Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kdl » 06 Окт 2013, 11:34

От както си купих колата, се каня да си сменя акумулатора. В момента съм с някакъв 55Ah, който ми прилича на дискретно подменен от автокъща/продавач или който и да е там и не ми изглежда първо здраве.

След много четене из нета, се оказа че и Е90 има нужда от histogram reset при подмяна, както и CAS/VO кодинг. Написах ги и двете, понеже това е част от въпроса, но ще стигнем до там.
Намерих и доста инфо за прословутия IBS (Intelligent Battery System), както и попаднах на темите на колегите от Е60 с пробемите с него, алтернатор и т.н.

Въпросите са ми следните (отнасят се до нормална батерия, а не до AGM)
При подмяна с нова батерия, с по-голям капацитет, очевидно трябва да се кодне CAS-а, намерих къде в моя CAS. Това споменават в TIS.
B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie
B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie
B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie
B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie
B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie
A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie
A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie
A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

http://bmw.workshop-manuals.com/3_Serie ... hp?id=2305
Трябва ли да се смени VO, понеже на много места в нета споменават, че така е по-разумноБ Аз слагам 72Ah батерия, ще кодирам за 70. Идеята им да се смени и VO е, при бъдещи пипания с НЦС, да не се презапишат и стойностите на батерията по стандартните от VO.
На някои места споменават и кодинг на FRM, но масово в повечето инструкции, (вкл. и TIS), не се споменава. Има ли нужда да се пипа?
Мога ли да сменя задната батерия, докато съм вързал друга резервна на клемите при двигателя, при очевидно загасена кола и изваден ключБ Идеята ми е да не си губя настройките. Ясно ми е, че не мога да пусна зарядно на клемите, но мислех за една малка батерия от друга кола. Аз лично не мога да измисля негативни ефекти от това... някакви идеи?
Как се заверява гаранцията на батерията при новите модели? С амперклещи или с откачане на клемата през мултицет. Някак не ми се ще да позволя откачане на клемата просто така...

Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kraska » 06 Окт 2013, 18:27

Първо виж за каква батерия е кодирана колата ти в момента, т.к. много ме съмнява тоз дето е слагал 55 да се е занимавал да прекодира. Mоята излиза с 70Ah, аз сложих 77Аh на Бош силвер, т.к. той като габарити отговаряше на оригиналната батерия. Кодирах колата за 80 ah с NCS expert и направих ресет с inpa -та. Честно казано домързя ме да ида за гаранцията ,а и защото не искам да е пипат колата все едно замерват москвич. Така че първо провери това и ако се окажа че ти е кодирана за 70, само трябва един ресет с INPA да направиш, което е много лесно, не ти трябват познания по кодиране. И според мен при следващи кодирания, ст-те ще останат такива каквито са ,т.к. се чете модула, прави се корекция и се кодира с новите ст-ти. Така че това с VO е безмислено.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kdl » 06 Окт 2013, 20:50

Проверих, 55Ah e, ето го от моя CAS по-долу на картинката.
Мда, и аз това мислех да правя, така и така първо се чете и после се едитва. Нещо нямам топки да правя кодировка с празен .man.
Ти ми потвърди и второто съмнение ;) И аз мислех да не се занимавам с гаранциите. Ще се обадя на вносителя, да си поговорим малко подробности около заверката, дали не можем да измислим нещо, но като я гледах, доста време й отнема да приспи модулите, така че едва ли ще имам нервите да чакам 30 минути докато може да се завери смислено гаранцията.

За последните 10+ години съм купил сигурно 6-7 акумулатора за мои и на приятели/роднини коли. Само един даде дефект и беше Monbat.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kdl » 01 Ное 2013, 22:18

Хмм... не правя нещо като хората.
Прочитам си CAS модула. Тествах как точно едитва ncsdummy, записах си .man файла с редакция на батерията на 70Ah. Сменям job-a на sg_codieren, минава си ОК, но като изчета CAS-а отново, седи на 55Ah.
INPA-та също не вижда разликата...

Намерих един guide, който е сходен с това, което правя, но с малки разлики.
18. Back to NCS now hit F5 for basic functions
19. Select “coapiReadSgGetFswPsw” and ok.. you are basically telling NCS to read all the values
from your fsw_psw.man file.
Това не съм го направил... тук ли бъркам?

Предполагам точката "Registering New Battery" с tool32 е това, което се прави през INPA, Engine, IBS менюто.

Моята е без IBS.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kraska » 01 Ное 2013, 22:55

Тук е много ясно обяснено всичко. По-надолу...

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... NCS-Expert

Кога е произведена колата ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kdl » 01 Ное 2013, 23:07

Имам го dummy guide-а разпечатан.
Най-общо codierung_lesen на CAS-a, модвам го в .man файла с промените (без значение дали през dummy или на ръка в notepad, в случая сменям от 55 на 70Ah) и после сменям job-a на sg_codieren, execute, казва че е минало ОК, ама... като я изчета пак, седи на 55.

10/2005 е произведена.

K+DCAN кабел, работи си без грижи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kdl » 02 Ное 2013, 22:36

хах... оправих го, оказа се профила на ncsexpert-a.
Процедурата в горния документ е правилна.
Хамалският начин, по който съм го правил първият път също е ОК.

ncs-a нещо не харесва 64bit Win, ще видя дали мога да намеря някаква работеща версия, на която да добавя Revtor профила, да не паля виртуалката всеки път...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 572
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от hrpopov217 » 03 Ное 2013, 20:48

Ами когато слагаш акумулатор със същия капацитет като предишния, по този начин с DIS няма ли да стане, като само зададеш, че е сменен акумулатора http://bmwmotion.com/viewtopic.php?f=11 ... 35c399e8bc

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от kdl » 03 Ное 2013, 21:01

Когато слагаш батерия със същият капацитет, то и INPA-та само може да ти свърши тази работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 572
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Смяна на акумулатор / histogram reset / CAS & VO

Мнение от hrpopov217 » 06 Ное 2013, 14:22

liloff написа:Когато слагаш батерия със същият капацитет, то и INPA-та само може да ти свърши тази работа.


Точно това имах предвид, когато се ползва батерията със същия капацитет, да се ползва INPA или DIS, че процедурата е доста по проста. А иначе ако се променя капацитета, наистина няма друг начин освен това което ти си показал.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook