Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
Здравейте колеги, нямам конкретен въпрос за марка части или нещо техническо, а съвет. Трябва да сменям вътрешни накрайници и външен шарнир, интересува ме дали мога да ги сменя сам на канал или е засукана работа и си трябва майстор, спец. инструменти или някой похват...
Въпросът ми е породен от чисто финансова гледна точка, а и обичам сам да си правя колата(поне каквото ми е по силите).
Въпросът ми е породен от чисто финансова гледна точка, а и обичам сам да си правя колата(поне каквото ми е по силите).
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
Вътрешните накрайници не е проблем да ги смениш сам, само виж какъв ключ трябваше че май беше някъв голям, за шарнира ти трябва преса, ако я имаш и него можеш да смениш сам
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
После да не забравиш да отидеш на реглаж 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
Вътрешните накрайници се отвиват от рейката с помоща на голям ключ - 32 или с тръбен ключ ...
Ако не са сменявани скоро е възможно да са ръждясали към външните и отвиването е да си ...майката !
Скоро сменявах моите вътрешни , от лявата страна така беше ръждясала резбата , че с 300 зора отвих вътрешния накрайник от външния (накрайниците не бяха оригинални БМВ , тоест някой преди мен ги е сменявал и при смяната му се е досвидяло да сложи малко смазка на резбата , та от там и проблема -водата е влизала през страничния процеп на външния накрайник и ...)
Не е нужно да сваляш външния накрайник от шенкела ....
При отвиването на вътрешния накрайник от външния законтри някак външния , за да не го сучеш при въртенето и да прекълцаш маншона на външния ...
Преди да свалиш накрайниците , измери с ролетка общата дължина на вътрешния и външния накрайник (тоест от шенкела до рейката) , а след това направи дължината на новия вътрешен със външния да бъде горе доли , колкото е била - това с цел да можеш да закараш нормално колата до пункт за реглаж (аз моите така ги бях нагодил на ръка , че като отидох на реглажа , нямаше нужда от промяна ! ).
За външния шарнир няма философия - сваля се носача , избива се на преса , набива се новия ...
Единстевното , което трябва да се съобрази (ако шарнира е с посока, а такива са стандартните шарнири с демпфер) - да се види как е бил разположен стария и новия да се разположи по същия начин ... Усилените шарнири нямат посока (тоест тези без демпфер).
Ако не са сменявани скоро е възможно да са ръждясали към външните и отвиването е да си ...майката !
Скоро сменявах моите вътрешни , от лявата страна така беше ръждясала резбата , че с 300 зора отвих вътрешния накрайник от външния (накрайниците не бяха оригинални БМВ , тоест някой преди мен ги е сменявал и при смяната му се е досвидяло да сложи малко смазка на резбата , та от там и проблема -водата е влизала през страничния процеп на външния накрайник и ...)
Не е нужно да сваляш външния накрайник от шенкела ....
При отвиването на вътрешния накрайник от външния законтри някак външния , за да не го сучеш при въртенето и да прекълцаш маншона на външния ...
Преди да свалиш накрайниците , измери с ролетка общата дължина на вътрешния и външния накрайник (тоест от шенкела до рейката) , а след това направи дължината на новия вътрешен със външния да бъде горе доли , колкото е била - това с цел да можеш да закараш нормално колата до пункт за реглаж (аз моите така ги бях нагодил на ръка , че като отидох на реглажа , нямаше нужда от промяна ! ).
За външния шарнир няма философия - сваля се носача , избива се на преса , набива се новия ...
Единстевното , което трябва да се съобрази (ако шарнира е с посока, а такива са стандартните шарнири с демпфер) - да се види как е бил разположен стария и новия да се разположи по същия начин ... Усилените шарнири нямат посока (тоест тези без демпфер).
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
Колегата преди мен, правилно и подробно е обяснил процедурата. Аз те съветвам ако нямаш двор, гараж или място в което колата може да остане, ако не се справиш в предвиденото време - закарай си колата на сервиз да ти е мирна главата. Не е голяма философия ,но мн често се случва всичко да е клеасало до заварка по окачването и работа уж за половин час да откара половин ден, особено ако нямаш опит и свестен интрумент.
- Skip_209
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: на Софията
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328ti
- Мечтае да кара: лястовица с рамка
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
99.9 % няма да развиеш двата накрайника един от друг,най-лесно е да се нагреят с горелка или оксижен 

www.Steroid-X.com
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
Опря на камък още в момента в който трябваше да се сваля носача
майсторите оправиха работата 


Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Смяна вътрешни накрайници и външен шарнир.
boywalking написа:Опря на камък още в момента в който трябваше да се сваля носачамайсторите оправиха работата
Що, с кое не можа да се справиш?Имаш да отвиеш 2 гайки и 2/3 болта (зависи с кои биалетки си).
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани