднъж е блокирал, и ти след това загубиш сцепление, това означава че си го загубил с двете гуми наведнъж, т.е. правиш дрифт, било то желан (за удоволствие) или нежелан (инцидент). Тогава ДСЦ-то се включва, понеже регистрира превъртане на гумите, и опитва да овладее колата по неговите си начини. дотук добре.

Остава въпросът, колко бързо ДСЦ-то ще овладее колата във сценарий 3, и дали това няма да е по-бавно в сравнение със случая когато нямаш шпер и върти само едната гума. Това може да го каже само някой който е тествал доста сериозно колата си със и без такъв шпер.

Но така или иначе да тръгнеш оттук нататък да си препрограмираш ДСЦ-то на Е60, ми се струва доста рисковано начинание.

Ако говориш за шпер на коли, които вече имат електронен шпер фабрично (т.е. доста М-модели) и колата го търси и разпознава, това е съвсем друга история.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Nickelback » 22 Яну 2014, 22:38

da6ip написа:
Nickelback написа:Колеги, проучете как стои въпроса с съвместимостта на DSC-то със шпера. Дали не трябва специално препрограмиране на модула и т.н. Носят се разни митове и легенди, за които все още не съм намерил категоричен отговор дали реакцията на системата за стабилност трябва да е "по-особена" при наличието на шпер... Ако някой има становище на Quife например или нещо подобно нека сподели :yes:

ами сподели какви са тези митове и легенди, да видим някой може ли да коментира конкретно по тях.

иначе, конкретно в случая на не-Мково Е60/61 и LSD Quaife, става въпрос за следното (доколкото ми е известно):
1) караш нормално - нито шпера нито ДСЦ-то работят.
2) една гума губи сцепление (за част от секундата) - докато шпера сработва по предназначение (блокира) и си връщаш сцеплението, няма никаква причина ДСЦ-то да се включва. т.е. всичко ок.
3) след като шпера веднъж е блокирал, и ти след това загубиш сцепление, това означава че си го загубил с двете гуми наведнъж, т.е. правиш дрифт, било то желан (за удоволствие) или нежелан (инцидент). Тогава ДСЦ-то се включва, понеже регистрира превъртане на гумите, и опитва да овладее колата по неговите си начини. дотук добре.

Остава въпросът, колко бързо ДСЦ-то ще овладее колата във сценарий 3, и дали това няма да е по-бавно в сравнение със случая когато нямаш шпер и върти само едната гума. Това може да го каже само някой който е тествал доста сериозно колата си със и без такъв шпер.

Но така или иначе да тръгнеш оттук нататък да си препрограмираш ДСЦ-то на Е60, ми се струва доста рисковано начинание.

Ако говориш за шпер на коли, които вече имат електронен шпер фабрично (т.е. доста М-модели) и колата го търси и разпознава, това е съвсем друга история.


Не мога да изровя темата, в която обширно коментирахме въпроса... Отдавна беше, някъде в Е36 раздела...
Основния теоретичен проблем дето ни притесняваше беше дали при "определени ситуации" се получава различно спирачно усилие на ляво и дясно колело при задействане на спирачките, при заключил или заключващ шпер... И съответно износване на фрикционни дискове и натоварване на карета, полуоски и т.н. Чудехме се как се понасят системите при М-моделите. Някой твърдеше, че не били по-различни, друг че били "специално" настроени и т.н. Говоря за обикновен чисто механичен LSD.
В крайна сметка не стигнахме до никъде, понеже никой не извади сериозен аргумент :dunno: Та се сетих и реших да попитам дали някой е проучил въпроса по-обстойно :roll:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 1.10.2013
Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
Пол: Мъж
Кара: '74 3.0CSi
Мечтае да кара: made by pininfarina
Детайли за колата: винаги над 200 к.с.

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от rosendaal » 22 Яну 2014, 23:00

В чуждите форуми хора ползващи ЛСД споделят че настройките при М колите на ДСЦ и прочее асистенти наистина са по-различни-имат по голямо закъснение на реакцията си.Но като цяло описват работата на афтърмаркет ЛСД като по-бърза и прецизна от електронните заводски системи и затова и при нормалните коли ДСЦ се включвало едва когато наистина колата е брутално докарана умишлено до това положение.Много от тях карали и с напълно или частично изключено ДСЦ.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Поддръжка на BMW E60/E61

Мнение от Cinder » 22 Яну 2014, 23:04

Quaife диференциалите нямат фрикционни дискове - т.е. нямат общо с шперовете на Е36, Е39 и дори Е60. По спомен, Quaife диференциала е с lifetime гаранция, защото няма какво да се износи/счупи при него.

Знам за 2ма души от 5series.net, които са монтирали такъв диференциал на Е60 и единствено позитиви са казвали. Нямам спомен някой да се е оплаквал за несъвместимост с DSC или нещо друго. И двамата съжаляваха, че това не е бил първия мод на колите им и горещо го препоръчваха.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook