Как си поддържате климатичната система?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Как си поддържате климатичната система?
Значи имаме една относително затворена среда. В тази среда има газ. Имаме възможност за пропуск поради малки пукнатини.
Според теб ако в тази среда ако повишим 4 пъти налягането на газа, то вероятността да излезе през пукнатина намалява. Така ли?
Според теб ако в тази среда ако повишим 4 пъти налягането на газа, то вероятността да излезе през пукнатина намалява. Така ли?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Как си поддържате климатичната система?
JTD написа:Значи имаме една относително затворена среда. В тази среда има газ. Имаме възможност за пропуск поради малки пукнатини.
Според теб ако в тази среда ако повишим 4 пъти налягането на газа, то вероятността да излезе през пукнатина намалява. Така ли?
Колега, не четеш какво пиша. Не говоря за цялата система, а системата в компресора. Системата трябва да работи под високо налягане(все пак е компресор) и в нея има уплътнения. Без включването на системата, не може да получиш това налягане и съответно смазващите течности и фреони не стигат до никъде => уплатнения изсъхват, и е възможно след това да изпускат защото се напукват. Освен това, както вече споменахме, не се движи само фреона в системата а и смазващата течност. Поговорката, че колата се разваля като не се кара важи и тук. Не ми харесва снизходителният тон, но въпреки това си правя труда да пиша - ако все пак се съмняваш - попитай някъде в сервиз за автомобилни климатици или прочети в интернет какво пише по въпроса.

Re: Как си поддържате климатичната система?
климатичната система на автомобила е херметически затворена. Ако се разхерметизира , фреона (хладилен агент , за нашите автомобили най често използван R134a ) се изпарява в атмосферата , демек излиза.Там нещата седят по друг начин и той не се казва профилактика или доливане с фреон. За да се избегнат най често срещаните проблеми е препоръчително :
-смяна поленов филтър / филтър купе
-измиване на кондензатор / климатичен радиатор отпред
-за миризми -профилактика разглобяване на табо и почистване с препарати и вряла вода на изпарител (вътрешен радиатор )
за разхерметизирана система препоръчително:
- изтегляне на хладилния агент (фреон ) -това което е останало
- надуване на системата под работно налягане
- проверка за пропуск -най-често игли на серв. кранове и о-пръстени на снадки
-препоръчителна смяна на филтър дехидратор -филтъра който събира влагата и стружките по системата
-отстраняване на дефект
-отново тест за херметизация
-вакуум - за изтегляне на въздух и влага от системата
-зареждане с хладилен агент
за компресорите:
- за източване на масло се демонтира компресора - на повечето компресори пробката е от горе и трябва да се обърне на опаки
-на компресора пише точния грамаж на маслото
-смяна на лагер
смяна осев уплътнител - от там също се разхерметизира системата
дано съм бил полезен
-смяна поленов филтър / филтър купе
-измиване на кондензатор / климатичен радиатор отпред
-за миризми -профилактика разглобяване на табо и почистване с препарати и вряла вода на изпарител (вътрешен радиатор )
за разхерметизирана система препоръчително:
- изтегляне на хладилния агент (фреон ) -това което е останало
- надуване на системата под работно налягане
- проверка за пропуск -най-често игли на серв. кранове и о-пръстени на снадки
-препоръчителна смяна на филтър дехидратор -филтъра който събира влагата и стружките по системата
-отстраняване на дефект
-отново тест за херметизация
-вакуум - за изтегляне на въздух и влага от системата
-зареждане с хладилен агент
за компресорите:
- за източване на масло се демонтира компресора - на повечето компресори пробката е от горе и трябва да се обърне на опаки
-на компресора пише точния грамаж на маслото
-смяна на лагер
смяна осев уплътнител - от там също се разхерметизира системата
дано съм бил полезен
Сервиз автоклиматици 0877953035 https://remontklima.com/. Продажба, монтаж и сервиз на климатици!
Re: Как си поддържате климатичната система?
Shadowed написа:JTD написа:Значи имаме една относително затворена среда. В тази среда има газ. Имаме възможност за пропуск поради малки пукнатини.
Според теб ако в тази среда ако повишим 4 пъти налягането на газа, то вероятността да излезе през пукнатина намалява. Така ли?
Колега, не четеш какво пиша. Не говоря за цялата система, а системата в компресора. Системата трябва да работи под високо налягане(все пак е компресор) и в нея има уплътнения. Без включването на системата, не може да получиш това налягане и съответно смазващите течности и фреони не стигат до никъде => уплатнения изсъхват, и е възможно след това да изпускат защото се напукват. Освен това, както вече споменахме, не се движи само фреона в системата а и смазващата течност. Поговорката, че колата се разваля като не се кара важи и тук. Не ми харесва снизходителният тон, но въпреки това си правя труда да пиша - ако все пак се съмняваш - попитай някъде в сервиз за автомобилни климатици или прочети в интернет какво пише по въпроса.
А бе много добре си чета. Като примерно това:
Когато работи, в него се създава налягане което не позволява на фреона да се изпарява - поне така са ми казвали.
И за това просто попитах да кажеш как като създадеш налягане, същото това няма да позволи на фреона да се изпари?
Не, че имам против, но държа на точностите. А това е точно обратното на точността в твърдението ти.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Как си поддържате климатичната система?
dido85 написа:
дано съм бил полезен
Благодаря за информацията.
На колко време е хубаво да се сменя маслото на компресора?
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Как си поддържате климатичната система?
Колеги, ето една интересна и полезна статия за тази тема : http://www.autoreview.bg/advice/technic ... -problemi/
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани