Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от petrashkov » 28 Дек 2013, 18:36

Имах абсолютно същия проблем. Но не му обръщах внимание, докато не се прибирах от Боровец преди няколко седмици. Тръгнахме и заради хлъзгавия път карах почти без газ. В резултат колата изстина почти до синьото на уреда :)
Купих нов термостат и го смених. Сега ядове няма. Качвах се до Копитото и колата си остава напълно загряла въпреки спускането :)
Проверката е много лесна. Когато запалите колата студена и я оставите да загрее малко пипате маркучите. Ако този който излиза от термостата е леко топъл значи термостата ви не затваря качествено и е за смяна. Това става обаче преди да загрее на 90 градуса.
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Boyadjiev » 28 Дек 2013, 20:50

Не е нормално да изстива момчета... Оправете си охладителната система за да не ви хване неподготвени :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от vladobate » 28 Дек 2013, 20:53

Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от vld » 28 Дек 2013, 22:47

vladobate написа:Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .

Като се вземе в предвид, че при такива условия парното бичи на силна степен и охлаждането е на лице.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от 00700 » 28 Дек 2013, 23:45

vladobate написа:Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .

:yes: Колегата доста подробно го е обяснил.
Последна промяна 00700 на 29 Дек 2013, 0:44, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Haddess » 28 Дек 2013, 23:54

vladobate написа:Ееее ама не четете бе хора . Няма нищо общо с описаното от колегата отклонение на стрелката от средата ( нека се обърне внимание не е отишла в синьото ) и това да ти забива плътно вляво стрелката при спускане. Той е описал спускане поне 10-на км , при ниска външна температура , без подаване на газ ( т.е. няма впръскване на гориво в цилиндрите и съответно няма горивен процес , който да затопля охл. течност , аз едно време спорих че не е така , но не съм знаел и сега съм яхнал бенз. мотор та е тествано ) . При такива условия първо термостата е затворил и няма циркулация на охл. течност през радиатора та колкото и да го брули студа то това количество течност не влиза в двг , но другото е важно , няма горивен процес и все пак студен въздушен поток обдухва двигателния отсек за некратко време. Нормално е при такива условия да има някакво охлаждане , което неминуемо ще се отрази и на показанията на уреда имайки предвид че стрелката се изправя на около 70градуса ( при мои тестове такива са ми наблюденията) . Другото с което не съм съгласен е че ако е леко топъл маркуча преди термостата при загряване на място той си е отишъл , нищо подобно горски ( така да се каже ) . Термостата не пропуска към радиатора топла течност , а напротив към него и съответно посока блока се влива идвайки охладена от радиатора ( това също е коментирано в темата и изяснено ) . Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .


просто няма кой да чете , опитах се и аз да го обясня ама те подробно :bowdown: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от petrashkov » 29 Дек 2013, 11:08

vladobate написа: Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .


Топлопредаването го има. Но то е минимално. Няма да споря. Само ще кажа, че сега маркуча е почти студен след смяната на термостата и автомобила загрява два пъти по-бързо.

п.с. На М43 термостата е с пластмасово тяло. Отдаването на топлина от блока през него е сведено до минимум.

И още един въпрос в последствие се сетих. Понеже обяснявате всичко с физиката. В къщи имате радиатори и парно предполагам. Спирателния вентил (който си е обикновен кран) е монтиран в единия край на радиатора. Когато го затворите обаче радиатора става ледено студен. Защо след като в другия край той си остава отворен? :help: :winky:
Критика се приема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от Haddess » 30 Дек 2013, 13:10

petrashkov написа:
vladobate написа: Това което се усеща като загряване е резултат от топлопредаване между течност-термостатно тяло-течност , затова се усеща затопляне .


Топлопредаването го има. Но то е минимално. Няма да споря. Само ще кажа, че сега маркуча е почти студен след смяната на термостата и автомобила загрява два пъти по-бързо.

п.с. На М43 термостата е с пластмасово тяло. Отдаването на топлина от блока през него е сведено до минимум.

И още един въпрос в последствие се сетих. Понеже обяснявате всичко с физиката. В къщи имате радиатори и парно предполагам. Спирателния вентил (който си е обикновен кран) е монтиран в единия край на радиатора. Когато го затворите обаче радиатора става ледено студен. Защо след като в другия край той си остава отворен? :help: :winky:


Случая няма нищо общо и ще ти го обясня така . Топлината се получава от възпламеняването на горивото в горивната камера :banghead: , след като по наклон на пусната скорост в случая на 5-та това го няма а се получава обратното диф->скорости->двг. срещу водния радиатор има насрещен вятър , които да го охлажда + студените температури навън , какво очакваш да се получи :banghead: .Но добре ако смяташ , че не съм прав , идваш с мен купуваме още един чисто нов термостат и се качваме до копитото и слизането го правим на 5-та без газ до долу да видим дали няма да поизтине темепературата макар и не до синята зона :mhihi: а до долу вече парното ще духа студ :mhihi: :mhihi:
http://www.youtube.com/watch?v=V7inC4lOpGs <-- Ето да видиш как работи !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е да истива на моторна спирачка?

Мнение от vladobate » 30 Дек 2013, 13:26

Това което е от голямо значение в случая е че е пуснато парното и охл. течност циркулира и отдава топлина в купето. Съвсем друго е ако спускането е на неутрална. Зимата термостата отваря много рядко и за кратко да не кажа и може да си стои затворен постоянно ( това при нормално каране ) . На място темр. на антифриза ми е около 85гр. (външна 2гр. ) като тръгна в движение ми пада около 25гр. , студения въздух много влияе.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook