M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от totopz » 11 Ное 2013, 21:56

От скоро има 320i с M52B20. Когато купих колата имаше монтиран газов инжекцион. Когато я купувах нищо не ми направи впечатления, но с течение на времето с много четене и мнения от някои газаджии разбрах, че газовата е монтирата изключително немърливо и неправилно.

Понеже гледах 2-3 други коли с газов инжекцион и на всяка от тях водата се взима от различно място реших да пусна тема тук и се надявам който има M52B20 с ГИ и е забелязал от къде са му взели водата да сподели мнение.

При мен водата е хваната от едни малки тръбички, които са предназначени да подгряват дроселовата клапа. От там маркучите тръгват над двигателя и отиват от страната на изпускателните колектори, където зад бомбето на амортисьора ми стои изпарителя. Днес не се сетих, но утре ще направя снимки.

А проблемът ми е, че когато колата е студена гасне много лесно когато изключа от скорост. Дори загряла като я напъна примерно от 1500 до 6000 оборота на 2-ра и изключа от скорост отново гасне. Иска ми се да го преборя някак този проблем, че си е бая неприятен и за сега съм нарочил захранването с топла вода на изпарителя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от Boyadjiev » 11 Ное 2013, 22:00

Да не ти е спортен филтъра ?
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от ~Мишо~ » 11 Ное 2013, 22:02

Насочи се към друго.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от totopz » 11 Ное 2013, 22:17

Boyadjiev написа:Да не ти е спортен филтъра ?

Не е. Всичко си е нормално по колата.

~Мишо~ написа:Насочи се към друго.

Някакви предложения?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от michev » 11 Ное 2013, 22:23

Мишо е абсолютно прав, съвсем не ти е там проблема, подгряването на дросела е напълно достатъчно да стопли изпарителя, особено такъв малък, какъвто е на инжекционите. Иди при сигурен майстор и не експериментирай, има поне няколко неща от които може да се скапва колата, но така или иначе без диагностика нищо няма да разбереш.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 25.11.2008
Местоположение: Sofia
Кара: е36 М43

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от no.breaks » 11 Ное 2013, 23:25

Здравей колега при мен също изпарителя седи отпред на мястото на акумулатора (той е в багажника) от долната страна на радиатора тръгва един маркуч той ми е срязан и там е сложен тройник от този тройник единия маркуч отива в изпарителя другия за дросела и никога не го е имала този проблем, почти съм сигурен, че и при теб е така и не би трябвало това да е проблема ако колата ти загрява нормално както е при мен през тези маркучи е напълно достатъчно да се стопли изпарителя и съответно да нямаш проблем с него както казаха и колегите. По-скоро насочи проблема към това, ако има възможност да се направи диагностика и на компютъра на газта и на самата кола относно бързото гаснене, когато е студена е така, защото при инжекционна нормалната му температура е когато започне да излиза от синьото или около 40С, но това трябва да ти е автоматично зададено, първо можеш самия ти да провериш дали изпарителя ти се топли като му пипнеш маркуча след като колата позагрее дали е топъл, ако не е по-скоро си мисля, че може да има въздух в системата и за това така да се получава.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от totopz » 11 Ное 2013, 23:52

Нямам проблем с температурата на изпарителя, защото имам наблюдения, че датчика я мери правилно. До преди два дена газовата беше нагласена да прехвърля на 50 градуса и прехвърляше когато стрелката на температурата е между края на синьото и 12 часа. Промених газовата да прехвърля на 40 градуса и започна да прехвърля точно на края на синьото, но пък започна адски много да гасне, за това днес пак я върнах на 50 градуса.

Явно ще се ходи на майстор. Проблемът с майсторите е, че като видят колата и започват - водата не е хваната от където трябва, щуцерите не са сложени където трябва, изпарителят не ти ли е малък...и общо взето за всяко нещо искат по 100 лв. Да не говорим, че има и газаджии, които просто казват - ами то е нормално да гасне и до там. Хич не им се занимава. Не знам дори има ли газаджия, който ще се опита да ми реши проблема, без да каже - дай да ти качим нова уретба.

Все си мисля, че щом колата върви на газ и то прилично не би трябвало да ми е малък изпарителя или пък толкова да има значение къде са забити щуцерите. Преди няколко дена на магистралата спокойно си направи 190 км/ч на газ.

Другото нещо, което ми се върти в главата е дали дюзите не са ми разпробити прекалено големи. Нямам идея как да ги разбера как са разпробити, но на празен ход ми дава газови времена по 4 - 4,5, а доколкото разбрах трябва да са 5 - 5,5. Но тази част с дюзите ми е пълна мъгла и там не знам какво мога да направя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от djkita » 12 Ное 2013, 10:05

Оправи си корекциите на газовият инжекцион. Има опции, които се нагласят при променливи условия. Проблема ти е изцяло в настройките. След като веднъж е палена през деня колата и е загряла, после дори и да ти падне стрелката в синята зона, то колата ти пак ще прехвърли на газ. И тогава се получава неравномерната работа на двигателя. Точно тогава сработват корекциите, които споменах и коригират сместа и при определеното налягане.
Температурата за прехвърляне е най-добре да е на 40 градуса. Може и на 35, но лятото в жегите ще ти превключва почти веднага след паленето и колата няма да работи както трябва. Но зимата става.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от totopz » 12 Ное 2013, 11:20

Явно си трябва майстор. Може ли някой да препоръча добър майстор работещ в събота, който разбира от Тамона за град София или град Пазарджик?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от djkita » 12 Ное 2013, 16:24

Аз съм от Пазарджик, но бих ти препоръчал един майстор в Септември. И аз съм с Тамона. Ако имаш кабел може да ти погледна ''референтните стойности'', за които писах в предишното мнение.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от totopz » 17 Ное 2013, 15:26

Извинявам се, че не качих по-рано снимки, но чак сега успях да направя. За съжаление качеството не е много добро - правени са с телефон.

Относно този начин на хващане на водата - притеснява ме, че реално тръбите където минават над двигателя се явяват най-високата точка на охладителната система и не знам как може да се обезвъздуши колата. Имам и един проблем с парното (когато колата е на празен ход духа по-хладно) и почвам да се чудя дали всички ядове не ми идват заради некъдърно прекараните тръби.

Гледах на една друга 3-ка М52 тръбите вървяха ниско покрай двигателя и самият изпарител въпреки, че беше друг модел изглеждаше по-ниско разположен.

Ето как маркучите минават над двигателя:
Изображение

Тук се вижда от къде са хванати маркучите:
Изображение

Изпарителят:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от Joro_Paveto » 19 Ное 2013, 9:50

Колега наистина маркучите са доста високо. Единия вариант е да вържеш изпраителя на маркучите за парното, но с тетки, заради клапаните. Другия вариант е да останеш към дросела, но да намериш начин маркучите да минават под нивото на обезвъздушителната пробка на радиатора. Аз също бях се вързал към дросела, но при мен водните маркучи бяха много къси и нямах проблем. Възможно е водата по тия дълги маркучи да изстива при определени условия.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 22.05.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E53 4,4
Мечтае да кара: Всичко що е М

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от cool_ice » 19 Ное 2013, 12:25

Колега моята газова система я слагаха едни момчета които са доста в час с нещата преди работеха на горубляне в един сервиз за газови уредби , но сега си отвориха тяхен незнам къде се намира но мога да ти дам телефон да се свържеш с тях ще останеш много доволен, ако искаш звънни им работят и събота ако има проблем нещо мога да говоря познавам ги ще измислят нещо ето ти телефон 0878 26 25 94 търси Илиян обясни му проблема, той щети каже какво да направиш или кога да отидеш да го погледнат . Но да вметна моята вода е хваната зад всмукателния колектор на маркучите там е най добре, но е най трудно за работа и за това никой майстор не се наема там да вързва водата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от totopz » 19 Ное 2013, 13:57

cool_ice, благодаря за телефона, който ми даде. За съжаление свободна събота, в която да съм в София може да имам чак след нова година. Все пак ще си запиша телефона и когато имам възможност ще се обадя да видя какво ще ми кажат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 22.05.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E53 4,4
Мечтае да кара: Всичко що е М

Re: M52B20 с ГИ. От къде се взима вода за изпарителя?

Мнение от cool_ice » 20 Ное 2013, 21:30

Ще останеш доволен пичовете са много точни .
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook