M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
От скоро има 320i с M52B20. Когато купих колата имаше монтиран газов инжекцион. Когато я купувах нищо не ми направи впечатления, но с течение на времето с много четене и мнения от някои газаджии разбрах, че газовата е монтирата изключително немърливо и неправилно.
Понеже гледах 2-3 други коли с газов инжекцион и на всяка от тях водата се взима от различно място реших да пусна тема тук и се надявам който има M52B20 с ГИ и е забелязал от къде са му взели водата да сподели мнение.
При мен водата е хваната от едни малки тръбички, които са предназначени да подгряват дроселовата клапа. От там маркучите тръгват над двигателя и отиват от страната на изпускателните колектори, където зад бомбето на амортисьора ми стои изпарителя. Днес не се сетих, но утре ще направя снимки.
А проблемът ми е, че когато колата е студена гасне много лесно когато изключа от скорост. Дори загряла като я напъна примерно от 1500 до 6000 оборота на 2-ра и изключа от скорост отново гасне. Иска ми се да го преборя някак този проблем, че си е бая неприятен и за сега съм нарочил захранването с топла вода на изпарителя.
Понеже гледах 2-3 други коли с газов инжекцион и на всяка от тях водата се взима от различно място реших да пусна тема тук и се надявам който има M52B20 с ГИ и е забелязал от къде са му взели водата да сподели мнение.
При мен водата е хваната от едни малки тръбички, които са предназначени да подгряват дроселовата клапа. От там маркучите тръгват над двигателя и отиват от страната на изпускателните колектори, където зад бомбето на амортисьора ми стои изпарителя. Днес не се сетих, но утре ще направя снимки.
А проблемът ми е, че когато колата е студена гасне много лесно когато изключа от скорост. Дори загряла като я напъна примерно от 1500 до 6000 оборота на 2-ра и изключа от скорост отново гасне. Иска ми се да го преборя някак този проблем, че си е бая неприятен и за сега съм нарочил захранването с топла вода на изпарителя.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Да не ти е спортен филтъра ?



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Насочи се към друго.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Boyadjiev написа:Да не ти е спортен филтъра ?
Не е. Всичко си е нормално по колата.
~Мишо~ написа:Насочи се към друго.
Някакви предложения?
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Мишо е абсолютно прав, съвсем не ти е там проблема, подгряването на дросела е напълно достатъчно да стопли изпарителя, особено такъв малък, какъвто е на инжекционите. Иди при сигурен майстор и не експериментирай, има поне няколко неща от които може да се скапва колата, но така или иначе без диагностика нищо няма да разбереш.
only rear wheel drive
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Здравей колега при мен също изпарителя седи отпред на мястото на акумулатора (той е в багажника) от долната страна на радиатора тръгва един маркуч той ми е срязан и там е сложен тройник от този тройник единия маркуч отива в изпарителя другия за дросела и никога не го е имала този проблем, почти съм сигурен, че и при теб е така и не би трябвало това да е проблема ако колата ти загрява нормално както е при мен през тези маркучи е напълно достатъчно да се стопли изпарителя и съответно да нямаш проблем с него както казаха и колегите. По-скоро насочи проблема към това, ако има възможност да се направи диагностика и на компютъра на газта и на самата кола относно бързото гаснене, когато е студена е така, защото при инжекционна нормалната му температура е когато започне да излиза от синьото или около 40С, но това трябва да ти е автоматично зададено, първо можеш самия ти да провериш дали изпарителя ти се топли като му пипнеш маркуча след като колата позагрее дали е топъл, ако не е по-скоро си мисля, че може да има въздух в системата и за това така да се получава.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Нямам проблем с температурата на изпарителя, защото имам наблюдения, че датчика я мери правилно. До преди два дена газовата беше нагласена да прехвърля на 50 градуса и прехвърляше когато стрелката на температурата е между края на синьото и 12 часа. Промених газовата да прехвърля на 40 градуса и започна да прехвърля точно на края на синьото, но пък започна адски много да гасне, за това днес пак я върнах на 50 градуса.
Явно ще се ходи на майстор. Проблемът с майсторите е, че като видят колата и започват - водата не е хваната от където трябва, щуцерите не са сложени където трябва, изпарителят не ти ли е малък...и общо взето за всяко нещо искат по 100 лв. Да не говорим, че има и газаджии, които просто казват - ами то е нормално да гасне и до там. Хич не им се занимава. Не знам дори има ли газаджия, който ще се опита да ми реши проблема, без да каже - дай да ти качим нова уретба.
Все си мисля, че щом колата върви на газ и то прилично не би трябвало да ми е малък изпарителя или пък толкова да има значение къде са забити щуцерите. Преди няколко дена на магистралата спокойно си направи 190 км/ч на газ.
Другото нещо, което ми се върти в главата е дали дюзите не са ми разпробити прекалено големи. Нямам идея как да ги разбера как са разпробити, но на празен ход ми дава газови времена по 4 - 4,5, а доколкото разбрах трябва да са 5 - 5,5. Но тази част с дюзите ми е пълна мъгла и там не знам какво мога да направя.
Явно ще се ходи на майстор. Проблемът с майсторите е, че като видят колата и започват - водата не е хваната от където трябва, щуцерите не са сложени където трябва, изпарителят не ти ли е малък...и общо взето за всяко нещо искат по 100 лв. Да не говорим, че има и газаджии, които просто казват - ами то е нормално да гасне и до там. Хич не им се занимава. Не знам дори има ли газаджия, който ще се опита да ми реши проблема, без да каже - дай да ти качим нова уретба.
Все си мисля, че щом колата върви на газ и то прилично не би трябвало да ми е малък изпарителя или пък толкова да има значение къде са забити щуцерите. Преди няколко дена на магистралата спокойно си направи 190 км/ч на газ.
Другото нещо, което ми се върти в главата е дали дюзите не са ми разпробити прекалено големи. Нямам идея как да ги разбера как са разпробити, но на празен ход ми дава газови времена по 4 - 4,5, а доколкото разбрах трябва да са 5 - 5,5. Но тази част с дюзите ми е пълна мъгла и там не знам какво мога да направя.
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Оправи си корекциите на газовият инжекцион. Има опции, които се нагласят при променливи условия. Проблема ти е изцяло в настройките. След като веднъж е палена през деня колата и е загряла, после дори и да ти падне стрелката в синята зона, то колата ти пак ще прехвърли на газ. И тогава се получава неравномерната работа на двигателя. Точно тогава сработват корекциите, които споменах и коригират сместа и при определеното налягане.
Температурата за прехвърляне е най-добре да е на 40 градуса. Може и на 35, но лятото в жегите ще ти превключва почти веднага след паленето и колата няма да работи както трябва. Но зимата става.
Температурата за прехвърляне е най-добре да е на 40 градуса. Може и на 35, но лятото в жегите ще ти превключва почти веднага след паленето и колата няма да работи както трябва. Но зимата става.

- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Явно си трябва майстор. Може ли някой да препоръча добър майстор работещ в събота, който разбира от Тамона за град София или град Пазарджик?
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Аз съм от Пазарджик, но бих ти препоръчал един майстор в Септември. И аз съм с Тамона. Ако имаш кабел може да ти погледна ''референтните стойности'', за които писах в предишното мнение.

- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Извинявам се, че не качих по-рано снимки, но чак сега успях да направя. За съжаление качеството не е много добро - правени са с телефон.
Относно този начин на хващане на водата - притеснява ме, че реално тръбите където минават над двигателя се явяват най-високата точка на охладителната система и не знам как може да се обезвъздуши колата. Имам и един проблем с парното (когато колата е на празен ход духа по-хладно) и почвам да се чудя дали всички ядове не ми идват заради некъдърно прекараните тръби.
Гледах на една друга 3-ка М52 тръбите вървяха ниско покрай двигателя и самият изпарител въпреки, че беше друг модел изглеждаше по-ниско разположен.
Ето как маркучите минават над двигателя:

Тук се вижда от къде са хванати маркучите:

Изпарителят:

Относно този начин на хващане на водата - притеснява ме, че реално тръбите където минават над двигателя се явяват най-високата точка на охладителната система и не знам как може да се обезвъздуши колата. Имам и един проблем с парното (когато колата е на празен ход духа по-хладно) и почвам да се чудя дали всички ядове не ми идват заради некъдърно прекараните тръби.
Гледах на една друга 3-ка М52 тръбите вървяха ниско покрай двигателя и самият изпарител въпреки, че беше друг модел изглеждаше по-ниско разположен.
Ето как маркучите минават над двигателя:

Тук се вижда от къде са хванати маркучите:

Изпарителят:

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Колега наистина маркучите са доста високо. Единия вариант е да вържеш изпраителя на маркучите за парното, но с тетки, заради клапаните. Другия вариант е да останеш към дросела, но да намериш начин маркучите да минават под нивото на обезвъздушителната пробка на радиатора. Аз също бях се вързал към дросела, но при мен водните маркучи бяха много къси и нямах проблем. Възможно е водата по тия дълги маркучи да изстива при определени условия.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- cool_ice
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 22.05.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E53 4,4
- Мечтае да кара: Всичко що е М
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
Колега моята газова система я слагаха едни момчета които са доста в час с нещата преди работеха на горубляне в един сервиз за газови уредби , но сега си отвориха тяхен незнам къде се намира но мога да ти дам телефон да се свържеш с тях ще останеш много доволен, ако искаш звънни им работят и събота ако има проблем нещо мога да говоря познавам ги ще измислят нещо ето ти телефон 0878 26 25 94 търси Илиян обясни му проблема, той щети каже какво да направиш или кога да отидеш да го погледнат . Но да вметна моята вода е хваната зад всмукателния колектор на маркучите там е най добре, но е най трудно за работа и за това никой майстор не се наема там да вързва водата.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?
cool_ice, благодаря за телефона, който ми даде. За съжаление свободна събота, в която да съм в София може да имам чак след нова година. Все пак ще си запиша телефона и когато имам възможност ще се обадя да видя какво ще ми кажат.
- cool_ice
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 22.05.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E53 4,4
- Мечтае да кара: Всичко що е М
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани