Замятане при хлъзгаво

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.06.2009

Замятане при хлъзгаво

Мнение от chechomecho » 22 Авг 2013, 22:29

Момчета,става въпрос за Е34 седан.Значи проблема е следния,като стъпи на хлъзхаво замята задницата и се чуди накъде да хване.Лятото като стъпи на пешеходна пътека ,особенно ако е валяло и е мокро ,леко замята . Зимата е кошмар.От сухо на лед и обратното се усеща едно сериозно колебание в траекторията отзад.Ходих на реглаж обаче Е34 няма възможност за реглаж .Няма никакво отклонение в ъгъла. Даже ми казаха че задницата има идеална сходимост.Не ми яде гумите изобщо.Някой може ли да ми помогне.Какво може да е това.Мерси предварително на всички. :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Zubcho » 23 Авг 2013, 8:22

С какви гуми си отзад? Ако са много стари може това да е причината, за да няма сцепление на мокро. (Важи и за зимни и за летни гуми)

Иначе следващата стъпка са заминали амортисьори, но би трябвало и на сухо да се усеща загуба на стабилност. Най-вече при неравности и в завой, задницата ще подскача.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от cod-cdbp » 23 Авг 2013, 12:21

Какви Д2-та, и какви шперове, вземете се в ръце и не осирайте темата от началото.

Колега chechomecho, огледайте много внимателно задницата, като специално внимание обърнете на пружини и амортисьори.
Карал съм точно Е34, с един изпуснал амортисьор и различна пружина отзад, и ефектите на сухо бяха същите - опитва се да тръгне на една страна без това да е предизвикано от нищо (карайки просто направо, връщам 1-2 зъба надолу :twisted: ). За съжаление тези неща не сме ги пробвали зимата, защото колата се кара само през летния сезон. ;)
След смяната на задните амортисьори и пружини, колата не се опитва да ходи никъде на своя глава :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.06.2009

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от chechomecho » 23 Авг 2013, 19:33

Zubcho написа:С какви гуми си отзад? Ако са много стари може това да е причината, за да няма сцепление на мокро. (Важи и за зимни и за летни гуми)

Иначе следващата стъпка са заминали амортисьори, но би трябвало и на сухо да се усеща загуба на стабилност. Най-вече при неравности и в завой, задницата ще подскача.

Чисто нови ,амортисьори .........стои като чук в завоите....няма мърдане. Проблема е че докато стъпи на хлъзгав участък, било то и на пешеходна пътека след дъжд, се усеща все едно задницата иска да завива нанякъде.....както си караш на прав участък!!!! Възможно ли е да са умекнали тампоните на моста ........БМВ то е много пазено и е изключителен екземпляр. Рядко се срещат такива вече! Поддържам го без компромиси! И това ме дразни ама адски......къде ли не го водих! Всеки вдига рамене и казва че толкова здраво и право БМВ не са виждали скоро на такива години......Аз вече си мисля че са омекнали тампоните и може би когато стъпи на хлъзгаво и поддават......Незнам момчета,никой ли не се е срещал с такъв проблем? :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от cod-cdbp » 23 Авг 2013, 21:17

chechomecho написа:Чисто нови ,амортисьори .........стои като чук в завоите....няма мърдане. Проблема е че докато стъпи на хлъзгав участък, било то и на пешеходна пътека след дъжд, се усеща все едно задницата иска да завива нанякъде.....както си караш на прав участък!!!! Възможно ли е да са умекнали тампоните на моста ........БМВ то е много пазено и е изключителен екземпляр. Рядко се срещат такива вече! Поддържам го без компромиси! И това ме дразни ама адски......къде ли не го водих! Всеки вдига рамене и казва че толкова здраво и право БМВ не са виждали скоро на такива години......Аз вече си мисля че са омекнали тампоните и може би когато стъпи на хлъзгаво и поддават......Незнам момчета,никой ли не се е срещал с такъв проблем? :(


Еми пусни й едни тампони на моста, може и едни втулки на носачите и виж дали ще има ефект.
Тампоните също са съществени в подобна ситуация.

PS Малко като официален сервиз стана темата - смени това и онова, докато не изчезне проблема... :|
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от ivan. » 23 Авг 2013, 21:50

на къде замята -ляво или дясно?
иначе крива гума или единичен тампон на стабилизираща щанга...
Изображение
by ''kompleksa''

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Митко Стоянов » 23 Авг 2013, 23:39

Зашпервай и си барай чепката после :)
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Авг 2013, 5:30

Няма да е от тампоните на моста според мен. Моите отдавна са пътници, но не наблюдавам нищо подобно. По-горе не разбрах кое е чисто ново - гумите или амортисьорите. При нови гуми това поведение наистина е доста странно. Виж черешките, може да са разбити. На място вероятно няма да успееш, тъй че е хубаво да се свалят.
На реглажа има един "ъгъл тяга" на задния мост. Той как е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Zubcho » 24 Авг 2013, 12:05

Да не би случайно някой преди теб да е заварил диференциала??? Възможно ли е такова поведение да се получи от такова нещо?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.06.2009

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от chechomecho » 24 Авг 2013, 15:31

Dirty M5 driveR написа:Няма да е от тампоните на моста според мен. Моите отдавна са пътници, но не наблюдавам нищо подобно. По-горе не разбрах кое е чисто ново - гумите или амортисьорите. При нови гуми това поведение наистина е доста странно. Виж черешките, може да са разбити. На място вероятно няма да успееш, тъй че е хубаво да се свалят.
На реглажа има един "ъгъл тяга" на задния мост. Той как е?

И гумите и амортисьорите са чисто нови ..... А този ъгъл ''тяга'' подлежи ли на реглаж? Аз лично не знам Е34 да има възможност за реглаж на задния мост :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Авг 2013, 18:08

По задния мост на е34 нищо не подлежи на реглаж. Но е важно да се знае каква е геометрията. Казваш, че има отлична сходимост, но това не е всичко. Този ъгъл тяга е ъгъла на изместване на задния спрямо предния мост. Разпечатка ако имаш трябва да го пише на нея.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.06.2009

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от chechomecho » 24 Авг 2013, 18:18

Митко Стоянов написа:Зашпервай и си барай чепката после :)

има шпер от вече 2 год.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Jordana » 24 Авг 2013, 18:22

Това ми прилича на омекнали /сцепени тампони ..омекнал или деформиран торсион или разбити линкове .
Разбира се може и да не е това но не е лошо да се провери по-обстойно а поне торсиона да се смени със по дебел .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Авг 2013, 19:03

От шпера е , и мойта е същата....като набара хлъзгаво и тръгва наляво или надясно...

или просто трябва да го ревизирам с нови дискове.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Замятане при хлъзгаво

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Авг 2013, 19:11

Е какво да му се случва на шпера, та така да замята колата? Да му се износят дисковете - просто няма да е толкова шпер, нищо повече според мен :dunno: При всичко здраво по ходовата част и хубави гуми изобщо не се усеща, че си със шпер (когато караш нормално де).

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook