Шпер или DSC?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Шпер или DSC?

Мнение от ogata » 30 Юни 2013, 22:49

25% е шпера
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Affalterbach » 01 Юли 2013, 10:18

Значи на мерцедеса, освен че ми изправяше задицата всеки път и освен, че никога не се въртеше колелото което е на лед/кал, ми отнемаше и газта. Аз натискам до ламарината, а онова не реагира по никакъв начин и падат оборотите. Като спре да преплъзва отново си имам газ. А за баварията обясниха ми нещата много просто. DSC имa на е34-ките, но на последните им изпълнения. Това че се включва ABS-а, когато се опитам да я завъртя и не ми позволява по всяка вероятност е това което каза rosko3001 - ASC. (ASC-то работело с помощтта на ABS-a). Казаха ми, че ако имам такива неща трябва да имам контролен модул за тая работа - ето такъв

Изображение

или ето такъв

Изображение
Казаха също, че тряба да излезне по номера в/у това
Изображение
Обясниха ми също, че имало ASC+Т и тогава имала и контрол против преплъзване на колелата и някакви електроники на клапата за въздуха, която затваряла клапата по електронен път и бла-бла.

Ще проверя довечера и ще снимам.
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Bavarcho » 01 Юли 2013, 11:59

колко мъка, колко..
Изображение


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Affalterbach » 01 Юли 2013, 12:11

Bavarcho написа:колко мъка, колко..

:mhihi: :lol: Ни са ибавай с дитето е! :ok:
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Affalterbach » 02 Юли 2013, 9:54

Най-после. Ето го отговора.
Изображение
По номерчето което е на частта - 0 265 200 062 Излиза ето това: Наименование Хидроагрегат, ABS/ASR/FDR


Какво е FDR не можах да намеря. Какво е ABS всеки знае, какво точно е ASR съм сигурен, че не всеки е наясно.
Сега очаквам пак някой да каже "а бе то няма такова животно" или "ASR на кола 1992г. нЕма"
:wave:
П.С. Тук всеки невярващ може да си направи справка. Клик

Edit:
FDR e някаква начална разработка на ESP (доколкото разбирам)
Линк 1
Линк 2
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Шпер или DSC?

Мнение от F3P » 02 Юли 2013, 18:06

Affalterbach написа:Най-после. Ето го отговора...


И какво стана след толкова ровене от твоя страна, пак стигна до това което казах в началото: НЯМАШ ДСЦ или ШПЕР :mhihi:
И дребно уточнение- това, че срещу парт номера пише "Хидроагрегат, ABS/ASR/FDR" означава, че тая част се ползва в автомобили с такива системи. Но НЕ означава, че задължително имаш ASR/FDR (щото нали АБС-а е основата на всичко)- агрегатът е еднакъв, дали имаш системите е друг въпрос ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Шпер или DSC?

Мнение от acho.rs » 02 Юли 2013, 18:09

F3P написа:
Affalterbach написа:Най-после. Ето го отговора...


И какво стана след толкова ровене от твоя страна, пак стигна до това което казах в началото: НЯМАШ ДСЦ или ШПЕР :mhihi:
И дребно уточнение- това, че срещу парт номера пише "Хидроагрегат, ABS/ASR/FDR" означава, че тая част се ползва в автомобили с такива системи. Но НЕ означава, че задължително имаш ASR/FDR (щото нали АБС-а е основата на всичко)- агрегатът е еднакъв, дали имаш системите е друг въпрос ;)

Тихо бе , ФДР е ДСЦ :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 15.05.2013
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд

Re: Шпер или DSC?

Мнение от rosko3001 » 02 Юли 2013, 22:12

Според мен е напълно възможно Е34-ката да има ASR и най вероятно има щом има АБС, но ДСЦ е изключено :yes:


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Affalterbach » 03 Юли 2013, 9:42

F3P написа:
Affalterbach написа:Най-после. Ето го отговора...


И какво стана след толкова ровене от твоя страна, пак стигна до това което казах в началото: НЯМАШ ДСЦ или ШПЕР :mhihi:
И дребно уточнение- това, че срещу парт номера пише "Хидроагрегат, ABS/ASR/FDR" означава, че тая част се ползва в автомобили с такива системи. Но НЕ означава, че задължително имаш ASR/FDR (щото нали АБС-а е основата на всичко)- агрегатът е еднакъв, дали имаш системите е друг въпрос ;)

Казвай как да проверя?
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Шпер или DSC?

Мнение от F3P » 03 Юли 2013, 19:22

Просто, как- виж коя система какво и най-вече как го върши (в смисъл само връща газта или удря и спирачки) и си създай ситуация в която да се задействат. Като изхождаш обаче от положението "НЯМАМ електроника", че да не стане сакатлък- тоест трябва да си готов сам да овладееш колата и терена да ти позволява опити.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Шпер или DSC?

Мнение от ogata » 03 Юли 2013, 21:19

Намери си 4-5 малки кашона/конуса , изчакай да завали, иди на някой по-голям паркинг, нареди ги така че да има от къде да се засилиш с около 60 примерно, а самите кутии да описват полегата дъга и влез във въпросната дъга с газ, следвайки траекторията на завоя.

Идеята на занятието е, че колата ще се постарае да не поднесеш, ако я имаш и работи тая хава.
Като това най-вероятно ще се реализира, чрез ABS-а, който ще упражни различно спирачно усилие спрямо колелата от вътрешната и външната страна на завоя.

До връщане на газта едва ли ще се стигне, че там е малко по-модерна технологичната концепция :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Шпер или DSC?

Мнение от ACCELERATOR » 04 Юли 2013, 14:06

Най-вероятно нямаш нито шпер, нито DSC. E34 изобщо няма DSC като екстра, а има ASC. Ако имаш последното, няма как да го пропуснеш, понеже има копче за включване/изключване, и то се намира пред скоростния лост вляво на барчето. ASC не действа с АБС-а, а включва прекъсвача на двигателя, ако усети приплъзване. Това, което си изпитал с поднасянето и ритниците вероятно е благодарение на "отворения" диф, който има свойството да преминава от отворено в заключено състояние когато му "скимне", в зависимост от условията на пътя, т.е. в един момент може да ти приплъзва само едното колело, а в следващия да почнат да приплъзват и двете, и т.н...
Не се вкарвай във филми ;) Има теми как да провериш дали имаш шпер, вдигни я на крик.


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Affalterbach » 04 Юли 2013, 14:41

ACCELERATOR написа:Най-вероятно нямаш нито шпер, нито DSC. E34 изобщо няма DSC като екстра, а има ASC. Ако имаш последното, няма как да го пропуснеш, понеже има копче за включване/изключване, и то се намира пред скоростния лост вляво на барчето. ASC не действа с АБС-а, а включва прекъсвача на двигателя, ако усети приплъзване. Това, което си изпитал с поднасянето и ритниците вероятно е благодарение на "отворения" диф, който има свойството да преминава от отворено в заключено състояние когато му "скимне", в зависимост от условията на пътя, т.е. в един момент може да ти приплъзва само едното колело, а в следващия да почнат да приплъзват и двете, и т.н...
Не се вкарвай във филми ;) Има теми как да провериш дали имаш шпер, вдигни я на крик.

E ти вече ме доутрепа. Как така се заключва когато му скимне...ако го прави така значи е повреден. Представям си как немските инжинери са си казали "Shnettel mit dem Graben und der Globen halten guttenfalagt"* или в превод "Я му е'и мамата на тва и да се оправят както могат" :D:D:D
*За НЕнемско говорящите т'ва не значи нищо :D

Edit:
Вдигал съм я на крик. Едното колело във въздуха, другото на земята, върти се т'ва дето си е във въздуха без проблеми.
Сега го дават да вали, щом намокри отивам някъде където няма да застраша здравето на околните и ще тествам и ще направя клипове и да видите как се държи та барем разбера какво и има :banghead:
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Шпер или DSC?

Мнение от Bavarcho » 04 Юли 2013, 15:05

Affalterbach написа:E ти вече ме доутрепа. Как така се заключва когато му скимне...


Случва се. Баш както го е обяснил колегата над теб. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Шпер или DSC?

Мнение от KPETEH » 04 Юли 2013, 15:19

Викни некой с по-голяма кола от твойта и здраво въже за всеки случай, щото определено нямаш шпер и опитите за дрифтове може да свършат извън полигона...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook