Проблем със съединителя и скоростите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Проблем със съединителя и скоростите
Проблемът е от доста време (откакто съм купил колата), и винаги много съм се дразнил и мисля, че вече е време да го отстраня. Ето за какво става въпрос: Съединителя ми отделя ниско, не отделя добре и скоростите влизат трудно със сила и някак си прекалено твърдо. Има и едно местене назад на скоростния лост при потегляне, като дори и да го натискам напред пак си се измества леко назад.
Сменил съм маслото на скоростите с оригинално MTF от Вари - никаква промяна. Сменил съм също така тампоните на двигателя и на скоростната кутия, отново с оригинални - ефектът беше, че местено назад на скоростния лост при потегляне стана по-слабо, но все пак не изчезна, а разлика в превключването отново никаква. Сменил съм и тампона на диференциала, пак оригинален, защото стария беше скъван и тупкаше бая силно при включване на скорост - тупкането намаля, но не изчезна. Аз лично това тупкане, което остана, го отдавам на лошото отделяне на съединителя и опита на кардана да се завърти при включване на скорост.
Шумове, щракане, чегъртане и т.н. откъм маховика и от скоростите не се чува. Правил съм теста на съединителя с 3-та, 3-4000 оборота и натисната спирачка, колата си гасне, което ме навежда на мисълта, че съединителя не е за смяна. Според мен и помпата и работния цилиндър са на ред, защото освен, че нямат никакви течове и омаслявания, съм се опитвал да напомпам 7-8 пъти на съединителя и чак тогава да превключа но ефект няма.
За финал искам да отбележа, че не си внушавам, имам поглед и върху други BMW-та, включително и като мойто (e46 328ci), а и други хора също са се качвали на колата ми и също им е направил впечатление този проблем.
Ще съм благодарен на всеки колега, който се включи с разумни предположения.
ЕДИТ: Забравих да напиша, че и изключването от скорост е трудно и то на загасен двигател с натисната спирачка. Например като се кача сутрин в колата, натискам спирачката и като натисна съединителя да освободя от скорост преди да запаля, понякога се освобождава със зор и се чува и някакво думкане под колата при самото освобождаване.
Сменил съм маслото на скоростите с оригинално MTF от Вари - никаква промяна. Сменил съм също така тампоните на двигателя и на скоростната кутия, отново с оригинални - ефектът беше, че местено назад на скоростния лост при потегляне стана по-слабо, но все пак не изчезна, а разлика в превключването отново никаква. Сменил съм и тампона на диференциала, пак оригинален, защото стария беше скъван и тупкаше бая силно при включване на скорост - тупкането намаля, но не изчезна. Аз лично това тупкане, което остана, го отдавам на лошото отделяне на съединителя и опита на кардана да се завърти при включване на скорост.
Шумове, щракане, чегъртане и т.н. откъм маховика и от скоростите не се чува. Правил съм теста на съединителя с 3-та, 3-4000 оборота и натисната спирачка, колата си гасне, което ме навежда на мисълта, че съединителя не е за смяна. Според мен и помпата и работния цилиндър са на ред, защото освен, че нямат никакви течове и омаслявания, съм се опитвал да напомпам 7-8 пъти на съединителя и чак тогава да превключа но ефект няма.
За финал искам да отбележа, че не си внушавам, имам поглед и върху други BMW-та, включително и като мойто (e46 328ci), а и други хора също са се качвали на колата ми и също им е направил впечатление този проблем.
Ще съм благодарен на всеки колега, който се включи с разумни предположения.

ЕДИТ: Забравих да напиша, че и изключването от скорост е трудно и то на загасен двигател с натисната спирачка. Например като се кача сутрин в колата, натискам спирачката и като натисна съединителя да освободя от скорост преди да запаля, понякога се освобождава със зор и се чува и някакво думкане под колата при самото освобождаване.

Последна промяна CTORH на 11 Ное 2013, 11:41, променена общо 2 пъти
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Предишният собственик , сменял ли е нещо по съединителя . Мисли логически с този проблем имат общо горната помпа ( на педала която е ) и вътре в скоростите вилгата и лосчето , което бутат аксиалния лагер , в тези неща ти е проблема търси !
За милиони-няма закони.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Ако е сменян съединителя, бяха ли натегнати докрай пружините на притискателя или го сложихте както идва от завода с транспортната пеперуда?!
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
От както колата е в мен нищо по съединителя не е пипано. Купил съм я преди година от Германия от частно лице и той също не ми е споменавал да е сменял нещо по съединителя.
Аз също имам някакви подозрения, че може, ако евентуално е сменян съединителя да не е монтиран правилно. Но пък от темите които прочетох видях, че колеги, на които съединителя им е монтиран без пружините на притискателя да се натегнат докрай, се оплакват от високо отделяне и буксуване, а при мен е обратното - отделя ниско и лошо.
На вилката, която натиска аксиалния лагер има ли какво да и се прецака, тя не е ли просто един лост?
Иначе и за горната помпа ми мина през акъла и за работния цилиндър, ама както казах течове не видях, а и при многократно напомпване преди да превключа няма разлика, а тези помпи не са евтини. Иска ми се по някакъв начин да се ориентирам от къде да тръгна, за да не сменям части насляпо.
Аз също имам някакви подозрения, че може, ако евентуално е сменян съединителя да не е монтиран правилно. Но пък от темите които прочетох видях, че колеги, на които съединителя им е монтиран без пружините на притискателя да се натегнат докрай, се оплакват от високо отделяне и буксуване, а при мен е обратното - отделя ниско и лошо.

На вилката, която натиска аксиалния лагер има ли какво да и се прецака, тя не е ли просто един лост?
Иначе и за горната помпа ми мина през акъла и за работния цилиндър, ама както казах течове не видях, а и при многократно напомпване преди да превключа няма разлика, а тези помпи не са евтини. Иска ми се по някакъв начин да се ориентирам от къде да тръгна, за да не сменям части насляпо.

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Работата отива към сваляне на съединителя, за да може ако е сменян и не е монтиран като хората да го монтирам както трябва. За дорника за центриране на феродовия диск ще потърся стругар да ми го направи, видях размерите в една от темите за съединител. За стискането и събирането на пружините на притискателя мисля да ползвам скоба за вадене на лагери или да се опитам си пригодя аз някакъв инструмент.
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Проблем със съединителя и скоростите
нека някой да обясни как се натягат тези пружина, скоро сених моя съединител и притискателя е със отпуснати пружини - говоря за стария, направи ми впечатление че като че ли има някакъв диск за който са захванати въпросните 3 пружинки мъчих натисках няма как да ги свия обратно.
- L0ReNz0_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 7.12.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3-ka `02g
- Мечтае да кара: BMW 3-ka `09g
Re: Проблем със съединителя и скоростите
с малко отклонение от темата да попитам и за моя проблем отностно съединителя. проблемът е следния, когато колата е загряла съединителя е 6, но от известно време насам сутрин като я запаля и още студена и главно на 1ва съединителя трудно отделя и цялата кола почва да тресе все едно ще гасне, дали му е дошло времето вече?

- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Re: Проблем със съединителя и скоростите
CTORH написа:Работата отива към сваляне на съединителя, за да може ако е сменян и не е монтиран като хората да го монтирам както трябва. За дорника за центриране на феродовия диск ще потърся стругар да ми го направи, видях размерите в една от темите за съединител. За стискането и събирането на пружините на притискателя мисля да ползвам скоба за вадене на лагери или да се опитам си пригодя аз някакъв инструмент.
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?
Колега, ако направиш тази скоба за пружините на стругар, драсни едно ЛС, че и на мен ми трябва - имам почти нов съединител от стария мотор и няма как да го сваля без да се подпрат пружините, иначе съединителя е чао ако се свали и пружините изпуснат. Ще почерпя

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
@iv4o9999, @L0ReNz0_ - отговорите на въпросите ви ги има в темите за съединител, потърсете и прочетете.
@Biankonero, ако я направя тая скоба ще ти пиша, но какъв е проблема да го свалиш без нея? Нали след това преди монтажа, ще го свиеш пак, ще му събереш пружините и чак тогава ще го монтираш. Мислех, че само за монтажа е необходима тая скоба. Защо трябва да стои постоянно свит, а и ти дори и да го свиеш преди свалянето със скобата, после с какво ще го законтриш да не се отпусне?

@Biankonero, ако я направя тая скоба ще ти пиша, но какъв е проблема да го свалиш без нея? Нали след това преди монтажа, ще го свиеш пак, ще му събереш пружините и чак тогава ще го монтираш. Мислех, че само за монтажа е необходима тая скоба. Защо трябва да стои постоянно свит, а и ти дори и да го свиеш преди свалянето със скобата, после с какво ще го законтриш да не се отпусне?
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Проблем със съединителя и скоростите
[quote="CTORH"]@iv4o9999, @L0ReNz0_ - отговорите на въпросите ви ги има в темите за съединител, потърсете и прочетете.
Работата е че съм ги чел, но всички казват с една отвертка връщаш ламелите и свиваш пружините, може и аз нещо да не схващам но къде бъркаш с тая отвертка, имам въпросния съединител който дори продавам, но ми е интересно как му се връщат пружините.

Работата е че съм ги чел, но всички казват с една отвертка връщаш ламелите и свиваш пружините, може и аз нещо да не схващам но къде бъркаш с тая отвертка, имам въпросния съединител който дори продавам, но ми е интересно как му се връщат пружините.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Е натиснал ли си го притискателя на преса или със скоба когато се опитваш да свиеш пружините?
- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Biankonero написа:Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.
Няма такова нещо. Даже мисля, че на закс препоръчваха да се свали фабричната звезда и да се монтира със скоба.
- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Би трябвало да може да се регулира къде да отделя педала. Това става или от самия педал или при горната помпа. Тоест трябва да се натегне съединителя и ще започне да отделя по-горе, с което проблемите ще отпаднат.
Ако не отпаднат, много вероятно е да има износване в самия механизъм за превключването от лоста или в муфите (вътре в кутията).
Производителят следва да е дал колко мм е свободния допустим ход на педала на съединителя, а самият педал трябва да е мек в работния си ход.
На друга кола се наложи да местя реглажа на педала вътре в купето. Отделяше много ниско и докато не загрее колата превключването беше мъка, мъка... Трябваше да си сложа главата където по принцип са краката на шофьора и там с изкилифирчване и чупки де що има стави по тялото се стига до гайката, направих й 1 оборот и ей ме - карам трета година, против всички майстори с диагноза заминал съединител или някоя помпа. Е, свободният ход стана много, не ме притеснява. Работи ли - работи
Ако не отпаднат, много вероятно е да има износване в самия механизъм за превключването от лоста или в муфите (вътре в кутията).
Производителят следва да е дал колко мм е свободния допустим ход на педала на съединителя, а самият педал трябва да е мек в работния си ход.
На друга кола се наложи да местя реглажа на педала вътре в купето. Отделяше много ниско и докато не загрее колата превключването беше мъка, мъка... Трябваше да си сложа главата където по принцип са краката на шофьора и там с изкилифирчване и чупки де що има стави по тялото се стига до гайката, направих й 1 оборот и ей ме - карам трета година, против всички майстори с диагноза заминал съединител или някоя помпа. Е, свободният ход стана много, не ме притеснява. Работи ли - работи

- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Проблем със съединителя и скоростите
CTORH написа:Е натиснал ли си го притискателя на преса или със скоба когато се опитваш да свиеш пружините?
да , след като го свалих на преса го свих и поставих скобата от новия съединител, в обявата в подписа са снимките на целия комплект, ще ми се да свия пружините обратно, защото ако не го продам ще си стои за резерва, ако има ентусиаст, който да ползва снимките и да отбележи къде какво се прави нека даде разяснение
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани