Прегрява
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
Колеги, всичко по охладителната система е сменено! Термостат, водна помпа, радиатор...Написал съм го назад в темата. Също така колата е обезвъздушена. Вчера си играх над половин час.
@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.
П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега
@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.
П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега

- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Прегрява
що не пробваш да махнеш самия термостат от корпуса и да сложиш само корпуса да провериш кво ще стане,ще грее ли маркуча или не

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Прегрява
Phil написа:Колеги, всичко по охладителната система е сменено! Термостат, водна помпа, радиатор...Написал съм го назад в темата. Също така колата е обезвъздушена. Вчера си играх над половин час.
@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.
П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега
Не знам, вече.

Достатъчно съвети по охлаждането се дадоха. Трябва едно по едно да елиминираш компонентите по охлаждането. Иначе само си пишем предположения.
1. Проверяваш струята, за да видиш дали ти работи коректно помпата.
2. Разглобяваш клапана на парното, който се намира в дясно до бомбето.
3. Сваляш долният маркуч от радиатора и го проверяваш.
4. Термостата по думите ти, явно няма отношение.
5. Провери този радиатор по обстойно.
6. Ако не можеш да ги направиш тези неща, колегата Oci, ще се справи.

- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
vavilon написа:Не знам, вече.Провери ли за струята от капачката дали е плътна, както те съветват по горе? Радиатора какъв е?
Достатъчно съвети по охлаждането се дадоха. Трябва едно по едно да елиминираш компонентите по охлаждането. Иначе само си пишем предположения.
1. Проверяваш струята, за да видиш дали ти работи коректно помпата.
2. Разглобяваш клапана на парното, който се намира в дясно до бомбето.
3. Сваляш долният маркуч от радиатора и го проверяваш.
4. Термостата по думите ти, явно няма отношение.
5. Провери този радиатор по обстойно.
6. Ако не можеш да ги направиш тези неща, колегата Oci, ще се справи.
1. Струята е ОК, защото помпата е на 1 седмица пък и като обезвъздушавах я видях.
2. Долният маркуч е свалян и проверен при смяната на термостата.
3. Термостата е нов
4. Радиаторът е сменен с оригинален 2-ра ръка и никога не е правил проблем.
5. Аз при Oci така или иначе ще отида след Нова година - може пък да излезе нещо на диагностиката.
Единственото от нещата, което не съм проверил все още е клапана на парното. Може пък от него да е....знае ли човек

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Прегрява
Phil написа:vavilon написа:Не знам, вече.Провери ли за струята от капачката дали е плътна, както те съветват по горе? Радиатора какъв е?
Достатъчно съвети по охлаждането се дадоха. Трябва едно по едно да елиминираш компонентите по охлаждането. Иначе само си пишем предположения.
1. Проверяваш струята, за да видиш дали ти работи коректно помпата.
2. Разглобяваш клапана на парното, който се намира в дясно до бомбето.
3. Сваляш долният маркуч от радиатора и го проверяваш.
4. Термостата по думите ти, явно няма отношение.
5. Провери този радиатор по обстойно.
6. Ако не можеш да ги направиш тези неща, колегата Oci, ще се справи.
1. Струята е ОК, защото помпата е на 1 седмица пък и като обезвъздушавах я видях.
2. Долният маркуч е свалян и проверен при смяната на термостата.
3. Термостата е нов
4. Радиаторът е сменен с оригинален 2-ра ръка и никога не е правил проблем.
5. Аз при Oci така или иначе ще отида след Нова година - може пък да излезе нещо на диагностиката.
Единственото от нещата, което не съм проверил все още е клапана на парното. Може пък от него да е....знае ли човек
от клапана със сигурност не е.
- Bogie
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 30.12.2013
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: е46 / 325 M -SPORT
Re: Прегрява
Здравейте,
Прочетох цялата тема и не видях някой да е споменал една от очевидните причини д-теля да се държи по този начин. Дано да греша, но проверка за пропуск в гарнитурата на главата е стандартна при такъв проблем.
Компресия в охладителната с-ма може да предизвика всичките симптоми описани в темата.
Най-елементарно в домашни условия при напълно загрял д-тел проверяваш твърдостта на дебелия маркуч от главата, ако е много твърд (като камък) най-вероятната причина е компресия в охладителната с-ма, както и след напълно изстинал д-тел маркучите са прекалено меки.
Ако колега имаш тези симптоми, бих те посъветвал да провериш гарнитурата на главата в сервиз.
Дано да сам в грешка и успех.
Прочетох цялата тема и не видях някой да е споменал една от очевидните причини д-теля да се държи по този начин. Дано да греша, но проверка за пропуск в гарнитурата на главата е стандартна при такъв проблем.
Компресия в охладителната с-ма може да предизвика всичките симптоми описани в темата.
Най-елементарно в домашни условия при напълно загрял д-тел проверяваш твърдостта на дебелия маркуч от главата, ако е много твърд (като камък) най-вероятната причина е компресия в охладителната с-ма, както и след напълно изстинал д-тел маркучите са прекалено меки.
Ако колега имаш тези симптоми, бих те посъветвал да провериш гарнитурата на главата в сервиз.
Дано да сам в грешка и успех.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
Здравей колега,
Това беше второто нещо, което проверих след термостата. Всичко изглежда наред. Маркучите не се надуват
Според моят майстор гарнитурата е ОК.
Това беше второто нещо, което проверих след термостата. Всичко изглежда наред. Маркучите не се надуват

Според моят майстор гарнитурата е ОК.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Прегрява
Phil написа:Колеги, всичко по охладителната система е сменено! Термостат, водна помпа, радиатор...Написал съм го назад в темата. Също така колата е обезвъздушена. Вчера си играх над половин час.
@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.
П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега
Колега капачката е много важен елемент от охл. система , при нашите мотори М43 клапана в нея отваря на 2 бара и ако не
работи правилно ,няма да позволява на системата да се самообезвъздушава . А наличието на въздушни пробки в системата
пък пречат на циркулацията на течноста и съответно коректната работа на термостата.
Нещата са навързани ,така че всичко се гледа внимателно. Помоли някой със същия мотор да ти услужи за ден с неговата
капачка за проба.
Другия вариант е да е тръгнала гарнитурата , провери капачката за маслото да няма отдолу хубав налеп "майонеза".
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
IKN написа:Phil написа:Колега капачката е много важен елемент от охл. система , при нашите мотори М43 клапана в нея отваря на 2 бара и ако не
работи правилно ,няма да позволява на системата да се самообезвъздушава . А наличието на въздушни пробки в системата
пък пречат на циркулацията на течноста и съответно коректната работа на термостата.
Нещата са навързани ,така че всичко се гледа внимателно. Помоли някой със същия мотор да ти услужи за ден с неговата
капачка за проба.
Другия вариант е да е тръгнала гарнитурата , провери капачката за маслото да няма отдолу хубав налеп "майонеза".
Ще го пробвам това с капачката, въпреки че моята си изглежда ОК.
Капачката на М43 от Е36 предполагам е същата?
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Прегрява
Те външно всичките капачки си изглеждат ОК , важно е съдържанието вътре и най важното
да отваря клапана на предписаното налягане. Има сервизи които могат да тестват капачки
и като цяло цялата охл. система под налягане за пропуски и наличие на изгорели газове в
системата.
От е36 капачка няма да съответства ,защото техните мотори работят на по ниски градуси.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.
да отваря клапана на предписаното налягане. Има сервизи които могат да тестват капачки
и като цяло цялата охл. система под налягане за пропуски и наличие на изгорели газове в
системата.
От е36 капачка няма да съответства ,защото техните мотори работят на по ниски градуси.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
IKN написа:От е36 капачка няма да съответства ,защото техните мотори работят на по ниски градуси.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.
Вярно

Оказа се, че проблемът ще излезе чисто новият термостат. Днес закачихме колата и до 109 градуса термостатът не еб@ва да отвори...От 109 започва да отваря, но супер бааавно...Май пак ще се сменя.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Прегрява
аз затова ти казах да махнеш вътре всичко от стария и само кожуха да сложиш да видиш ще прегрее е ли за да знаеш от него ли е или не

- kali76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.10.2011
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е 91 318I
- Мечтае да кара: НОВ автомобил
Re: Прегрява
IKN написа:.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.
След като го прочетох....Да започна по-от рано.Като купих колата преди пет и повече години,капачката на радиатора беше счупена



- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Прегрява
Абе не е много нормално да ти държи такива градуси. Зима, лято трябва да е на 105 градуса (+- 1-2 градуса макс)
Капачката, с която си в момента е от кола, която работи на по-ниска температура => системата е с по-ниско налягане...
Капачката, с която си в момента е от кола, която работи на по-ниска температура => системата е с по-ниско налягане...
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Прегрява
Поредният пример, че авточасти от пазара не се купуват (дори на пръв поглед елементарни такива)...
Never mistake motion for action...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани