Проблем със съединителя и скоростите

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 04 Ное 2013, 22:00

Проблемът е от доста време (откакто съм купил колата), и винаги много съм се дразнил и мисля, че вече е време да го отстраня. Ето за какво става въпрос: Съединителя ми отделя ниско, не отделя добре и скоростите влизат трудно със сила и някак си прекалено твърдо. Има и едно местене назад на скоростния лост при потегляне, като дори и да го натискам напред пак си се измества леко назад.
Сменил съм маслото на скоростите с оригинално MTF от Вари - никаква промяна. Сменил съм също така тампоните на двигателя и на скоростната кутия, отново с оригинални - ефектът беше, че местено назад на скоростния лост при потегляне стана по-слабо, но все пак не изчезна, а разлика в превключването отново никаква. Сменил съм и тампона на диференциала, пак оригинален, защото стария беше скъван и тупкаше бая силно при включване на скорост - тупкането намаля, но не изчезна. Аз лично това тупкане, което остана, го отдавам на лошото отделяне на съединителя и опита на кардана да се завърти при включване на скорост.
Шумове, щракане, чегъртане и т.н. откъм маховика и от скоростите не се чува. Правил съм теста на съединителя с 3-та, 3-4000 оборота и натисната спирачка, колата си гасне, което ме навежда на мисълта, че съединителя не е за смяна. Според мен и помпата и работния цилиндър са на ред, защото освен, че нямат никакви течове и омаслявания, съм се опитвал да напомпам 7-8 пъти на съединителя и чак тогава да превключа но ефект няма.
За финал искам да отбележа, че не си внушавам, имам поглед и върху други BMW-та, включително и като мойто (e46 328ci), а и други хора също са се качвали на колата ми и също им е направил впечатление този проблем.
Ще съм благодарен на всеки колега, който се включи с разумни предположения. :)

ЕДИТ: Забравих да напиша, че и изключването от скорост е трудно и то на загасен двигател с натисната спирачка. Например като се кача сутрин в колата, натискам спирачката и като натисна съединителя да освободя от скорост преди да запаля, понякога се освобождава със зор и се чува и някакво думкане под колата при самото освобождаване. :banghead:
Последна промяна CTORH на 11 Ное 2013, 11:41, променена общо 2 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от don't be » 04 Ное 2013, 22:05

Предишният собственик , сменял ли е нещо по съединителя . Мисли логически с този проблем имат общо горната помпа ( на педала която е ) и вътре в скоростите вилгата и лосчето , което бутат аксиалния лагер , в тези неща ти е проблема търси !
За милиони-няма закони.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от dr.peshev » 04 Ное 2013, 23:13

Ако е сменян съединителя, бяха ли натегнати докрай пружините на притискателя или го сложихте както идва от завода с транспортната пеперуда?!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 14 Ное 2013, 16:24

От както колата е в мен нищо по съединителя не е пипано. Купил съм я преди година от Германия от частно лице и той също не ми е споменавал да е сменял нещо по съединителя.
Аз също имам някакви подозрения, че може, ако евентуално е сменян съединителя да не е монтиран правилно. Но пък от темите които прочетох видях, че колеги, на които съединителя им е монтиран без пружините на притискателя да се натегнат докрай, се оплакват от високо отделяне и буксуване, а при мен е обратното - отделя ниско и лошо. :dunno:
На вилката, която натиска аксиалния лагер има ли какво да и се прецака, тя не е ли просто един лост?
Иначе и за горната помпа ми мина през акъла и за работния цилиндър, ама както казах течове не видях, а и при многократно напомпване преди да превключа няма разлика, а тези помпи не са евтини. Иска ми се по някакъв начин да се ориентирам от къде да тръгна, за да не сменям части насляпо. :confused:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 18 Ное 2013, 17:18

Работата отива към сваляне на съединителя, за да може ако е сменян и не е монтиран като хората да го монтирам както трябва. За дорника за центриране на феродовия диск ще потърся стругар да ми го направи, видях размерите в една от темите за съединител. За стискането и събирането на пружините на притискателя мисля да ползвам скоба за вадене на лагери или да се опитам си пригодя аз някакъв инструмент.
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от iv4o9999 » 18 Ное 2013, 17:57

нека някой да обясни как се натягат тези пружина, скоро сених моя съединител и притискателя е със отпуснати пружини - говоря за стария, направи ми впечатление че като че ли има някакъв диск за който са захванати въпросните 3 пружинки мъчих натисках няма как да ги свия обратно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 7.12.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW 3-ka `02g
Мечтае да кара: BMW 3-ka `09g

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от L0ReNz0_ » 18 Ное 2013, 19:05

с малко отклонение от темата да попитам и за моя проблем отностно съединителя. проблемът е следния, когато колата е загряла съединителя е 6, но от известно време насам сутрин като я запаля и още студена и главно на 1ва съединителя трудно отделя и цялата кола почва да тресе все едно ще гасне, дали му е дошло времето вече?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от Biankonero » 18 Ное 2013, 20:36

CTORH написа:Работата отива към сваляне на съединителя, за да може ако е сменян и не е монтиран като хората да го монтирам както трябва. За дорника за центриране на феродовия диск ще потърся стругар да ми го направи, видях размерите в една от темите за съединител. За стискането и събирането на пружините на притискателя мисля да ползвам скоба за вадене на лагери или да се опитам си пригодя аз някакъв инструмент.
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?

Колега, ако направиш тази скоба за пружините на стругар, драсни едно ЛС, че и на мен ми трябва - имам почти нов съединител от стария мотор и няма как да го сваля без да се подпрат пружините, иначе съединителя е чао ако се свали и пружините изпуснат. Ще почерпя :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 19 Ное 2013, 10:17

@iv4o9999, @L0ReNz0_ - отговорите на въпросите ви ги има в темите за съединител, потърсете и прочетете. :idea:

@Biankonero, ако я направя тая скоба ще ти пиша, но какъв е проблема да го свалиш без нея? Нали след това преди монтажа, ще го свиеш пак, ще му събереш пружините и чак тогава ще го монтираш. Мислех, че само за монтажа е необходима тая скоба. Защо трябва да стои постоянно свит, а и ти дори и да го свиеш преди свалянето със скобата, после с какво ще го законтриш да не се отпусне?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от iv4o9999 » 19 Ное 2013, 10:42

[quote="CTORH"]@iv4o9999, @L0ReNz0_ - отговорите на въпросите ви ги има в темите за съединител, потърсете и прочетете. :idea:

Работата е че съм ги чел, но всички казват с една отвертка връщаш ламелите и свиваш пружините, може и аз нещо да не схващам но къде бъркаш с тая отвертка, имам въпросния съединител който дори продавам, но ми е интересно как му се връщат пружините.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 19 Ное 2013, 11:54

Е натиснал ли си го притискателя на преса или със скоба когато се опитваш да свиеш пружините?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от Biankonero » 19 Ное 2013, 12:04

Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 19 Ное 2013, 14:32

Biankonero написа:Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.

Няма такова нещо. Даже мисля, че на закс препоръчваха да се свали фабричната звезда и да се монтира със скоба.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2007

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от andy_forresite » 19 Ное 2013, 14:49

Би трябвало да може да се регулира къде да отделя педала. Това става или от самия педал или при горната помпа. Тоест трябва да се натегне съединителя и ще започне да отделя по-горе, с което проблемите ще отпаднат.
Ако не отпаднат, много вероятно е да има износване в самия механизъм за превключването от лоста или в муфите (вътре в кутията).
Производителят следва да е дал колко мм е свободния допустим ход на педала на съединителя, а самият педал трябва да е мек в работния си ход.

На друга кола се наложи да местя реглажа на педала вътре в купето. Отделяше много ниско и докато не загрее колата превключването беше мъка, мъка... Трябваше да си сложа главата където по принцип са краката на шофьора и там с изкилифирчване и чупки де що има стави по тялото се стига до гайката, направих й 1 оборот и ей ме - карам трета година, против всички майстори с диагноза заминал съединител или някоя помпа. Е, свободният ход стана много, не ме притеснява. Работи ли - работи :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от iv4o9999 » 19 Ное 2013, 15:00

CTORH написа:Е натиснал ли си го притискателя на преса или със скоба когато се опитваш да свиеш пружините?


да , след като го свалих на преса го свих и поставих скобата от новия съединител, в обявата в подписа са снимките на целия комплект, ще ми се да свия пружините обратно, защото ако не го продам ще си стои за резерва, ако има ентусиаст, който да ползва снимките и да отбележи къде какво се прави нека даде разяснение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook