м52б25 няколко неща, налягане масло ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 30 Апр 2013, 15:57

Здравейте :)
От скоро се занимавам с едно такова двигателче, историята му е следната взех го с пукната глава от замръзване с вода ! Имаше както външни цепки така и вътрешни. За късмет само главата беше засегната. Смених я с същата така по номер, но от м50б25 като единствената разлика беше в допълнителното място за температурен датчик който в момента е запушен и проблеми няма.
Притеснява ме факта че при студен старт лампата на маслото изгасва да речем след около 5секунди като в тези секунди чувам как не е подкачило масло до горе но много слаби шумове(има и редки случаи в които ми прави впечатление че дори още да кажем 2-3сек свети), повтарям само и единствено при студен старт !
Колата е поела и доста зор и проблеми няма засега, а са минати едва около 600км от както е сглобена. В момента е в авариен режим заради спийд сигнал който прекарах директно от таблото, но не е изчистена грешката още от компютъра и дефакто уж още е в авариен режим(надявам се).
Възможно ли е заради аварийния режим прекъсвача в 6 500 да не е като хората ами все едно ми свършва горивото, не е като на другите двигатели!?Това от какво би следвало да е и така ли е на м52 ? Колата върви прилично като се има на в предвид износения съединител и голямото количество топъл въздух който поема директно от виското и изпарител за газово до него :lol:
Другото което е че като е загряла на място леко претриса самия двигател а работи на слух равномерно и гладко(налягане на гориво има) тук си мисля че има проблем някъде из вакумите под колектора като всички ще бъдат на земята и изчистени и проверени скоро време.
Като цяло искам мнение по въпроса с маслото защо при студен старт е така.. Възможно ли е да са лагери долу или датчик който струва 10лв нов...
Последна промяна Cosworth на 01 Май 2013, 2:14, променена общо 2 пъти
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: м52б25 няколко неща, налягане малсо ?

Мнение от ~Мишо~ » 30 Апр 2013, 18:55

При престой ти се оттича маслото в картера, вероятно проблем с възвратния клапан при филтъра. Някой мотори имат още един, в главата или нагоре в блока - виж дали твоя има щото не съм сигурен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 01 Май 2013, 2:15

Не отказвам и друга помощ, както и за другите неща освен маслото..
Забравих да поясня че двигателя в момента е в Купе е36 където на негово място преди това е имало 2.0 кубика двигател 94-та кой точно нз дали е било м50 или м52..(по вин декодер излиза м52) Въпроса със "нямането" на прекъсвач може ли да е нещо друго по инсталацията.
На компютъра е премахнат ЕВС и с паленето няма проблем. Като постоянни грешки в компютъра са номер 100 Engine Control Module(ECM) -defective и номер 217 CAN data bus, TCM - no data transmission . Възможно ли е грешка 100 да излиза заради премахнатия ЕВС(знам че принципно когато колата има чип тази грешка си излизла винаги).
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от maxpower » 01 Май 2013, 17:03

Cosworth написа:Не отказвам и друга помощ, както и за другите неща освен маслото..
Забравих да поясня че двигателя в момента е в Купе е36 където на негово място преди това е имало 2.0 кубика двигател 94-та кой точно нз дали е било м50 или м52..(по вин декодер излиза м52) Въпроса със "нямането" на прекъсвач може ли да е нещо друго по инсталацията.
На компютъра е премахнат ЕВС и с паленето няма проблем. Като постоянни грешки в компютъра са номер 100 Engine Control Module(ECM) -defective и номер 217 CAN data bus, TCM - no data transmission . Възможно ли е грешка 100 да излиза заради премахнатия ЕВС(знам че принципно когато колата има чип тази грешка си излизла винаги).

Да грешка 100 е точно заради махането на евс-а, тя и другата 217 е пак заради махането на евс-а ама няма оправяне с нея. Отиди при тия дето са ти го препрограмирали и има кажи да ти качат друг софтуер и ще се оправи грешка 100 поне при мене се оправи. Ако си го правил правил при Лъчо имах същия резултат и при мене.
Ако си минал от м52б20 на м52б25 гарантирам, че не е необходимо да се прекарва никакъв доплънителен спиид сигнал. Да прекъсвача на м52 е точно все едно ти свършва горивото, така гадно забива нос. Ако му сложиш лек маховик става по приятен прекъсвача на ниските предавки :mhihi:

Отностно налягането на маслото вариантите са много, но като за начало видяхте ли дали клапана за маслото в главата е на мястото си преди да я' сложите?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 02 Май 2013, 1:13

maxpower написа:Да грешка 100 е точно заради махането на евс-а, тя и другата 217 е пак заради махането на евс-а ама няма оправяне с нея. Отиди при тия дето са ти го препрограмирали и има кажи да ти качат друг софтуер и ще се оправи грешка 100 поне при мене се оправи. Ако си го правил правил при Лъчо имах същия резултат и при мене.
Ако си минал от м52б20 на м52б25 гарантирам, че не е необходимо да се прекарва никакъв доплънителен спиид сигнал. Да прекъсвача на м52 е точно все едно ти свършва горивото, така гадно забива нос. Ако му сложиш лек маховик става по приятен прекъсвача на ниските предавки :mhihi:

Отностно налягането на маслото вариантите са много, но като за начало видяхте ли дали клапана за маслото в главата е на мястото си преди да я' сложите?

Ами така я взех колата и нямам идея кой го е премахвал ЕВС-а.
Забелязах че на пин9 от кръглата букса жицата отдолу не е кафява с червена лента може би защото взима сигнал от АБС ли беше нали така. И след премахването на грешката колата трябва да се оправи нали ? Или това няма значение след като вече приема сигнала... ?
Това с тоя клапан хич не му обърнах внимание ей.... :ranting: :dummy: :ranting: ще питам човека от когото я взех ако помни случайно де... :dunno: . Другото което ми направи впечатление е че като смених маслото, със 6л стигнах максимума на щеката та качели и малко отгоре цапа !? Дали е заради този клапан да не задържа.. сега ме е страх да сложа другите 500мл масло.. знам ли го...
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от maxpower » 02 Май 2013, 10:16

Значи от тази грешка 100 при мене не водеше до други проблеми честно казано, но превантивно отидох да ми я оправят. На моята съм сменял от м52б20 на м52б25 и всичко си тръгна без проблем като се има в предвид, че м52б20 беше оригиналния двигател. Възможно е да има и някъде повреда по ел инсталацията ако продължава да записва тази грешка.

Провери дали ще се разбере нещо за клапана в главата. Другото е като я оставиш да престои една нощ да свалиш капачката на масления филтър много бързо и да провериш дали случайно маслото при филтъра не е изчезнало. Предполагам капакачката за масления филтър е пластмасова. Ако някой е сложил конзола с алуминиева капачка има още един вариант- някой да е забравил да сложи малкия о-пъстен на болта на капачката на филтъра.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 21 Май 2013, 1:03

Имам и друга чуденка сега...
Пускаме се с е36 Кабрио м50б25 Ванус с диф 3,45 и шофьор 50кг :mhihi: , аз съм Купе посочения двигател в темата диф 3,45 и разни неща така да ги наречем с които изравнявам килограмите на кабриото+шофьора :D като седна и аз да крам +110кг.
Пускаме се от първа в движение 3 000 оборота съпка 2-ра, 3-та, 4-та слагаме 5-та вървим заедно с една идея един калник да съм напред или кантар...
До тук добре интересното беше на връщане, на 3-та от 1 500 оборота но РедЛайн.. тръгваме кабриото в ниските до около 4 000 ми дръпна доста осезаемо ??? при което след това осезаемо ми идва турбо ефектът :mhihi: и спира да ми дърпа до прекъсвач дори една идея имам по силни високи от него. Въпросът е такъв, че не трябва ли тази цялата гледка да е наопаки за двата двигателя. Възможно ли е неправилно зацепване ? Има един фактор малко топъл въздух ми смуче колата + това все още стои плочката от газовото(която е с доста малка дупка от диаметъра на гофрето) и клапата-кихалка(със също малък диаметър на клапичката) което е стеснение на всмукателния отсек преди дросела...
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 22 Май 2013, 11:58

:help:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от maxpower » 22 Май 2013, 20:15

Да на обратно трябва да е ама на коли на по 20 години и мотори на по 300 и повече хиляди вече нищо не е ясно. Аз бих ти препоръчал да си видиш ваноса дали въобще ти работи и дали някой "майстор" не ти е барал зацепването на валовете някога.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 22 Май 2013, 23:02

maxpower написа:Да на обратно трябва да е ама на коли на по 20 години и мотори на по 300 и повече хиляди вече нищо не е ясно. Аз бих ти препоръчал да си видиш ваноса дали въобще ти работи и дали някой "майстор" не ти е барал зацепването на валовете някога.

Кабриото като цяло е ревизирано и кажи речи от 192 има 190коня :mhihi:
Ваноса ушким трябва да ми работи, няма грешка в компютъра и доколкото ми е известно има грешка механичен ванус и грешка ел. ванус, а нито една от двете не присъства.... но скоро ще я закача пак. Зацепването съм го правил аз и всичко е спазено точно, но винаги има едни закони на мърфи нали знаеш. Като цяло ме съмнява вануса да не работи в този ред на причини, друго да е избягала по някаква причина центровката малко на изпускателя ама едва ли толкова много... Но това са някакви предположения само...
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: м52б25 няколко неща, налягане масло ?

Мнение от Cosworth » 27 Май 2013, 11:19

Няма други хора да искажат опит ? да помогнат ? съвети нещо... :)
ИзображениеИзображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook