Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Nickelback написа:Маховика как е?
Сменен + нов съединител на няма и 6-хиляди.
Утре отивам да купувам друг диф + кардан и то вече не остана нищо несменено!


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Има много теми за тресене при Е39,искам да обобщя всичко което съм сменил в помощ на някой друг колега..
Нови дискове с накладки 5-пъти,последно миналия месец сложих ATE дискове + АТЕ накладки/
Рециклирана рейка (прецених че втора употреба ще е като моята)
Маховик + съединител
Кардан
Ремонт на цялата предница,криви носачи,тампони и т.н
Ремонт на цялата задница(всичко)
Тампони на амортисьори отпред (карал съм я 2-пъти на тресачка окачването е чук)
Гумено каре на кардана
Задното каре на кардана
3-динамични баланса при Гришата на 18ките и още 1000-където се сетите.
Чисто нови зимни гуми с перфектни джанти (проблема остава)
Реглаж преден/заден мост многократно
Карах я при тенекеджия да измери купето (перфектно без удари и усуквания
Главини
Полуоски
Честно казано 80% от частите майстора (мой приятел) е отказвал да ги сменя защото били перфектни но въпреки това на инат ги смених!
100% забравям нещо но буквално смених цялата кола и проблема остава та даже се влоши,остана дифа,утре го взимам.
Яд ме е че това е колата която ми струва доста нерви и пари и попадам на такъв скапан проблем а преди време с Е36ци,Е34ки който не могат да стъпят и на малкия пръст като вложения са спали на пътя...
Борбата продължава,като го сменя ще пиша,този път ще взема и кардана комплект да видим какво ще стане.
Нови дискове с накладки 5-пъти,последно миналия месец сложих ATE дискове + АТЕ накладки/
Рециклирана рейка (прецених че втора употреба ще е като моята)
Маховик + съединител
Кардан
Ремонт на цялата предница,криви носачи,тампони и т.н
Ремонт на цялата задница(всичко)
Тампони на амортисьори отпред (карал съм я 2-пъти на тресачка окачването е чук)
Гумено каре на кардана
Задното каре на кардана
3-динамични баланса при Гришата на 18ките и още 1000-където се сетите.
Чисто нови зимни гуми с перфектни джанти (проблема остава)
Реглаж преден/заден мост многократно
Карах я при тенекеджия да измери купето (перфектно без удари и усуквания
Главини
Полуоски
Честно казано 80% от частите майстора (мой приятел) е отказвал да ги сменя защото били перфектни но въпреки това на инат ги смених!
100% забравям нещо но буквално смених цялата кола и проблема остава та даже се влоши,остана дифа,утре го взимам.
Яд ме е че това е колата която ми струва доста нерви и пари и попадам на такъв скапан проблем а преди време с Е36ци,Е34ки който не могат да стъпят и на малкия пръст като вложения са спали на пътя...

Борбата продължава,като го сменя ще пиша,този път ще взема и кардана комплект да видим какво ще стане.


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Колега,
след като вибрациите са в толкова голям диапазон и то при ускоряване или движение с постоянна скорост, не виждам смисъл да се търси причина в дисковете и накладките. Друг е и момента,че дискове АТЕ и накладки не е най - удачният избор, но това не играе голяма роля в случая.
Аз бих обърнал внимание на всички гумени тампони като се започне от мотора и стигне до диф. Малко ми е трудно да си представя,че диф. може да има толкова голям дисбаланс, че да предизвиква вибрации (той си има някакъв дисбаланс, ама след като преди е нямало вибрации и са се появили изведнъж не виждам, какво може да му стане,че да получи допълнителен дисбаланс). Погледни по - добре самото окачване на диф. или най - добре ги смени тампоните ама с истински - от BMW и да имат дата на производство. Същото можеш да направиш и с 4те тампона на задният мост.
Макар, че на твое място първо бих намерил читава е39, която не тресе (знам, т'ва е почти невъзможно) и сменил гумите на кръст - твоите на неговата и обратно. Това като гаранция, че баланса на гумите е читав.
след като вибрациите са в толкова голям диапазон и то при ускоряване или движение с постоянна скорост, не виждам смисъл да се търси причина в дисковете и накладките. Друг е и момента,че дискове АТЕ и накладки не е най - удачният избор, но това не играе голяма роля в случая.
Аз бих обърнал внимание на всички гумени тампони като се започне от мотора и стигне до диф. Малко ми е трудно да си представя,че диф. може да има толкова голям дисбаланс, че да предизвиква вибрации (той си има някакъв дисбаланс, ама след като преди е нямало вибрации и са се появили изведнъж не виждам, какво може да му стане,че да получи допълнителен дисбаланс). Погледни по - добре самото окачване на диф. или най - добре ги смени тампоните ама с истински - от BMW и да имат дата на производство. Същото можеш да направиш и с 4те тампона на задният мост.
Макар, че на твое място първо бих намерил читава е39, която не тресе (знам, т'ва е почти невъзможно) и сменил гумите на кръст - твоите на неговата и обратно. Това като гаранция, че баланса на гумите е читав.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Днес след смяна на перфектен диф,кардан и ново гумено каре има някакви надежди,тресенето намаля чувствително но пак пода и педала за газта си имат лека дразнеща вибрация... Моя диф е заминал има едно задържане и щракане... Ще сменя гуми с джанти и ще пиша.

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
След като покарах 200км по магистрала и разбрах че ефекта е почти никакъв...
Има ли вариант да е демферна шайба...?
Интересното е че с новите части,дигната на подемник без джанти включвам 5та и давам газ и в купето тресе стабилно...Майстора е от доло при задния мост и казва че няма толкова големи вибраций а горе при мен си има... а като сложим джантите става още по-зле... Какво може да е това предаване на пода и педалите най-вече тоя за газта.. К'во да смениме още,освен колата...?

Има ли вариант да е демферна шайба...?
Интересното е че с новите части,дигната на подемник без джанти включвам 5та и давам газ и в купето тресе стабилно...Майстора е от доло при задния мост и казва че няма толкова големи вибраций а горе при мен си има... а като сложим джантите става още по-зле... Какво може да е това предаване на пода и педалите най-вече тоя за газта.. К'во да смениме още,освен колата...?


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
вдигни я на крик и я пробвай без джанти..дали ще тресе.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:вдигни я на крик и я пробвай без джанти..дали ще тресе.
Тресе и без джантите?!
Вчера си правих експерименти на магистралата,засилвам я с 160-180 и гася двигателя и пак го има?!
Интересно защо толква силно се усеща на педалите....


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Няма какво друго да е, освен по предаването - кардан, полуоски, диференциал и т.н. Ама ти си сменил всичко
Възможно ли е да е скоростна кутия?

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Dirty M5 driveR написа:Няма какво друго да е, освен по предаването - кардан, полуоски, диференциал и т.н. Ама ти си сменил всичкоВъзможно ли е да е скоростна кутия?
Не е скорости,ако беше лесна работа но тц...
Някой играл ли си е да си дига колата на подемника и да дава газ защото според някой няма как на дигната кола във въздуха да нямало вибраций но незнам в какви граници...

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
точно това се каня да напиша от няколко дена.
не съм си играл да качвам кола на подемника и да давам газ, но като се замисля в момента,в който я качиш на подемника и колелата увиснат имаме следната ситуация - неработещи пружини, амортисьори, полуоските предават въртящият момент под ъгъл за, който не са сметнати, тампоните на задният мост също не работят, защото изискват предварително напрягане, което идва от масата на автомобила.
та с две думи, според мен, ако не тресе на подемник е добре, но ако тресе не означава непремено, че нещо не е наред.
не съм си играл да качвам кола на подемника и да давам газ, но като се замисля в момента,в който я качиш на подемника и колелата увиснат имаме следната ситуация - неработещи пружини, амортисьори, полуоските предават въртящият момент под ъгъл за, който не са сметнати, тампоните на задният мост също не работят, защото изискват предварително напрягане, което идва от масата на автомобила.
та с две думи, според мен, ако не тресе на подемник е добре, но ако тресе не означава непремено, че нещо не е наред.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Ако тресе на подемника освен криви/небалансирани гуми или джанти на заден мост в случая, другият вариант е нещо по задвижването на автомобила: скорости, съединител, кардан, диф или лагер-главина - както колегата по-горе спомена, останалите фактори на подемника не влияят... 
Хубавото на подемника е, че вероятно при по-ниска скорост ще се проявят вибрациите - все пак няма тампони, амортисьори и носачи да ги обират...

Хубавото на подемника е, че вероятно при по-ниска скорост ще се проявят вибрациите - все пак няма тампони, амортисьори и носачи да ги обират...

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Дали всички тампони са ОК също е интересен въпрос
То не остана какво, баси 


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
@ Z3Ro*,
грешно си ме разбрал и малко по диагонал си чел. Колегата казва,че колата я качват без гуми на подемника - това изключва гуми и джанти. Аз пък съм написал, че един такъв тест според мен не е кой знае, колко меродавен. Самите полуоски например са с две карета за да няма разлика в ъгловите скорости, но това всичко функционира до определен ъгъл, под който се предава въртящият момент. В момента, в който вдигнеш колата на подемник и гумите увиснат - нещата се променят коренно.
Но, личното ми мнение е, че колегата просто трябва да смени майстора ( това с най - добри чувства). След като след толкова време майсторът не може да хване проблемът, явно проблемът не е за него.
грешно си ме разбрал и малко по диагонал си чел. Колегата казва,че колата я качват без гуми на подемника - това изключва гуми и джанти. Аз пък съм написал, че един такъв тест според мен не е кой знае, колко меродавен. Самите полуоски например са с две карета за да няма разлика в ъгловите скорости, но това всичко функционира до определен ъгъл, под който се предава въртящият момент. В момента, в който вдигнеш колата на подемник и гумите увиснат - нещата се променят коренно.
Но, личното ми мнение е, че колегата просто трябва да смени майстора ( това с най - добри чувства). След като след толкова време майсторът не може да хване проблемът, явно проблемът не е за него.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Ако пробвате да я вдигате първо от едната страна, после от другата, при изправно задвижване без джанти и гуми, вибрациите трябва да са недоловими...
Свалял съм барабан на Лада така и не трепери грам...
, та си мисля, че и тук не трябва да има вибрации... 

Свалял съм барабан на Лада така и не трепери грам...


Re: Тресене на цялото купе след 90 до максимална скорост.
Да взема да се включа и аз с моята немска каруца, която май има сходен проблем. Карам си я нормално до към 100 км/ч. Мина ли 100 - 110 км/ч и започва да се усеща една неприятна вибрация в купето. Усеща се как трепери ламарината на купето, а седалката почва да вибрира под 100 килограмовото ми тяло. Изключително неприятно и некомфортно и създава едно неприятно усещане за несигурност на автомобила. Общото с колата на колегата е, че и моята е 530 Дизел. Инак гумите трабва да ги видя какви са - 17-ки май бяха.
Като изчетох таз тема и се хвамах за главата. От една страна си викам няма какво да се захващам - само ще въртя и балансирам гуми за онзи дето духа. От друга страна си викам, че сигурно не е изключено уж сходния ми проблем да се реши елементарно.
Нещо, което ми прави впечателние в темата е, че поне веднъж някой спомена, че е добре да се погледнат и сменят тампоните на двигателя. Нещо, на което май колегата не е обърнал внимание. Аз подозирам, че проблема с тресенето при мен може да се окаже и от двигателя. Казвам го, защото подозирам, че тампоните на двигателя ми не са добре. А в същото време на екрана ми изписва, че имам проблеми с впръскването на горивото (каквото и да означава това).
Тъпото в мойта ситуация е, че се намирам в държава, чиито език не говоря, и която е с доста по-висок стандарт от българския. Подозирам, че всякакви разправии с майстори тук биха ми излезли доста солено, след като ми взеха 20 евро за да ми залепят спуканата гума, която занесох свалена. Така де, ако някой се сеща какво мога да проверя или направя, за да опитам да разкарам противната вибрация ще се радвам да го чуя. Със сигурност баланса на гумите ще е в списъка, но ако се сещате за нещо, което да пробвам преди това - давайте. Щото още не съм и роверил колко струва баланс на 4 гуми тук.
Като изчетох таз тема и се хвамах за главата. От една страна си викам няма какво да се захващам - само ще въртя и балансирам гуми за онзи дето духа. От друга страна си викам, че сигурно не е изключено уж сходния ми проблем да се реши елементарно.
Нещо, което ми прави впечателние в темата е, че поне веднъж някой спомена, че е добре да се погледнат и сменят тампоните на двигателя. Нещо, на което май колегата не е обърнал внимание. Аз подозирам, че проблема с тресенето при мен може да се окаже и от двигателя. Казвам го, защото подозирам, че тампоните на двигателя ми не са добре. А в същото време на екрана ми изписва, че имам проблеми с впръскването на горивото (каквото и да означава това).
Тъпото в мойта ситуация е, че се намирам в държава, чиито език не говоря, и която е с доста по-висок стандарт от българския. Подозирам, че всякакви разправии с майстори тук биха ми излезли доста солено, след като ми взеха 20 евро за да ми залепят спуканата гума, която занесох свалена. Така де, ако някой се сеща какво мога да проверя или направя, за да опитам да разкарам противната вибрация ще се радвам да го чуя. Със сигурност баланса на гумите ще е в списъка, но ако се сещате за нещо, което да пробвам преди това - давайте. Щото още не съм и роверил колко струва баланс на 4 гуми тук.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани