Проблем: TDS не се държи както трябва

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Monky » 12 Юни 2013, 10:08

Здравейте,

Имам проблемче. Както карах по бул. Брюксел посока Младост си давам 1-ва, 2-ра, 3-та както си му е реда до към 3-3.5к оборота, но като включи турбото чувствам колата все едно превърта гумите, дори и с по-висока скорост. Сега обаче стигнах 120км/ч и заби на 2.5к оборота и не искаше да набира повече, като натисна педала и все едно се дави колата, така към километър и изведнъж като дадох повече газ и направо се изстреля.
Случвало ми се е на няколко пъти като не е загряла и тръгвам на 1-ва да придръпва докато сменя скорост. Дали е от кофти нафта, нещо с ГНП-то (макар, че двигателя бачка на 6+), нещо по задвижването... :(

Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2013, 15:34

Monky написа:Здравейте,

Имам проблемче. Както карах по бул. Брюксел посока Младост си давам 1-ва, 2-ра, 3-та както си му е реда до към 3-3.5к оборота, но като включи турбото чувствам колата все едно превърта гумите, дори и с по-висока скорост. Сега обаче стигнах 120км/ч и заби на 2.5к оборота и не искаше да набира повече, като натисна педала и все едно се дави колата, така към километър и изведнъж като дадох повече газ и направо се изстреля.
Случвало ми се е на няколко пъти като не е загряла и тръгвам на 1-ва да придръпва докато сменя скорост. Дали е от кофти нафта, нещо с ГНП-то (макар, че двигателя бачка на 6+), нещо по задвижването... :(

Благодаря предварително!


Трябва да се провери маркуча към МАР сенсора дали не е пълен с масло. Трябва да се провери количеството на подаваното гориво от ГНП.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Bavarishe » 12 Юни 2013, 19:09

Мойта пък се развъря,откакто смених бензиностанцията и намаляха драмите.Обаче стигнах до извода,че колкото повече я остриш,толкова повече се шашка.Чипа ми е некъв гаден и след хардуерните промени дет мислим,мисля да ида да ми направят най-свирепия,който може да се измисли :twisted:
ТДС - Турбо Див Селянин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Иван Стоянов » 12 Юни 2013, 21:38

И аз залагам на нечистотии в горивото. Ако е мапа или маркуча ще е постоянно по-скоро.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от zvetiko » 13 Юни 2013, 8:03

Иван Стоянов написа:И аз залагам на нечистотии в горивото. Ако е мапа или маркуча ще е постоянно по-скоро.


Зависи от количеството на маслото в него. ;) Този маркуч, докато не се изнесе от страни на колектора, трябва постоянно да се следи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от klintan66 » 06 Юли 2013, 19:32

При подобна ситуация при мен се оказа едно допълнително слагано филтърче на горивото.
Беше сложено под капачката за помпата в резервоара .А и цедката в резервоара беше заплескана.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Bavarishe » 06 Юли 2013, 20:06

След разговор с колегата Иван вчера сложих Мап от е39 ТДС и колата обезумя.Моя също беше пластмасовия,но тоя ми се видя по различен.Обаче сега колата е на смърт.Турбината имам чуството,че ще се отвинти.Вървежа на ниски и на високи обороти се промени драстично.Колата реагира много по-бързо и бута с много по-голяма сила.Според мен моя си е тръгнал,а да не кажа че може да си е отишъл.Вчера правих доста стартове и гонки и си натупах една 20-ка купе та чак аз не повярвах :kuku:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Zubcho » 06 Юли 2013, 23:00

Bavarishe написа:След разговор с колегата Иван вчера сложих Мап от е39 ТДС и колата обезумя.Моя също беше пластмасовия,но тоя ми се видя по различен.Обаче сега колата е на смърт.Турбината имам чуството,че ще се отвинти.Вървежа на ниски и на високи обороти се промени драстично.Колата реагира много по-бързо и бута с много по-голяма сила.Според мен моя си е тръгнал,а да не кажа че може да си е отишъл.Вчера правих доста стартове и гонки и си натупах една 20-ка купе та чак аз не повярвах :kuku:


И каква е разликата между мап от е39 и е34?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от zvetiko » 07 Юли 2013, 9:27

Zubcho написа:
Bavarishe написа:След разговор с колегата Иван вчера сложих Мап от е39 ТДС и колата обезумя.Моя също беше пластмасовия,но тоя ми се видя по различен.Обаче сега колата е на смърт.Турбината имам чуството,че ще се отвинти.Вървежа на ниски и на високи обороти се промени драстично.Колата реагира много по-бързо и бута с много по-голяма сила.Според мен моя си е тръгнал,а да не кажа че може да си е отишъл.Вчера правих доста стартове и гонки и си натупах една 20-ка купе та чак аз не повярвах :kuku:


И каква е разликата между мап от е39 и е34?


На старият нещо е било запушено. ;) МАП сенсора е датчик, който измерва налягане и трябва двата мапа при едни и същи реални стойности да отчитат различни измерени, за да се промени вървежа на колата. Причината за подобреният вървеж може да е и от друго естество- познавам колеги, които са усетили драстично подобрение в поведението на колата си след изключване на отоплението на дроселовата клапа или след слагането на спортни седалки. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Bavarishe » 07 Юли 2013, 16:07

бе нз аз каква е разликата между маповете при 2-та модела просто казах,че ми се струват различни.Нз кви седалки и т.н. ви гонят,но дастатъчно добре си познавам колата,че да усетя промяна.Ма явно тука ги карате само на лаптопи и затова ви се струват все еднакви.Даже ако искате може да се срещнем да видите ТДС не игран с лаптопа как пали и върви и после да отваряте компютрите да търсите грешки във вашия монитор
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от zvetiko » 08 Юли 2013, 9:27

Bavarishe написа:бе нз аз каква е разликата между маповете при 2-та модела просто казах,че ми се струват различни.Нз кви седалки и т.н. ви гонят,но дастатъчно добре си познавам колата,че да усетя промяна.Ма явно тука ги карате само на лаптопи и затова ви се струват все еднакви.Даже ако искате може да се срещнем да видите ТДС не игран с лаптопа как пали и върви и после да отваряте компютрите да търсите грешки във вашия монитор


Е, ти сега се засегна. Извинявай за това, но всеки е минал през нещо подобно. ;) За мен причината колата ти да тръгне по-добре е запушен МАП сенсор. Ето ти една идея- купуваш една такава дюза Ф6, пробиваш отвор отстрани на смукателният колектор, завиваш дюзата и вкарваш маркуча към МАП сенсора в нея. С това решаваш проблема завинаги. Разбира се не трябва да забравиш да запушиш оргиналният щуцер за маркуча.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от predel » 24 Юли 2013, 15:05

zvetiko написа:........... Ето ти една идея- купуваш една такава дюза Ф6, пробиваш отвор отстрани на смукателният колектор, завиваш дюзата и вкарваш маркуча към МАП сенсора в нея. С това решаваш проблема завинаги. Разбира се не трябва да забравиш да запушиш оргиналният щуцер за маркуча.....


Офффф, пак се изказваш неподготвен..... На щуцера отвътре има доста голяма тръбичка, която го дига на почти 2 см. над дъното на колектора.... значи (по ГТ 1) трябва да се е напълнил с 2 см. масло :conf: умножено по площта, ще дойде около 1 литър.... Баси колектора с 1 литър масло в него.... сигурно от турбината направо вкарва маслото в колекторите.... то по тоя начин тая кола ще получи МАСЛЕН хидравличен удар :kuku: :kuku: :kuku:
Колега, огледай си колата добре, виж да не ти надува маркучите, защото признаците, които описваш са на авариен режим на двигателя.... Може да не ти работи охладителната система нормално.... Електрическа перка, силиконена перка, водна помпа и т.н. Аварийния режим на двигателя е 2500 об./м. Може да не ти работи термостат като хората, да ти е запушена някоя водна магистрала и т.н. Моля поогледай основно колата за да не береш ядове.
Маркуча за МАП-а се запушва - действително, но от пари, които кондензират а не от масло в колектора...
Последна промяна predel на 24 Юли 2013, 20:03, променена общо 1 път
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от zvetiko » 24 Юли 2013, 16:06

predel написа:
zvetiko написа:........... Ето ти една идея- купуваш една такава дюза Ф6, пробиваш отвор отстрани на смукателният колектор, завиваш дюзата и вкарваш маркуча към МАП сенсора в нея. С това решаваш проблема завинаги. Разбира се не трябва да забравиш да запушиш оргиналният щуцер за маркуча.....


Офффф, пак се изказваш неподготвен..... На щуцера отвътре има доста голяма тръбичка, която го дига на почти 2 см. над дъното на колектора.... значи (по ГТ 1) трябва да се е напълнил с 2 см. масло :conf: умножено по площта, ще дойде около 1 литър.... Баси колектора с 1 литър масло в него.... сигурно от турбината направо вкарва маслото в колекторите.... то по тоя начин тая кола ще получи МАСЛЕН хидравличен удар :kuku: :kuku: :kuku:
Колега, огледай си колата добре, виж да не ти надува маркучите, защото признаците, които описваш са на авариен режим на двигателя.... Може да не ти работи охладителната система нормално.... Електрическа перка, силиконена перка, водна помпа и т.н. Аварийния режим на двигателя е 2500 об./м. Може да не ти работи термостат като хората, да ти е запушена някоя водна магистрала и т.н. Моля поогледай основно колата за да не береш ядове.
Маркуча за МАП-а се запушва - действително, но от пари, които кондензират а не от масло в колектора...


Офффф, колко си подготвен само. :mhihi: Запушването с масло на маркуча към МАР сенсора е класика при М51- предполагам доста колеги с подобни двигатели може да го потвърдят. ;) На по новите дизелови двигатели, да кажем М57 този датчик се слага от страни на колектора и въпреки това, пак се омаслява. ;) А защо се случва така, без да е нужно колектора да плува в масло, може би ако се замислиш ще успееш и сам да си отговориш. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от predel » 24 Юли 2013, 20:01

ОФФФФФФ.... ако съм искал да ме опонираш нямаше въобще да пиша.... Карам ТДС вече 7-ма година, нагледал съм се на дизел БМВ - ТДС достатъчно, имал съм достатъчно поводи за ремонти и т.н. В момента карам М57 и нямам страничен маркуч за МАП.... ТА ПО ТЕМАТА: нека колегата да види защо колата му влиза в АВАРИЕН режим, което няма нищо общо със запушен МАП... Божеееее.... май си вече уловил някоя буба "сплин"....(това за Цветико)
Последна промяна predel на 24 Юли 2013, 20:20, променена общо 1 път
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем: TDS не се държи както трябва

Мнение от Zubcho » 24 Юли 2013, 20:15

Може турбото да пренадува. Това също води до забиване на муцуната. Пробвано няколко пъти от мен (и много други хора) :mhihi:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook