ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- Мом4ето с БМВ-то
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 17.06.2009
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 320 '83
- Мечтае да кара: Е30 (М6 G-power)
- Детайли за колата: M50b20 (edit)
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
със риск да повторя някой коментар
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително !
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително !

4овек и добре да живее се жени... и син идиот му се ражда... и ако не е карал БМВ за кво' е живял...???!!!
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Мом4ето с БМВ-то написа:със риск да повторя някой коментар
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително !
точно виско е дифа. на ИХ са такива, но не знам да имат нещо общо с Перник


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- TurboEngine
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 20.07.2013
- Местоположение: Pazardjik
- Пол: Жена
- Мечтае да кара: E30
- Детайли за колата: M50b20 черна или синя BBS дванти задъжително..!!
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Много добре обяснено..Поздравления




- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Не знам какво му е на обяснението 


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4173
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Добро е 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Мом4ето с БМВ-то
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 17.06.2009
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 320 '83
- Мечтае да кара: Е30 (М6 G-power)
- Детайли за колата: M50b20 (edit)
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Convertible написа:Мом4ето с БМВ-то написа:със риск да повторя някой коментар
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително !
точно виско е дифа. на ИХ са такива, но не знам да имат нещо общо с Перник
с голямата телчарка има общо перник

4овек и добре да живее се жени... и син идиот му се ражда... и ако не е карал БМВ за кво' е живял...???!!!
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789
- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Ето много добро обяснение с анимация какъв точно е принципът на отворения диференциал за разлика от шпера
http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm
- BMW/E21 Varna
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 9.06.2006
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е30/325I, E24/650
- Мечтае да кара: в българия,по хубави пътища!
- Детайли за колата: E30 M50B25 ,E24 S62B50,
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Здравеите колеги,много хубава тема доста съм я чел през годините и доста познания съм
набавил от тук
,Но в момента съм изправен пред малка трудност и искренно се надявам
на помоща ви.
Закупих си виско шпер,първият ми ..
Цената бе близка до подарък понеже в моргата не знаеха че е шпер
Състоянието му отвънка както и и вътре е безупречно няма много ръжда няма нагар и оттаики вътре ....
Но проблема е че едното ухо "чаша" към полуоската го няма ..... аз съм виждал два вида като дължина .... това което
е налично е късото,НО забелязах че от страната на липсващата полуоска освен нормалния си за "полуоската" шлиц.
Има още един които се пада точно по средата на шпер касетата,Та въпроса ми е каква е "чашата" или "ухото" както някои
го наричат Тоест с каква дължина трябва да е нормална като тази която има или по дълга за да захване и вторият шлиц ?!
И вторият ми въпрос,шпера е 3.91 от Е30ИХ но перката към кардана е с 6 отвора ..... за толкова години не бях виждал
Съответно нормалният и масово разпространен не пасва,Със сигурност ще я подменя но Големият въпрос е трябва ли да сменя
втулката която стои между лагера на пиниона и гаиката ?
набавил от тук

на помоща ви.
Закупих си виско шпер,първият ми ..


Състоянието му отвънка както и и вътре е безупречно няма много ръжда няма нагар и оттаики вътре ....

Но проблема е че едното ухо "чаша" към полуоската го няма ..... аз съм виждал два вида като дължина .... това което
е налично е късото,НО забелязах че от страната на липсващата полуоска освен нормалния си за "полуоската" шлиц.
Има още един които се пада точно по средата на шпер касетата,Та въпроса ми е каква е "чашата" или "ухото" както някои
го наричат Тоест с каква дължина трябва да е нормална като тази която има или по дълга за да захване и вторият шлиц ?!
И вторият ми въпрос,шпера е 3.91 от Е30ИХ но перката към кардана е с 6 отвора ..... за толкова години не бях виждал

Съответно нормалният и масово разпространен не пасва,Със сигурност ще я подменя но Големият въпрос е трябва ли да сменя
втулката която стои между лагера на пиниона и гаиката ?
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Такааа и аз съм в кюпа вече...
Изчетох темата и малко множко инфо ми дойде та съм леко объркан.Имам следните питания:
Става дума за малко прасе на Е34 3.45 (тип 188 ако не бъркам)
1-Ако искам да го направя 3.64 само короната ли трябва да сменя или и пиньона е друг размер?Демек размера на пиньона на 3.45 и 3.46 еднакъв ли е?И размерите на короните...(те трябва да са различни нали)?
2-Трябва ли отворения диф да се промива от старото масло 80W90 ако ще става шпер и ще се налива 75W140?Ако да как?
3-Трябва ли специален инструмент за смяна на семеринг на чашките и на пиньона или може да се "изчекне" с отверка и новото да се набие с чукче?Проблем ли е ако се сложи НЕ оригинален БМВ семеринг?Има на разни немски афтърмаркет производители на по-ниска цена...
4-Онази пластина която подава инфо на датчика за скоростомер и има форма на перки ...Счупих една от "перките",как се маха за да сложа здравата от другия диф?
5-Два милиметра ли е дебелината на фрикционните и огледалните дискове като нови?
Това е за сега,ако може някой който е наясно да помогне.Благодаря!

Става дума за малко прасе на Е34 3.45 (тип 188 ако не бъркам)
1-Ако искам да го направя 3.64 само короната ли трябва да сменя или и пиньона е друг размер?Демек размера на пиньона на 3.45 и 3.46 еднакъв ли е?И размерите на короните...(те трябва да са различни нали)?
2-Трябва ли отворения диф да се промива от старото масло 80W90 ако ще става шпер и ще се налива 75W140?Ако да как?
3-Трябва ли специален инструмент за смяна на семеринг на чашките и на пиньона или може да се "изчекне" с отверка и новото да се набие с чукче?Проблем ли е ако се сложи НЕ оригинален БМВ семеринг?Има на разни немски афтърмаркет производители на по-ниска цена...
4-Онази пластина която подава инфо на датчика за скоростомер и има форма на перки ...Счупих една от "перките",как се маха за да сложа здравата от другия диф?
5-Два милиметра ли е дебелината на фрикционните и огледалните дискове като нови?
Това е за сега,ако може някой който е наясно да помогне.Благодаря!


- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
1 - няма как две зъбни предавки с различни предавателни числа да ползват еднакво зъбно колело, дори и то ако е с еднакъв брой зъби то те ще са с различен модул. По друг начин казано - сменят се заедно.
2 - ми ти като си отворил дифа да сменяш касета просто забърсваш и като сглобиш наливаш другото масло.
3 - трябват ти дорници, семерингите са големички и не излизат/влизат като ги натиснеш с палец.
4 - сваля се с отвертка
5 - 2 или 2.1 нещо такова
2 - ми ти като си отворил дифа да сменяш касета просто забърсваш и като сглобиш наливаш другото масло.
3 - трябват ти дорници, семерингите са големички и не излизат/влизат като ги натиснеш с палец.
4 - сваля се с отвертка
5 - 2 или 2.1 нещо такова
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Здравейте
как мога да разбера да ли е шпер или е заварен диф докато е на колата.
как мога да разбера да ли е шпер или е заварен диф докато е на колата.
Последна промяна Янко на 04 Окт 2013, 1:26, променена общо 1 път
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
TukBaTa написа:1 - няма как две зъбни предавки с различни предавателни числа да ползват еднакво зъбно колело, дори и то ако е с еднакъв брой зъби то те ще са с различен модул. По друг начин казано - сменят се заедно.
2 - ми ти като си отворил дифа да сменяш касета просто забърсваш и като сглобиш наливаш другото масло.
3 - трябват ти дорници, семерингите са големички и не излизат/влизат като ги натиснеш с палец.
4 - сваля се с отвертка
5 - 2 или 2.1 нещо такова
Благодаря ти за отговора колега

Понеже прецаках болтовете които държат капака на шпер касетата и ще купувам нови...Трябва ли да сложа лепило за болтове на резбата им като сглобявам?
Проблем ли е да си останат лагерите които са на касетата и да отидат в друг диф в който не са били?Или да ги махна и да сложа лагерите които са си от дифа понеже са се напаснали в някакво легло или контактна повърхност...?Ако трябва да се махат как става(изглеждат здраво набити)?

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Колега, вземи си болтове с якост на опън 12.9 да няма после ама защо така!
Хубаво е да ги лепнеш с подходящото лепило аз ползвам на 3М, но синьото на локтайт е почни същото.
лагерите не се сменят ей така за 2 мин (трябват поне 2 бр дорници и малко по специална скоба, за да не ги вадиш и набиваш през съчмите, сменял съм ги от диф на диф, не е проблем, но ако може да се спести по-добре) та моя съвет е да вземеш гривните, който са си работили със шпер касетата, при тези съставни лагери от значение стегнатостта в тях, но това с добро мерене при наличието на двата корпуса и всички части не е проблем
успех 
Хубаво е да ги лепнеш с подходящото лепило аз ползвам на 3М, но синьото на локтайт е почни същото.
лагерите не се сменят ей така за 2 мин (трябват поне 2 бр дорници и малко по специална скоба, за да не ги вадиш и набиваш през съчмите, сменял съм ги от диф на диф, не е проблем, но ако може да се спести по-добре) та моя съвет е да вземеш гривните, който са си работили със шпер касетата, при тези съставни лагери от значение стегнатостта в тях, но това с добро мерене при наличието на двата корпуса и всички части не е проблем


- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Не знам какви болтове ме съветваш да купя и не знам къде ги продават и мислех да купя 8бр. оригинални от бмв за 20-30лв
Относно гривните не мога да ги използвам защото са с протекли семеринги а новия диф е с гривни без течове...В край на сметка фатално ли ще е да ги сложа на другите гривни с които не са работили?Или да ги нося на майстор да премести лагерите?(надявам се ме разбра какво точно питам че е малко объркано...
)

Относно гривните не мога да ги използвам защото са с протекли семеринги а новия диф е с гривни без течове...В край на сметка фатално ли ще е да ги сложа на другите гривни с които не са работили?Или да ги нося на майстор да премести лагерите?(надявам се ме разбра какво точно питам че е малко объркано...


- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!
Не съм разбрал, че мислиш да купуваш оригинални болтове, но те са точно такива за каквито ти говорех
За лагери с тези размери не мисля, че ще е фатално, по трудно ще ти е да уцелиш стегнатостта на лагерите, но не невъзможно.
Съвета ми е да ги сглобиш с различните гривни тъй като не съм сигурен "майстора" колко внимателно и правилно би разменил лагерите.

За лагери с тези размери не мисля, че ще е фатално, по трудно ще ти е да уцелиш стегнатостта на лагерите, но не невъзможно.
Съвета ми е да ги сглобиш с различните гривни тъй като не съм сигурен "майстора" колко внимателно и правилно би разменил лагерите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани