Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
От както си купих колата, се каня да си сменя акумулатора. В момента съм с някакъв 55Ah, който ми прилича на дискретно подменен от автокъща/продавач или който и да е там и не ми изглежда първо здраве.
След много четене из нета, се оказа че и Е90 има нужда от histogram reset при подмяна, както и CAS/VO кодинг. Написах ги и двете, понеже това е част от въпроса, но ще стигнем до там.
Намерих и доста инфо за прословутия IBS (Intelligent Battery System), както и попаднах на темите на колегите от Е60 с пробемите с него, алтернатор и т.н.
Въпросите са ми следните (отнасят се до нормална батерия, а не до AGM)
При подмяна с нова батерия, с по-голям капацитет, очевидно трябва да се кодне CAS-а, намерих къде в моя CAS. Това споменават в TIS.
http://bmw.workshop-manuals.com/3_Serie ... hp?id=2305
Трябва ли да се смени VO, понеже на много места в нета споменават, че така е по-разумноБ Аз слагам 72Ah батерия, ще кодирам за 70. Идеята им да се смени и VO е, при бъдещи пипания с НЦС, да не се презапишат и стойностите на батерията по стандартните от VO.
На някои места споменават и кодинг на FRM, но масово в повечето инструкции, (вкл. и TIS), не се споменава. Има ли нужда да се пипа?
Мога ли да сменя задната батерия, докато съм вързал друга резервна на клемите при двигателя, при очевидно загасена кола и изваден ключБ Идеята ми е да не си губя настройките. Ясно ми е, че не мога да пусна зарядно на клемите, но мислех за една малка батерия от друга кола. Аз лично не мога да измисля негативни ефекти от това... някакви идеи?
Как се заверява гаранцията на батерията при новите модели? С амперклещи или с откачане на клемата през мултицет. Някак не ми се ще да позволя откачане на клемата просто така...
Благодаря!
След много четене из нета, се оказа че и Е90 има нужда от histogram reset при подмяна, както и CAS/VO кодинг. Написах ги и двете, понеже това е част от въпроса, но ще стигнем до там.
Намерих и доста инфо за прословутия IBS (Intelligent Battery System), както и попаднах на темите на колегите от Е60 с пробемите с него, алтернатор и т.н.
Въпросите са ми следните (отнасят се до нормална батерия, а не до AGM)
При подмяна с нова батерия, с по-голям капацитет, очевидно трябва да се кодне CAS-а, намерих къде в моя CAS. Това споменават в TIS.
B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie
B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie
B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie
B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie
B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie
A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie
A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie
A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie
http://bmw.workshop-manuals.com/3_Serie ... hp?id=2305
Трябва ли да се смени VO, понеже на много места в нета споменават, че така е по-разумноБ Аз слагам 72Ah батерия, ще кодирам за 70. Идеята им да се смени и VO е, при бъдещи пипания с НЦС, да не се презапишат и стойностите на батерията по стандартните от VO.
На някои места споменават и кодинг на FRM, но масово в повечето инструкции, (вкл. и TIS), не се споменава. Има ли нужда да се пипа?
Мога ли да сменя задната батерия, докато съм вързал друга резервна на клемите при двигателя, при очевидно загасена кола и изваден ключБ Идеята ми е да не си губя настройките. Ясно ми е, че не мога да пусна зарядно на клемите, но мислех за една малка батерия от друга кола. Аз лично не мога да измисля негативни ефекти от това... някакви идеи?
Как се заверява гаранцията на батерията при новите модели? С амперклещи или с откачане на клемата през мултицет. Някак не ми се ще да позволя откачане на клемата просто така...
Благодаря!
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Първо виж за каква батерия е кодирана колата ти в момента, т.к. много ме съмнява тоз дето е слагал 55 да се е занимавал да прекодира. Mоята излиза с 70Ah, аз сложих 77Аh на Бош силвер, т.к. той като габарити отговаряше на оригиналната батерия. Кодирах колата за 80 ah с NCS expert и направих ресет с inpa -та. Честно казано домързя ме да ида за гаранцията ,а и защото не искам да е пипат колата все едно замерват москвич. Така че първо провери това и ако се окажа че ти е кодирана за 70, само трябва един ресет с INPA да направиш, което е много лесно, не ти трябват познания по кодиране. И според мен при следващи кодирания, ст-те ще останат такива каквито са ,т.к. се чете модула, прави се корекция и се кодира с новите ст-ти. Така че това с VO е безмислено.
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Проверих, 55Ah e, ето го от моя CAS по-долу на картинката.
Мда, и аз това мислех да правя, така и така първо се чете и после се едитва. Нещо нямам топки да правя кодировка с празен .man.
Ти ми потвърди и второто съмнение
И аз мислех да не се занимавам с гаранциите. Ще се обадя на вносителя, да си поговорим малко подробности около заверката, дали не можем да измислим нещо, но като я гледах, доста време й отнема да приспи модулите, така че едва ли ще имам нервите да чакам 30 минути докато може да се завери смислено гаранцията.
За последните 10+ години съм купил сигурно 6-7 акумулатора за мои и на приятели/роднини коли. Само един даде дефект и беше Monbat.

Мда, и аз това мислех да правя, така и така първо се чете и после се едитва. Нещо нямам топки да правя кодировка с празен .man.
Ти ми потвърди и второто съмнение

За последните 10+ години съм купил сигурно 6-7 акумулатора за мои и на приятели/роднини коли. Само един даде дефект и беше Monbat.

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Хмм... не правя нещо като хората.
Прочитам си CAS модула. Тествах как точно едитва ncsdummy, записах си .man файла с редакция на батерията на 70Ah. Сменям job-a на sg_codieren, минава си ОК, но като изчета CAS-а отново, седи на 55Ah.
INPA-та също не вижда разликата...
Намерих един guide, който е сходен с това, което правя, но с малки разлики.
Предполагам точката "Registering New Battery" с tool32 е това, което се прави през INPA, Engine, IBS менюто.
Моята е без IBS.
Прочитам си CAS модула. Тествах как точно едитва ncsdummy, записах си .man файла с редакция на батерията на 70Ah. Сменям job-a на sg_codieren, минава си ОК, но като изчета CAS-а отново, седи на 55Ah.
INPA-та също не вижда разликата...
Намерих един guide, който е сходен с това, което правя, но с малки разлики.
Това не съм го направил... тук ли бъркам?18. Back to NCS now hit F5 for basic functions
19. Select “coapiReadSgGetFswPsw” and ok.. you are basically telling NCS to read all the values
from your fsw_psw.man file.
Предполагам точката "Registering New Battery" с tool32 е това, което се прави през INPA, Engine, IBS менюто.
Моята е без IBS.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Тук е много ясно обяснено всичко. По-надолу...
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... NCS-Expert
Кога е произведена колата ти?
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... NCS-Expert
Кога е произведена колата ти?
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Имам го dummy guide-а разпечатан.
Най-общо codierung_lesen на CAS-a, модвам го в .man файла с промените (без значение дали през dummy или на ръка в notepad, в случая сменям от 55 на 70Ah) и после сменям job-a на sg_codieren, execute, казва че е минало ОК, ама... като я изчета пак, седи на 55.
10/2005 е произведена.
K+DCAN кабел, работи си без грижи.
Най-общо codierung_lesen на CAS-a, модвам го в .man файла с промените (без значение дали през dummy или на ръка в notepad, в случая сменям от 55 на 70Ah) и после сменям job-a на sg_codieren, execute, казва че е минало ОК, ама... като я изчета пак, седи на 55.
10/2005 е произведена.
K+DCAN кабел, работи си без грижи.
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
хах... оправих го, оказа се профила на ncsexpert-a.
Процедурата в горния документ е правилна.
Хамалският начин, по който съм го правил първият път също е ОК.
ncs-a нещо не харесва 64bit Win, ще видя дали мога да намеря някаква работеща версия, на която да добавя Revtor профила, да не паля виртуалката всеки път...
Процедурата в горния документ е правилна.
Хамалският начин, по който съм го правил първият път също е ОК.
ncs-a нещо не харесва 64bit Win, ще видя дали мога да намеря някаква работеща версия, на която да добавя Revtor профила, да не паля виртуалката всеки път...
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 572
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Ами когато слагаш акумулатор със същия капацитет като предишния, по този начин с DIS няма ли да стане, като само зададеш, че е сменен акумулатора http://bmwmotion.com/viewtopic.php?f=11 ... 35c399e8bc
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
Когато слагаш батерия със същият капацитет, то и INPA-та само може да ти свърши тази работа.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 572
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO
liloff написа:Когато слагаш батерия със същият капацитет, то и INPA-та само може да ти свърши тази работа.
Точно това имах предвид, когато се ползва батерията със същия капацитет, да се ползва INPA или DIS, че процедурата е доста по проста. А иначе ако се променя капацитета, наистина няма друг начин освен това което ти си показал.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани