Термостати или друг проблем.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Термостати или друг проблем.

Мнение от nov77 » 29 Ное 2013, 16:13

Здравейте колеги,от близо месец и аз влязох в отбора на Е60.Колата е 525д, 2004г седан автомат.Много съм доволен от колата като цяло,но естествено имам някои въпроси към Вас.След покупката направих нужното обслужване,смених масла и филтри на мотора и скоростната кутия,антифриз и двата термостата премахнах пеперудките,почистих ЕГР и всмукателните колектори.
Изключително съм доволен,че има толкова компетентни хора във форума,благодарение на мненията на,които се ориентирах в общи линии за Е60-тките.
Сега проблема с колата е,че много трудно загрява до работна температура,затова и смених термостатите-големия на БМВ,а малкия БЕЕР.Дори и преди да застудее ми държи температура 64-70 градуса при положение,че карам предимно извънградско и тази температура се вдига за около 15-20 км и си стои така,вдига до 80градуса ако почна да я юркам. Само веднъж е достигнала работна температура 88-92 градуса. Разхода за момент е около 11/100 смесено с преобладаващо извънградско засечено по колонка пълно-пълно.
От изчетеното във форума разбирам,че причината би трябвало да е в малкия термостат,а той е нов.Възможно е и проблема да е в топлообменника на ЕГР ,който е под малкия термостат, понякога,не постоянно от него съвсем леко просълзява антифриз.
Всякакви мнения ще ми бъдат полезни.

Благодаря предварително на всички отзовали се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от miroleskov » 01 Дек 2013, 2:42

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от nov77 » 01 Дек 2013, 15:01

Темата я четох само не разбрах,как се проверява дали работи нормално топлообменника на скоростната кутия.Кой точно маркуч трябва да е на половина топъл,този на големия термостат или някой друг.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от hol1gans » 01 Дек 2013, 15:21

Колега темата е мойта за топлообменика. В началото всеки ми викаше, че самичак си измислям че имам проблем, че всичко е ок да сам давал повече газ, но се оказах прав. Колата ти е автомат и има голяма вероятност да е от на автомата термостата, защото вътре има 2 термостата и все единия може да е заседнал. Но кофтито е че е около 420 лв. Най-добре като запалиш колата и като стане около 45 градуса застани пред колата и на радиатора от лявата страна точно по средата има един по-тънак от другите маркучи един маркуч, пипни го, и ако е по-топъл от останалите, значи е от теплообменника. Има всичко описано в темата ми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от nov77 » 01 Дек 2013, 15:51

Мерси колега, за пояснението ще пробвам и ще пиша.Иначе темата ти е много полезна. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от memorex » 01 Дек 2013, 16:11

Понеже и предния път не разбрах пак ще питам , в топлообменника на ск.кутия маслото ли охлажда антифриза или обратното?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от nov77 » 01 Дек 2013, 16:34

Колега сподели какво се случи с разхода след смяната на топлообменника,и с работата на ск.кутия.Смисъл,охлаждането или загряването на маслото в кутията, вследствие неправилната работа на топлообменника променя ли по някакъв начин работата и?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от hol1gans » 01 Дек 2013, 18:17

Всичко сам споделил в темите където трябва иска само четене, а не на готово да се чака. Виж в темата за разходи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от nov77 » 02 Дек 2013, 12:35

Колеги, днес колата ми загря нормално и бързо,за около 8-9 км вдигна до нормалната температура 88-90гр. и така си остана през цялото време около 45км. извънградско.Направих теста с маркуча на топлообменника и при темп. на ДВГ 50гр.маркуча си беше направо студен в сравнение с другите, т.е. вероятно отпада проблема с топлообменника. Другото което направих вчера, извадих малкия термостат за да го проверя, надух го и се оказа,че леко изпуска.За да съм сигурен,че затваря плътно го изстудих с ледена вода,пак го надух и сега по-малко преминаваше въздух,после във тенджерата го загрях докато отвори на пълно и пак изстудяване.След това реших да го разглобя и огледам,при сглобката има една алуминиева гилза в която се движи месинговият елемент с пружината,тая гилза сякаш не влизаше до края и я понатиснах докато спре да се върти и излиза свободно,а при разглобяването гилзата направо се изсипа на масата.Незнам дали е правилно това,но след като го събрах и надух за проба почти не преминаваше въздух, не правеше чак вакуум но според мен е нормално малко да изпуска за да може да преминава въздуха при обезвъздушаване.Монтирах го на колата,обезвъздуших системата и днес си загря нормално.Незнам дали е бил дефектен термостата,ако е бил леко отворен и антифриза преминава,дори и бавно то няма как да загрее.Надявам се да съм си решил проблема и да съм бил полезен с това,което описах.

Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от Emooo » 02 Дек 2013, 14:38

На малкия термостат пише на каква температура отваря. Нагрей го до тази температура и тогава надувай. Нормално е да изпуска много малко като е студен. Аз така смених 2ри път един здрав термостат.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от bijuto » 12 Дек 2013, 12:52

nov77 написа:Колеги, днес колата ми загря нормално и бързо,за около 8-9 км вдигна до нормалната температура 88-90гр. и така си остана през цялото време около 45км. извънградско.Направих теста с маркуча на топлообменника и при темп. на ДВГ 50гр.маркуча си беше направо студен в сравнение с другите, т.е. вероятно отпада проблема с топлообменника. Другото което направих вчера, извадих малкия термостат за да го проверя, надух го и се оказа,че леко изпуска.За да съм сигурен,че затваря плътно го изстудих с ледена вода,пак го надух и сега по-малко преминаваше въздух,после във тенджерата го загрях докато отвори на пълно и пак изстудяване.След това реших да го разглобя и огледам,при сглобката има една алуминиева гилза в която се движи месинговият елемент с пружината,тая гилза сякаш не влизаше до края и я понатиснах докато спре да се върти и излиза свободно,а при разглобяването гилзата направо се изсипа на масата.Незнам дали е правилно това,но след като го събрах и надух за проба почти не преминаваше въздух, не правеше чак вакуум но според мен е нормално малко да изпуска за да може да преминава въздуха при обезвъздушаване.Монтирах го на колата,обезвъздуших системата и днес си загря нормално.Незнам дали е бил дефектен термостата,ако е бил леко отворен и антифриза преминава,дори и бавно то няма как да загрее.Надявам се да съм си решил проблема и да съм бил полезен с това,което описах.

Поздрави

Има ли някакъв специален начин на обезвъздушаване, или отваряш кранчето на малкия термостат докато протече антифриз ?

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.07.2012
Пол: Мъж

Re: Термостати или друг проблем.

Мнение от genchoe60 » 13 Дек 2013, 19:59

Системата се самообезвъздушава



Sent from my iPhone using Tapatalk

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook