Шум от ламарина в гърнето

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Шум от ламарина в гърнето

Мнение от hol1gans » 12 Яну 2014, 22:03

Колеги, преди 2 дена колата беше в сервиз, сменихме релето и 2 не работещи свещи, и ми оправиха теча на антифриз, като бяха ми свалили колектора. Обаче са появи странен проблем. Като покарам колата малко, без да и давам много газ и като я изгася се чува един шум от предното и средното гърне на пукаща ламарина. Звука ми е познат от предишната ми кола, 1.8т на Ваг, като я карах по интензивно и като я изгася преди да е изстинала колата се получаваше същото, но при нормално каране нямаше звук. Също и ми се струва, че турбото се чува повече от преди. Притеснява ме при махнат колектор да не е паднал нещо вътре и турбото да го е прекарал и мръсотиите да са по гърнетата? Трудно ми се струва, обаче според вас от какво друго може да е? Шума продължава около 1 мин. Разхода ми се струва, че малко ми е завишен, но може и да си внушавам. Утре ще посетя майстора, обаче отговора от сега ми е ясен, че те не са виновни, сигурно мен ще ме обвиняват :lol: Иначе до сега никога не съм го чувал този звук при Бмв-то. Колата е Е61 530д 218коня.

Да добавя, че шума не идва от изходящия колектор, а от гърнетата на 100%. И колата си върви като пушка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от Nasko_ » 12 Яну 2014, 22:54

Моята също пука, като я изгася, аз го отдавам на изстиването :)
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от hol1gans » 12 Яну 2014, 22:57

Обaче преди го нямaше товa пукaне колегa, кaк точно след кaто излезнa от сервизa се появи незнaм

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от iceblast » 12 Яну 2014, 23:04

След смяната на тези компоненти колата най-вероятно е влязла в регенерационен цикъл на ДПФ-а. (Предполагам имаш, ако да, чети надолу :mhihi: )

Виж в INPA-та в двигателния модул на Information Messages (тук ще пише кога за последно е пускала регенерация) - много вероятно да ти се е включила регенерация, а тя вдига температурата в гърнетата много към 6-700 градуса, и тогава пука, защото са здраво изпечени. :mhihi:

Ако е така, съвета ми е да изкараш колата на по-дълго пътуване 20-30-40км. извънградско с оборити над 2500 за да може да приключи целият регенерационен цикъл, защото сега колата пуска регенерация, но не я довършва. Повишен разход също може да се обясни с регенерацията, така че съм почти 100% сигурен, че това ти е "проблема".

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от Atsalov » 12 Яну 2014, 23:45

Колегата пише: Като покарам колата малко! Регенерацията си иска каране ,а и в това студено време ...едва ли.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от hol1gans » 13 Яну 2014, 0:16

Забравих да спомена, че нямам регенерация вече 3ти месец, с махнат дпф и кат, съм+софтуерно премахване. Затова се изключва кати вариант. Сън не ме хвана и слезнах в гаража, пуснах инпа, и ми изкара грешка за свеща на 3ти цилиндър, уш беше ги сменял изгорелите и всичко беше ок, но не е. И другата грешка се шашнах направо, защото беше за air mass sensor-дебитомера. Няма прекъсване, или нещо друго колата си върви. Пробвах се да изтрия грешките, за дебитомера не ми позволи, а си остава забита. Свалих и го почистих, напръсках буксите с контакт спрей и обратно, но пак си остана забита. Понеже нафтата беше на свършване, отидох и заредих догоре и разхода излезна 11,3. Като 200км преди и 300км след майстора бях минал 50/50 градско и извън. Разхода ми се струва доста завишен. Интересно ми е защо не ми дава да изтрия грешката на дебитомера....

P.S.. Колеги, по чужди форуми прочетах, и при други са е появил този проблем след смяна на дюзи и реле, а при един са е оправил, след като свалил колекторите и ги е изчистил. Щом не мога да си изтрия грешката, да не са ми прекъснали някакъв кабел? Вече наистина по-добре сам да се мъча пред нас, вместо да имам главоболия след сервиз......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от iceblast » 13 Яну 2014, 9:51

Atsalov написа:Колегата пише: Като покарам колата малко! Регенерацията си иска каране ,а и в това студено време ...едва ли.


Никакво каране не иска регенерацията, има ли високо налягане и нормална работна тембература веднага се пуска регенерацията.

@hol1gans, щом пука гърнето това е от висока температура (премери каква е температурата на гърнето с някакъв термометър), щом нямаш DPF не знам от какво може да става това освен ако не е премахнат хубаво софтуерно? В информационните съобщения погледна ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от Emooo » 13 Яну 2014, 9:59

Аз имам ДПФ и при мене пука
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от iceblast » 13 Яну 2014, 10:01

След регенерация е напълно нормално. И теб да те пекат с над 700 градуса и ти ще пукаш :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от Emooo » 13 Яну 2014, 10:12

И без регенерация пука.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от iceblast » 13 Яну 2014, 10:22

При мен пука само след регенерация или ако съм и раздавал здраво газта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от hol1gans » 13 Яну 2014, 12:44

Колеги, изрично съм написал, че от 3 месеца нямам дпф- нямам и регенерация и до сега съм няма този проблем. Проблема се появи след сервиза. А грешката си е 3FD0 Air Flow Meter - Deviation too High. Не намирам почти никаква информация за тази грешка.

Понеже днес нямам друга работа, слизам в гаража и почвам да разглобявам колектора. Ще го изчистя както си му е реда, ще сменя свеща на 3ти цилиндър и да погледна да не е прекъснал нещо по с-мата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от hol1gans » 13 Яну 2014, 19:43

Значи, досега се мъчих с колата. Свалих колектора, смених свеща, измих добре колектора, като излезнаха бая мръсотии, подсуших и гледах вакум маркучите-нямаше спукан, откачих всички датчици и ги напръсках с контакт спрей и всичко обратно. После пак си свалих дебитомера и го изчистих наново, но грешката си остана. Просто не се трие. Иначе след чистенето на колектора, колата тръгна много по-добре. Няма никакво прекъсване или замисляне, което ме кара, че не е от дебитомера.

signalabweichung zu hoch in volllast
error present now but not yet stored debouncing phase
error would not cause a warning lamp to light up
fehler in entprellphase

Това ми пише.....твърде висок сигнал, обаче на кое?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от memorex » 13 Яну 2014, 20:12

Нали не е сменян дебитомера?Показва все едно че е сменян с нов и трябва програмиране/ресетване на запаметените адаптации/.
Последна промяна memorex на 13 Яну 2014, 23:35, променена общо 1 път

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Шум от ламарина в гърнето

Мнение от Atsalov » 13 Яну 2014, 20:20

iceblast написа:След регенерация е напълно нормално. И теб да те пекат с над 700 градуса и ти ще пукаш :mhihi:



А тези 700 градуса с какво ги достигаш освен с каране и претваряне на дроселовата клапа???

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook