Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Имах абсолютно същия проблем. Но не му обръщах внимание, докато не се прибирах от Боровец преди няколко седмици. Тръгнахме и заради хлъзгавия път карах почти без газ. В резултат колата изстина почти до синьото на уреда 
Купих нов термостат и го смених. Сега ядове няма. Качвах се до Копитото и колата си остава напълно загряла въпреки спускането
Проверката е много лесна. Когато запалите колата студена и я оставите да загрее малко пипате маркучите. Ако този който излиза от термостата е леко топъл значи термостата ви не затваря качествено и е за смяна. Това става обаче преди да загрее на 90 градуса.

Купих нов термостат и го смених. Сега ядове няма. Качвах се до Копитото и колата си остава напълно загряла въпреки спускането

Проверката е много лесна. Когато запалите колата студена и я оставите да загрее малко пипате маркучите. Ако този който излиза от термостата е леко топъл значи термостата ви не затваря качествено и е за смяна. Това става обаче преди да загрее на 90 градуса.
Критика се приема
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Не е нормално да изстива момчета... Оправете си охладителната система за да не ви хване неподготвени 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
vladobate написа:Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .
Като се вземе в предвид, че при такива условия парното бичи на силна степен и охлаждането е на лице.

- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
vladobate написа:Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .

Последна промяна 00700 на 29 Дек 2013, 0:44, променена общо 1 път
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
vladobate написа:Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .
просто няма кой да чете , опитах се и аз да го обясня ама те подробно



- petrashkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 8.09.2008
- Кара: BMW E36 318I
- Мечтае да кара: БТР
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
vladobate написа: Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .
Топлопредаването го има. Но то е минимално. Няма да споря. Само ще кажа, че сега маркуча е почти студен след смяната на термостата и автомобила загрява два пъти по-бързо.
п.с. На М43 термостата е с пластмасово тяло. Отдаването на топлина от блока през него е сведено до минимум.
И още един въпрос в последствие се сетих. Понеже обяснявате всичко с физиката. В къщи имате радиатори и парно предполагам. Спирателния вентил (който си е обикновен кран) е монтиран в единия край на радиатора. Когато го затворите обаче радиатора става ледено студен. Защо след като в другия край той си остава отворен?


Критика се приема
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
petrashkov написа:vladobate написа: Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .
Топлопредаването го има. Но то е минимално. Няма да споря. Само ще кажа, че сега маркуча е почти студен след смяната на термостата и автомобила загрява два пъти по-бързо.
п.с. На М43 термостата е с пластмасово тяло. Отдаването на топлина от блока през него е сведено до минимум.
И още един въпрос в последствие се сетих. Понеже обяснявате всичко с физиката. В къщи имате радиатори и парно предполагам. Спирателния вентил (който си е обикновен кран) е монтиран в единия край на радиатора. Когато го затворите обаче радиатора става ледено студен. Защо след като в другия край той си остава отворен?![]()
Случая няма нищо общо и ще ти го обясня така . Топлината се получава от възпламеняването на горивото в горивната камера





http://www.youtube.com/watch?v=V7inC4lOpGs <-- Ето да видиш как работи !

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?
Това което е от голямо значение в случая е че е пуснато парното и охл. течност циркулира и отдава топлина в купето. Съвсем друго е ако спускането е на неутрална. Зимата термостата отваря много рядко и за кратко да не кажа и може да си стои затворен постоянно ( това при нормално каране ) . На място темр. на антифриза ми е около 85гр. (външна 2гр. ) като тръгна в движение ми пада около 25гр. , студения въздух много влияе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани