Скъсан маркуч за антифриз
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Besnia2005
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 4.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E36
Скъсан маркуч за антифриз
Въпроса ми е как да махна колекторите или някак си да ги повдигна, защото се спука разбира се най - неприятният за работа маркуч и просто няма как да се бърка или ако има начин без да се махат някой да сподели как се сменя този маркуч.
Ето снимки:
Ето снимки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Не е важна колата, важно е задкормилното устройство 

Re: Скъсан маркуч за антифриз
Не си писал какъв е моторът, по снимките ми прилича да е М42.
Тези маркучи, както и тройникът на блока (между другото, сега е подходящият момент да го смениш заедно с този маркуч, защото няма как да не е остарял порядъчно вече), може да се сменят, като се демонтира само горната част на колекторите, без долната! Голяма гъзня е, но е възможно, правих го преди няколко месеца. Свалят се въздушния филтър, throttle body-то, горната част на колектора, клапанчето за празния ход и всичко, закачено по тях.
Наложи ми се да сваля и алтернатора, иначе нямаше как да сменя тройника. Откачат се и всички вакуумчета и букси в околността, и се разглабя пластмасовата кутия (между двете части на колектора), през която минават кабелите от инсталацията, за да може да се изтегли леко настрана и да се пипа през процепите. НЕ СЕ откачат кабелите към стартера и към буксата на скоростната кутия за светлината за заден ход. НЕ СЕ пипат също така и горивната рейка и маркучите за бензина, защото не се сваля долната част на колектора. В НИКАКЪВ случай не се пръскат буксите на knock сензорите с контактен спрей преди сглобяването; ако трябва да се почистват, има спрейове с изопропилов алкохол, които са за почистване на мазнотии и всякакви други отложения (включително и тъпо използван контактен спрей
), след което се изпаряват без следа.
Цялата работа отнема 3-4 часа. Първоначално се бях залетял да свалям и долната част на колектора и даже бях се подготвил с нова гарнитура, но след като установих, че трябва да откачам и инсталацията от стартера и отдолу (от скоростната кутия), ми мина желанието
Ако се ограничиш само да смениш този маркуч, без да пипаш тройника, може да се справиш и по-бързо.
Тези маркучи, както и тройникът на блока (между другото, сега е подходящият момент да го смениш заедно с този маркуч, защото няма как да не е остарял порядъчно вече), може да се сменят, като се демонтира само горната част на колекторите, без долната! Голяма гъзня е, но е възможно, правих го преди няколко месеца. Свалят се въздушния филтър, throttle body-то, горната част на колектора, клапанчето за празния ход и всичко, закачено по тях.
Наложи ми се да сваля и алтернатора, иначе нямаше как да сменя тройника. Откачат се и всички вакуумчета и букси в околността, и се разглабя пластмасовата кутия (между двете части на колектора), през която минават кабелите от инсталацията, за да може да се изтегли леко настрана и да се пипа през процепите. НЕ СЕ откачат кабелите към стартера и към буксата на скоростната кутия за светлината за заден ход. НЕ СЕ пипат също така и горивната рейка и маркучите за бензина, защото не се сваля долната част на колектора. В НИКАКЪВ случай не се пръскат буксите на knock сензорите с контактен спрей преди сглобяването; ако трябва да се почистват, има спрейове с изопропилов алкохол, които са за почистване на мазнотии и всякакви други отложения (включително и тъпо използван контактен спрей

Цялата работа отнема 3-4 часа. Първоначално се бях залетял да свалям и долната част на колектора и даже бях се подготвил с нова гарнитура, но след като установих, че трябва да откачам и инсталацията от стартера и отдолу (от скоростната кутия), ми мина желанието

Ако се ограничиш само да смениш този маркуч, без да пипаш тройника, може да се справиш и по-бързо.
- Besnia2005
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 4.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E36
Re: Скъсан маркуч за антифриз
Да м42 е и да цялата тройка ще сменям, сега ще ходя да пазарувам, ако намеря магазин отворен, иначе на мене точно това не маркуча ми е спукан, а 3ката е останала в маркуча, счупила се е. Значи има начин как да разглобя само горната част, че аз така като го загледах и говорих с някой тука майстори, не на бмв казаха, че трябва всичко да се разглоби, а аз силно се надявах да има начин да не се разглабя всичко. Подробно ще си запиша твойте инструкции и ще сменям лека полека. Мерси много !
Не е важна колата, важно е задкормилното устройство 

- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Скъсан маркуч за антифриз
И аз го гледах скоро този филм, само където свалих и долните колектори. Смених всичко без гарнитурите. Един съвет, надписвай си отделните датчици и не бързай. Гледай да смениш всичко ако имаш възможност понеже не си заслужава за една изпуснала скоба да отваряш втори път(личен опит:))
- Besnia2005
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 4.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E36
Re: Скъсан маркуч за антифриз
нямаше как да не сваля и долните колектори, то минава под всички колектори, но всичко се нареди
Благодаря ви колеги за отговорите 


Не е важна колата, важно е задкормилното устройство 

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани