Термостати или друг проблем.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Термостати или друг проблем.
Здравейте колеги,от близо месец и аз влязох в отбора на Е60.Колата е 525д, 2004г седан автомат.Много съм доволен от колата като цяло,но естествено имам някои въпроси към Вас.След покупката направих нужното обслужване,смених масла и филтри на мотора и скоростната кутия,антифриз и двата термостата премахнах пеперудките,почистих ЕГР и всмукателните колектори.
Изключително съм доволен,че има толкова компетентни хора във форума,благодарение на мненията на,които се ориентирах в общи линии за Е60-тките.
Сега проблема с колата е,че много трудно загрява до работна температура,затова и смених термостатите-големия на БМВ,а малкия БЕЕР.Дори и преди да застудее ми държи температура 64-70 градуса при положение,че карам предимно извънградско и тази температура се вдига за около 15-20 км и си стои така,вдига до 80градуса ако почна да я юркам. Само веднъж е достигнала работна температура 88-92 градуса. Разхода за момент е около 11/100 смесено с преобладаващо извънградско засечено по колонка пълно-пълно.
От изчетеното във форума разбирам,че причината би трябвало да е в малкия термостат,а той е нов.Възможно е и проблема да е в топлообменника на ЕГР ,който е под малкия термостат, понякога,не постоянно от него съвсем леко просълзява антифриз.
Всякакви мнения ще ми бъдат полезни.
Благодаря предварително на всички отзовали се.
Изключително съм доволен,че има толкова компетентни хора във форума,благодарение на мненията на,които се ориентирах в общи линии за Е60-тките.
Сега проблема с колата е,че много трудно загрява до работна температура,затова и смених термостатите-големия на БМВ,а малкия БЕЕР.Дори и преди да застудее ми държи температура 64-70 градуса при положение,че карам предимно извънградско и тази температура се вдига за около 15-20 км и си стои така,вдига до 80градуса ако почна да я юркам. Само веднъж е достигнала работна температура 88-92 градуса. Разхода за момент е около 11/100 смесено с преобладаващо извънградско засечено по колонка пълно-пълно.
От изчетеното във форума разбирам,че причината би трябвало да е в малкия термостат,а той е нов.Възможно е и проблема да е в топлообменника на ЕГР ,който е под малкия термостат, понякога,не постоянно от него съвсем леко просълзява антифриз.
Всякакви мнения ще ми бъдат полезни.
Благодаря предварително на всички отзовали се.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Термостати или друг проблем.
прочети тук цялата тема.....и после почерпи
viewtopic.php?f=116&t=348032&hilit=%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8+%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Термостати или друг проблем.
Темата я четох само не разбрах,как се проверява дали работи нормално топлообменника на скоростната кутия.Кой точно маркуч трябва да е на половина топъл,този на големия термостат или някой друг.
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Термостати или друг проблем.
Колега темата е мойта за топлообменика. В началото всеки ми викаше, че самичак си измислям че имам проблем, че всичко е ок да сам давал повече газ, но се оказах прав. Колата ти е автомат и има голяма вероятност да е от на автомата термостата, защото вътре има 2 термостата и все единия може да е заседнал. Но кофтито е че е около 420 лв. Най-добре като запалиш колата и като стане около 45 градуса застани пред колата и на радиатора от лявата страна точно по средата има един по-тънак от другите маркучи един маркуч, пипни го, и ако е по-топъл от останалите, значи е от теплообменника. Има всичко описано в темата ми.
- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Термостати или друг проблем.
Мерси колега, за пояснението ще пробвам и ще пиша.Иначе темата ти е много полезна. 

Re: Термостати или друг проблем.
Понеже и предния път не разбрах пак ще питам , в топлообменника на ск.кутия маслото ли охлажда антифриза или обратното?
- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Термостати или друг проблем.
Колега сподели какво се случи с разхода след смяната на топлообменника,и с работата на ск.кутия.Смисъл,охлаждането или загряването на маслото в кутията, вследствие неправилната работа на топлообменника променя ли по някакъв начин работата и?
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Термостати или друг проблем.
Всичко сам споделил в темите където трябва иска само четене, а не на готово да се чака. Виж в темата за разходи
- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Термостати или друг проблем.
Колеги, днес колата ми загря нормално и бързо,за около 8-9 км вдигна до нормалната температура 88-90гр. и така си остана през цялото време около 45км. извънградско.Направих теста с маркуча на топлообменника и при темп. на ДВГ 50гр.маркуча си беше направо студен в сравнение с другите, т.е. вероятно отпада проблема с топлообменника. Другото което направих вчера, извадих малкия термостат за да го проверя, надух го и се оказа,че леко изпуска.За да съм сигурен,че затваря плътно го изстудих с ледена вода,пак го надух и сега по-малко преминаваше въздух,после във тенджерата го загрях докато отвори на пълно и пак изстудяване.След това реших да го разглобя и огледам,при сглобката има една алуминиева гилза в която се движи месинговият елемент с пружината,тая гилза сякаш не влизаше до края и я понатиснах докато спре да се върти и излиза свободно,а при разглобяването гилзата направо се изсипа на масата.Незнам дали е правилно това,но след като го събрах и надух за проба почти не преминаваше въздух, не правеше чак вакуум но според мен е нормално малко да изпуска за да може да преминава въздуха при обезвъздушаване.Монтирах го на колата,обезвъздуших системата и днес си загря нормално.Незнам дали е бил дефектен термостата,ако е бил леко отворен и антифриза преминава,дори и бавно то няма как да загрее.Надявам се да съм си решил проблема и да съм бил полезен с това,което описах.
Поздрави
Поздрави
Re: Термостати или друг проблем.
На малкия термостат пише на каква температура отваря. Нагрей го до тази температура и тогава надувай. Нормално е да изпуска много малко като е студен. Аз така смених 2ри път един здрав термостат.
Tool - Fear Inoculum
- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Термостати или друг проблем.
nov77 написа:Колеги, днес колата ми загря нормално и бързо,за около 8-9 км вдигна до нормалната температура 88-90гр. и така си остана през цялото време около 45км. извънградско.Направих теста с маркуча на топлообменника и при темп. на ДВГ 50гр.маркуча си беше направо студен в сравнение с другите, т.е. вероятно отпада проблема с топлообменника. Другото което направих вчера, извадих малкия термостат за да го проверя, надух го и се оказа,че леко изпуска.За да съм сигурен,че затваря плътно го изстудих с ледена вода,пак го надух и сега по-малко преминаваше въздух,после във тенджерата го загрях докато отвори на пълно и пак изстудяване.След това реших да го разглобя и огледам,при сглобката има една алуминиева гилза в която се движи месинговият елемент с пружината,тая гилза сякаш не влизаше до края и я понатиснах докато спре да се върти и излиза свободно,а при разглобяването гилзата направо се изсипа на масата.Незнам дали е правилно това,но след като го събрах и надух за проба почти не преминаваше въздух, не правеше чак вакуум но според мен е нормално малко да изпуска за да може да преминава въздуха при обезвъздушаване.Монтирах го на колата,обезвъздуших системата и днес си загря нормално.Незнам дали е бил дефектен термостата,ако е бил леко отворен и антифриза преминава,дори и бавно то няма как да загрее.Надявам се да съм си решил проблема и да съм бил полезен с това,което описах.
Поздрави
Има ли някакъв специален начин на обезвъздушаване, или отваряш кранчето на малкия термостат докато протече антифриз ?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани