Запекъл термостат или...?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Запекъл термостат или...?

Мнение от Dido_stz » 29 Окт 2013, 19:40

Здравейте, мотора е М50В25. Днес смених радиатора с нов Нисенс. Обезвъздуших я и я оставих. След няма и 10 километра каране взе да загрява, спрях, слизам от колата и радиатора капе като лейка. Свалям го да го нося на рекламация, но ми стана много чудно като свалях горния маркуч- антифриза горещ, свалям долния маркуч-антифриза студен, а колата си беше загряла, даже малко повече загряла. От какво се е причинило това? Преди да сменя радиатора термостата си отваряше както трябва, смених го и си обяснявам, че е запекъл и не е отворил големия кръг за да се загрее и долни маркуч. Идеи?
the project is ready....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Dirty M5 driveR » 29 Окт 2013, 19:58

То горния маркуч щом е горещ, значи е започнало да се подава течност към радиатора. Последно двигателя прегрял ли е, защото "взе да загрява" обикновено значи "взе да загрява до работна температура". Ако е прегряла то сигурно радиатора си е бил спукан и е направил въздушна възглавница. Но може и да не си обезвъздушил добре.

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Dido_stz » 30 Окт 2013, 11:03

Като сложих новия радиатор я изчаках на място и обезвъздуших. После тръгнах и карах около 5 км извънградско само на трета с 5к оборота да завърти всичко, после спрях и пак обезвъздуших, нямаше проблеми и оставих колата. Вечерта като свърших работа тръгвам, колата си загря нормално, но по едно време почна да минава средата. Не я оставих да стигне до първата черта след средата, а я изгасих. Слизам, радиатора тече на лейка. Свалих го, но когато разкачах маркучите горния беше горещ, а долния студен, а колата си беше стигнала работната температура. Някаква идея защо горния маркуч е горещ, а долния студен?
the project is ready....
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от edimen » 30 Окт 2013, 12:20

Термостат, при мен на М50то се предаде от веднъж, както си работеше и на следващия ден ТЦ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Le Transporteur » 30 Окт 2013, 12:22

Жега от парното тръгна ли, след като обезвъздуши?
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Dido_stz » 30 Окт 2013, 14:13

да тръгна си топлото, още като я обезвъздушавах на място
the project is ready....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от zvetiko » 30 Окт 2013, 17:14

Dido_stz написа:Като сложих новия радиатор я изчаках на място и обезвъздуших. После тръгнах и карах около 5 км извънградско само на трета с 5к оборота да завърти всичко, после спрях и пак обезвъздуших, нямаше проблеми и оставих колата. Вечерта като свърших работа тръгвам, колата си загря нормално, но по едно време почна да минава средата. Не я оставих да стигне до първата черта след средата, а я изгасих. Слизам, радиатора тече на лейка. Свалих го, но когато разкачах маркучите горния беше горещ, а долния студен, а колата си беше стигнала работната температура. Някаква идея защо горния маркуч е горещ, а долния студен?


Колегата ти каза- ако не отвори термостата антифриза, не може да премине през долният маркуч, но с този теч като лейка, дали е имало какво да премине. Според мен виж защо тече радиатора и после изясни положението с термостата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Dirty M5 driveR » 30 Окт 2013, 19:12

Е нали при горещ горен маркуч към радиатора се подава течност. Значи термостатът е отворил. Ти пипна ли радиатора дали е еднакво топъл навсякъде, и дали въобще беше топъл?

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Dido_stz » 31 Окт 2013, 17:09

радиатора не съм го барал, направо смених термостата, сложих новия радиатор който ми дадоха като им върнах стария течащ и за момента проблеми няма. Явно е станал някакъв въздушен джоб около термостата и затова не е отворил, защото като се прибрах вкъщи го сварих и си работи. Или както каза колегата по-горе, не е останала достатъчно течност за да отвори термостата. Това са двата логични варианта, темата може да се заключва
the project is ready....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от zvetiko » 31 Окт 2013, 19:10

Dirty M5 driveR написа:Е нали при горещ горен маркуч към радиатора се подава течност. Значи термостатът е отворил. Ти пипна ли радиатора дали е еднакво топъл навсякъде, и дали въобще беше топъл?


Е, ти като че ли никога не си пипал радиатор, а си съветвал в толкова теми какво да се гледа, даже научих някои неща от теб ;) - преди да отвори термостата, горният маркуч почва да става топъл, после малка част от радиатора след него, докато другата стои студена, после и другата почва да става топла, накрая и долният маркуч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от bum_bum » 01 Ное 2013, 0:26

Той и радиатора май няма да е много читав. Мойта надуваше яко и разширителния съд се беше издул като балон и маркучите, но радиатора не прокапа.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Запекъл термостат или...?

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Ное 2013, 7:23

zvetiko написа:преди да отвори термостата, горният маркуч почва да става топъл, после малка част от радиатора след него, докато другата стои студена, после и другата почва да става топла, накрая и долният маркуч.


Това малко не го знаех :mhihi: Иначе да - маркуча се затопля малко по-рано (по-рано от средата), ама аз го отдавах на това, че термостата ми е на 80гр. За радиатора е пределно ясно, че е нужно време да затопли целия. Но аз от колегата разбрах, че колата е била загряла от едно 30мин. и ми стана чудно да не би радиатора да е бил фабрично запушен нещо... или знам ли.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook