Прегрява

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 29 Дек 2013, 21:25

Колеги, всичко по охладителната система е сменено! Термостат, водна помпа, радиатор...Написал съм го назад в темата. Също така колата е обезвъздушена. Вчера си играх над половин час.

@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.

П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Прегрява

Мнение от unikalen88 » 30 Дек 2013, 1:32

що не пробваш да махнеш самия термостат от корпуса и да сложиш само корпуса да провериш кво ще стане,ще грее ли маркуча или не
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Прегрява

Мнение от vavilon » 30 Дек 2013, 12:12

Phil написа:Колеги, всичко по охладителната система е сменено! Термостат, водна помпа, радиатор...Написал съм го назад в темата. Също така колата е обезвъздушена. Вчера си играх над половин час.

@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.

П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега :dunno:

Не знам, вече. :dunno: Провери ли за струята от капачката дали е плътна, както те съветват по горе? Радиатора какъв е?
Достатъчно съвети по охлаждането се дадоха. Трябва едно по едно да елиминираш компонентите по охлаждането. Иначе само си пишем предположения.
1. Проверяваш струята, за да видиш дали ти работи коректно помпата.
2. Разглобяваш клапана на парното, който се намира в дясно до бомбето.
3. Сваляш долният маркуч от радиатора и го проверяваш.
4. Термостата по думите ти, явно няма отношение.
5. Провери този радиатор по обстойно.
6. Ако не можеш да ги направиш тези неща, колегата Oci, ще се справи. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 30 Дек 2013, 16:36

vavilon написа:Не знам, вече. :dunno: Провери ли за струята от капачката дали е плътна, както те съветват по горе? Радиатора какъв е?
Достатъчно съвети по охлаждането се дадоха. Трябва едно по едно да елиминираш компонентите по охлаждането. Иначе само си пишем предположения.
1. Проверяваш струята, за да видиш дали ти работи коректно помпата.
2. Разглобяваш клапана на парното, който се намира в дясно до бомбето.
3. Сваляш долният маркуч от радиатора и го проверяваш.
4. Термостата по думите ти, явно няма отношение.
5. Провери този радиатор по обстойно.
6. Ако не можеш да ги направиш тези неща, колегата Oci, ще се справи. :)


1. Струята е ОК, защото помпата е на 1 седмица пък и като обезвъздушавах я видях.
2. Долният маркуч е свалян и проверен при смяната на термостата.
3. Термостата е нов
4. Радиаторът е сменен с оригинален 2-ра ръка и никога не е правил проблем.
5. Аз при Oci така или иначе ще отида след Нова година - може пък да излезе нещо на диагностиката.

Единственото от нещата, което не съм проверил все още е клапана на парното. Може пък от него да е....знае ли човек :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 30 Дек 2013, 22:31

Phil написа:
vavilon написа:Не знам, вече. :dunno: Провери ли за струята от капачката дали е плътна, както те съветват по горе? Радиатора какъв е?
Достатъчно съвети по охлаждането се дадоха. Трябва едно по едно да елиминираш компонентите по охлаждането. Иначе само си пишем предположения.
1. Проверяваш струята, за да видиш дали ти работи коректно помпата.
2. Разглобяваш клапана на парното, който се намира в дясно до бомбето.
3. Сваляш долният маркуч от радиатора и го проверяваш.
4. Термостата по думите ти, явно няма отношение.
5. Провери този радиатор по обстойно.
6. Ако не можеш да ги направиш тези неща, колегата Oci, ще се справи. :)


1. Струята е ОК, защото помпата е на 1 седмица пък и като обезвъздушавах я видях.
2. Долният маркуч е свалян и проверен при смяната на термостата.
3. Термостата е нов
4. Радиаторът е сменен с оригинален 2-ра ръка и никога не е правил проблем.
5. Аз при Oci така или иначе ще отида след Нова година - може пък да излезе нещо на диагностиката.

Единственото от нещата, което не съм проверил все още е клапана на парното. Може пък от него да е....знае ли човек :dunno:


от клапана със сигурност не е.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.12.2013
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: е46 / 325 M -SPORT

Re: Прегрява

Мнение от Bogie » 07 Яну 2014, 8:52

Здравейте,

Прочетох цялата тема и не видях някой да е споменал една от очевидните причини д-теля да се държи по този начин. Дано да греша, но проверка за пропуск в гарнитурата на главата е стандартна при такъв проблем.
Компресия в охладителната с-ма може да предизвика всичките симптоми описани в темата.
Най-елементарно в домашни условия при напълно загрял д-тел проверяваш твърдостта на дебелия маркуч от главата, ако е много твърд (като камък) най-вероятната причина е компресия в охладителната с-ма, както и след напълно изстинал д-тел маркучите са прекалено меки.

Ако колега имаш тези симптоми, бих те посъветвал да провериш гарнитурата на главата в сервиз.

Дано да сам в грешка и успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 07 Яну 2014, 11:27

Здравей колега,

Това беше второто нещо, което проверих след термостата. Всичко изглежда наред. Маркучите не се надуват :dunno:
Според моят майстор гарнитурата е ОК.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Прегрява

Мнение от IKN » 07 Яну 2014, 12:56

Phil написа:Колеги, всичко по охладителната система е сменено! Термостат, водна помпа, радиатор...Написал съм го назад в темата. Също така колата е обезвъздушена. Вчера си играх над половин час.

@Vavilon - Със старият термостат пак правеше същият номер. Долният маркуч беше студен и за това реших, че не работи и взех нов...който се държи по същият начин.

П.П. Има още колеги от форума със същият проблем, като моя и те не могат да намерят решение за сега :dunno:

Колега капачката е много важен елемент от охл. система , при нашите мотори М43 клапана в нея отваря на 2 бара и ако не
работи правилно ,няма да позволява на системата да се самообезвъздушава . А наличието на въздушни пробки в системата
пък пречат на циркулацията на течноста и съответно коректната работа на термостата.
Нещата са навързани ,така че всичко се гледа внимателно. Помоли някой със същия мотор да ти услужи за ден с неговата
капачка за проба.
Другия вариант е да е тръгнала гарнитурата , провери капачката за маслото да няма отдолу хубав налеп "майонеза".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 07 Яну 2014, 23:41

IKN написа:
Phil написа:Колега капачката е много важен елемент от охл. система , при нашите мотори М43 клапана в нея отваря на 2 бара и ако не
работи правилно ,няма да позволява на системата да се самообезвъздушава . А наличието на въздушни пробки в системата
пък пречат на циркулацията на течноста и съответно коректната работа на термостата.
Нещата са навързани ,така че всичко се гледа внимателно. Помоли някой със същия мотор да ти услужи за ден с неговата
капачка за проба.
Другия вариант е да е тръгнала гарнитурата , провери капачката за маслото да няма отдолу хубав налеп "майонеза".


Ще го пробвам това с капачката, въпреки че моята си изглежда ОК.
Капачката на М43 от Е36 предполагам е същата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Прегрява

Мнение от IKN » 08 Яну 2014, 0:18

Те външно всичките капачки си изглеждат ОК , важно е съдържанието вътре и най важното
да отваря клапана на предписаното налягане. Има сервизи които могат да тестват капачки
и като цяло цялата охл. система под налягане за пропуски и наличие на изгорели газове в
системата.
От е36 капачка няма да съответства ,защото техните мотори работят на по ниски градуси.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 09 Яну 2014, 0:44

IKN написа:От е36 капачка няма да съответства ,защото техните мотори работят на по ниски градуси.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.


Вярно :confused:

Оказа се, че проблемът ще излезе чисто новият термостат. Днес закачихме колата и до 109 градуса термостатът не еб@ва да отвори...От 109 започва да отваря, но супер бааавно...Май пак ще се сменя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Прегрява

Мнение от unikalen88 » 09 Яну 2014, 10:06

аз затова ти казах да махнеш вътре всичко от стария и само кожуха да сложиш да видиш ще прегрее е ли за да знаеш от него ли е или не
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: Прегрява

Мнение от kali76 » 10 Яну 2014, 21:10

IKN написа:.
На е46 м43 ту мотор ,работещо на 105 градуса на капачката трябва да пише 200.


След като го прочетох....Да започна по-от рано.Като купих колата преди пет и повече години,капачката на радиатора беше счупена :dunno: ,не знам от какво(може би е ....даже и единия о -пръстен го нямаше), купих от пазара на колите в Плевен капачка слагам и карам без никакви проблеми :driving: .Тогава въобще не бях толкова навътре в нещата за БМВ- етата.Сега като прочетох коментара на колегата проверих капачките и установих,че на счупената вярно пише 200, а на тази която съм купил пише 140.Та въпроса ми е да се вкарвам ли в някакъв филм с издирване на капачка с числото 200.След като съм наблюдавал температурата в скритото меню държи зимата 99 грд.,лятото свключен климатик 102-103 грд.,което за мен е нормално,след прочетеното от форума през времето от както съм в него. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 11 Яну 2014, 10:18

Абе не е много нормално да ти държи такива градуси. Зима, лято трябва да е на 105 градуса (+- 1-2 градуса макс)
Капачката, с която си в момента е от кола, която работи на по-ниска температура => системата е с по-ниско налягане...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Прегрява

Мнение от Leon » 11 Яну 2014, 10:30

Поредният пример, че авточасти от пазара не се купуват (дори на пръв поглед елементарни такива)...
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook