ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 17.06.2009
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Е30 320 '83
Мечтае да кара: Е30 (М6 G-power)
Детайли за колата: M50b20 (edit)

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Мом4ето с БМВ-то » 26 Юли 2013, 10:58

със риск да повторя някой коментар
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително ! :bchug:
4овек и добре да живее се жени... и син идиот му се ражда... и ако не е карал БМВ за кво' е живял...???!!!
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Convertible » 26 Юли 2013, 13:33

Мом4ето с БМВ-то написа:със риск да повторя някой коментар
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително ! :bchug:

точно виско е дифа. на ИХ са такива, но не знам да имат нещо общо с Перник :mhihi:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 20.07.2013
Местоположение: Pazardjik
Пол: Жена
Мечтае да кара: E30
Детайли за колата: M50b20 черна или синя BBS дванти задъжително..!!

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от TurboEngine » 26 Юли 2013, 14:28

Много добре обяснено..Поздравления :clap: :clap: :clap:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Convertible » 26 Юли 2013, 14:55

Не знам какво му е на обяснението :roll:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4173
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Kroki » 26 Юли 2013, 15:23

Добро е :mhihi:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 17.06.2009
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Е30 320 '83
Мечтае да кара: Е30 (М6 G-power)
Детайли за колата: M50b20 (edit)

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Мом4ето с БМВ-то » 26 Юли 2013, 17:50

Convertible написа:
Мом4ето с БМВ-то написа:със риск да повторя някой коментар
искам да кажа 4е си взех шпер от Е30 325ИХ (уж де)
още не съм го разглобил при всички положения е заключен на планката пише 3.64 V 00 това е цялото озна4ение
мислата ми е уж поне е от ИХ дали V не значи виско ? (страх ме е да не е някой пернишки шпер)
и евентуално бих бил много благодарен на някои просветен да ми дешифрира "V 00" к'во значи щото в гоогъл ми излизат кви ли не постотий като го напиша
благодя предварително ! :bchug:

точно виско е дифа. на ИХ са такива, но не знам да имат нещо общо с Перник :mhihi:

с голямата телчарка има общо перник :yes:
4овек и добре да живее се жени... и син идиот му се ражда... и ако не е карал БМВ за кво' е живял...???!!!
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354796
http://sucker1.snimka.bg/auto-racing/ba ... 2.25354789

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от grandvizitor » 08 Авг 2013, 15:49

Ето много добро обяснение с анимация какъв точно е принципът на отворения диференциал за разлика от шпера :bchug:

http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 9.06.2006
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: Е30/325I, E24/650
Мечтае да кара: в българия,по хубави пътища!
Детайли за колата: E30 M50B25 ,E24 S62B50,

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от BMW/E21 Varna » 13 Сеп 2013, 21:30

Здравеите колеги,много хубава тема доста съм я чел през годините и доста познания съм
набавил от тук ;),Но в момента съм изправен пред малка трудност и искренно се надявам
на помоща ви.
Закупих си виско шпер,първият ми .. :) Цената бе близка до подарък понеже в моргата не знаеха че е шпер :mhihi:
Състоянието му отвънка както и и вътре е безупречно няма много ръжда няма нагар и оттаики вътре .... :yes:
Но проблема е че едното ухо "чаша" към полуоската го няма ..... аз съм виждал два вида като дължина .... това което
е налично е късото,НО забелязах че от страната на липсващата полуоска освен нормалния си за "полуоската" шлиц.
Има още един които се пада точно по средата на шпер касетата,Та въпроса ми е каква е "чашата" или "ухото" както някои
го наричат Тоест с каква дължина трябва да е нормална като тази която има или по дълга за да захване и вторият шлиц ?!
И вторият ми въпрос,шпера е 3.91 от Е30ИХ но перката към кардана е с 6 отвора ..... за толкова години не бях виждал :lol:
Съответно нормалният и масово разпространен не пасва,Със сигурност ще я подменя но Големият въпрос е трябва ли да сменя
втулката която стои между лагера на пиниона и гаиката ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от MaxMeyer » 27 Сеп 2013, 12:03

Такааа и аз съм в кюпа вече... :mhihi: Изчетох темата и малко множко инфо ми дойде та съм леко объркан.Имам следните питания:
Става дума за малко прасе на Е34 3.45 (тип 188 ако не бъркам)
1-Ако искам да го направя 3.64 само короната ли трябва да сменя или и пиньона е друг размер?Демек размера на пиньона на 3.45 и 3.46 еднакъв ли е?И размерите на короните...(те трябва да са различни нали)?
2-Трябва ли отворения диф да се промива от старото масло 80W90 ако ще става шпер и ще се налива 75W140?Ако да как?
3-Трябва ли специален инструмент за смяна на семеринг на чашките и на пиньона или може да се "изчекне" с отверка и новото да се набие с чукче?Проблем ли е ако се сложи НЕ оригинален БМВ семеринг?Има на разни немски афтърмаркет производители на по-ниска цена...
4-Онази пластина която подава инфо на датчика за скоростомер и има форма на перки ...Счупих една от "перките",как се маха за да сложа здравата от другия диф?
5-Два милиметра ли е дебелината на фрикционните и огледалните дискове като нови?
Това е за сега,ако може някой който е наясно да помогне.Благодаря! :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от TukBaTa » 27 Сеп 2013, 14:34

1 - няма как две зъбни предавки с различни предавателни числа да ползват еднакво зъбно колело, дори и то ако е с еднакъв брой зъби то те ще са с различен модул. По друг начин казано - сменят се заедно.
2 - ми ти като си отворил дифа да сменяш касета просто забърсваш и като сглобиш наливаш другото масло.
3 - трябват ти дорници, семерингите са големички и не излизат/влизат като ги натиснеш с палец.
4 - сваля се с отвертка
5 - 2 или 2.1 нещо такова

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 4.08.2013
Пол: Мъж

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от Янко » 27 Сеп 2013, 19:20

Здравейте
как мога да разбера да ли е шпер или е заварен диф докато е на колата.
Последна промяна Янко на 04 Окт 2013, 1:26, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от MaxMeyer » 03 Окт 2013, 15:59

TukBaTa написа:1 - няма как две зъбни предавки с различни предавателни числа да ползват еднакво зъбно колело, дори и то ако е с еднакъв брой зъби то те ще са с различен модул. По друг начин казано - сменят се заедно.
2 - ми ти като си отворил дифа да сменяш касета просто забърсваш и като сглобиш наливаш другото масло.
3 - трябват ти дорници, семерингите са големички и не излизат/влизат като ги натиснеш с палец.
4 - сваля се с отвертка
5 - 2 или 2.1 нещо такова

Благодаря ти за отговора колега :yes:
Понеже прецаках болтовете които държат капака на шпер касетата и ще купувам нови...Трябва ли да сложа лепило за болтове на резбата им като сглобявам?
Проблем ли е да си останат лагерите които са на касетата и да отидат в друг диф в който не са били?Или да ги махна и да сложа лагерите които са си от дифа понеже са се напаснали в някакво легло или контактна повърхност...?Ако трябва да се махат как става(изглеждат здраво набити)?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от TukBaTa » 03 Окт 2013, 16:12

Колега, вземи си болтове с якост на опън 12.9 да няма после ама защо така!
Хубаво е да ги лепнеш с подходящото лепило аз ползвам на 3М, но синьото на локтайт е почни същото.
лагерите не се сменят ей така за 2 мин (трябват поне 2 бр дорници и малко по специална скоба, за да не ги вадиш и набиваш през съчмите, сменял съм ги от диф на диф, не е проблем, но ако може да се спести по-добре) та моя съвет е да вземеш гривните, който са си работили със шпер касетата, при тези съставни лагери от значение стегнатостта в тях, но това с добро мерене при наличието на двата корпуса и всички части не е проблем ;) успех :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от MaxMeyer » 03 Окт 2013, 17:16

Не знам какви болтове ме съветваш да купя и не знам къде ги продават и мислех да купя 8бр. оригинални от бмв за 20-30лв :dunno:
Относно гривните не мога да ги използвам защото са с протекли семеринги а новия диф е с гривни без течове...В край на сметка фатално ли ще е да ги сложа на другите гривни с които не са работили?Или да ги нося на майстор да премести лагерите?(надявам се ме разбра какво точно питам че е малко объркано... :| )
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

Мнение от TukBaTa » 04 Окт 2013, 7:35

Не съм разбрал, че мислиш да купуваш оригинални болтове, но те са точно такива за каквито ти говорех :yes:
За лагери с тези размери не мисля, че ще е фатално, по трудно ще ти е да уцелиш стегнатостта на лагерите, но не невъзможно.
Съвета ми е да ги сглобиш с различните гривни тъй като не съм сигурен "майстора" колко внимателно и правилно би разменил лагерите.

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook