Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Rainbow » 09 Апр 2013, 20:08

Идеята е точно такава колега, след колекторите и генерация -> ремап. А може ли да метнеш линк/идея за heat shield? Или евентуално кой може да го направи и за колко, че не се чувствам много уверен за това :mhihi: Може и на лично =)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 09 Апр 2013, 21:56

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... Heatshield

първия резултат в гугъл!

аз лично на моята е36-ца правих хийт шийлда по чертеж в нета и мога да кажа, че се получи прекрасно! :yes:

успех!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от sub_eleven » 12 Апр 2013, 14:20

я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от HackeD » 12 Апр 2013, 15:23

sub_eleven написа:я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.


Да ще ти свали разхода, ще върви повече, ама автомата до кога ще изкара... :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от stilko » 12 Апр 2013, 15:48

sub_eleven написа:я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.


Промяната на картите може да е към редоциране на мощноста и разхода.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от sub_eleven » 12 Апр 2013, 15:55

HackeD написа:
sub_eleven написа:я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.


Да ще ти свали разхода, ще върви повече, ама автомата до кога ще изкара... :dunno:

то автомата ако карам както е нужно и без мап мога да го съсипя...

колко ще го свали приблизително или някой с такава ако е чипосвал да каже... за предпочитане автоматик да ми даде информацията. Това, че върви повече все тая ако не даваш цялата газ, а колкото ти е нужно - износването ще си е все същото на автомата.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 27.01.2011
Пол: Мъж
Кара: a5 3.0tdi @ 310hp&610NM
Мечтае да кара: изтребител

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от velislavvelkov » 28 Апр 2013, 18:17

Карам 330ци с колектор,чип,панелен КН филтър,сега ще слагам генерация цяла.. иска ми си още да я засиля някой ако има идеи да каже нещо..сериозно обмислям и интейк филтър заслужава ли си :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 28 Апр 2013, 22:09

velislavvelkov написа:Карам 330ци с колектор,чип,панелен КН филтър,сега ще слагам генерация цяла.. иска ми си още да я засиля някой ако има идеи да каже нещо..сериозно обмислям и интейк филтър заслужава ли си :confused:


Madness? :dunno:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 2.01.2012
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от valetoe46 » 06 Май 2013, 19:11

Някой знае ли дали китайските изпускателни колектори(ибейски) ще станат на м52б20ту защото в сайта на колегата пише за 323 и 328 ? мерси предварително :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от uCnaHeTcA » 11 Май 2013, 19:05

Стават, даже и от е36 стават, само, 'дето нямат дупки за долните ламбди, 'ма не е проблем... Но вече като са масовка за е46, вземай от тях.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 7.10.2010
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: ///M

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от bmwist » 12 Май 2013, 9:21

Колеги, дали двигател M54B30 може да се сложи на мястото на M54B22 заедно със трансмисията без да се получат усложнения ? Как мислите ? :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 19.12.2008
Пол: Мъж

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от 320 2.2 » 12 Май 2013, 10:58

Под усложнение зависи какво имаш в предвид и дали искаш да я направиш както трябва или само най необходимото.М54Б22 е по съвместим с М54Б25
докато при М54Б30 всичко е различно скорости,кардан, при трите мотора дифа е различен .Ако минаваш от М54Б22 на М54Б30 трябват повече работи от колкото от М54Б22 към М54Б25 аз съм сравнявал номерата в реалоем защото и на мен ми беше интересно .Ако някой го е правил ще е добре да сподели какво се сменя или някой по запознат в тази област ,защото както казах аз само съм сравнявал номерата .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 12 Май 2013, 15:30

:arrow: двигател
:arrow: инсталация и компютър
:arrow: EWS (кутийката, транспондера и четеца който е около ключа за запалване)
:arrow: 2-на генерация от край до край + гърне (по възможност спортни изпускателни колектори, че после е мъка :mhihi: ) + Сондите
:arrow: скорости
:arrow: кардан
:arrow: диференциал
:arrow: полуоси
:arrow: дебели стабилизиращи щанги

:!: :!: :!: СПИРАЧКИ :!: :!: :!:

иначе би трябвало другото да е плуг енд плей... демек буксите са еднакви, т.е. закачаш "+", "-", "буксите", евс-а и палиш

бензиновата помпа нямам идея дали е същата (по-скоро, да), но е хубаво да се подмени и тя!

те това е, най-добре е ДОНОРА да е при теб и каквото ти трябва да си "скубеш", защото ако не е ще "претичваш" обратно за липсващи части, защото винаги излиза нещо!

И те така! Лесна задача дори за хора, които не се занимават! Трябва да имаш пълен набор от инструменти, "жираф" за сваляне/слагане на мотор, трупчета, крикове и поне още един човек!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от stilko » 21 Май 2013, 22:48

Ето и постигнатото от мен и колегата Ilko Ivanov върху E46 320td Compact M47N.

Изображение

Около 2 години каране със все по-hard софтуери, върху стандартния хардуер конете пак станаха малко. След отпадането на варианта за смяна на мотора с M57N поради липса на цял мотор и зверските цени на Bi-Turbo колектор и турбини от 123d решихме да подменим стандартната турбина Garrett GT1749V с GT2056V. Донор ни стана E60 525d. Турбината в стандартният си вид е с електронно управление, което заменихме с вакумно от GT1749V.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Завъртях изхода на турбината на 30 градуса за да подведе кривата на оригиналните турбо пътища.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Направихме нови маслени маркучи и напаснах турбо пътищата с доста ходене на аргон :) да е жив и здрав смърфа :) Първият катализатор след турбината се премахна и на негово място поставихме тръба с мека връзка от Е39 525tds. Следващата задача беше турбината да мине на баланс и регулиране. След окончателното й поставяне получи нов въздушен филтър(за сега оригинален) и преправен вход на студената част (от дебитомера). Колегата Ангел Динев написа страхотният софтуер за вдигане на налягането на 1,7 бара, допълнително гориво, регулиране на геометрията и постигане на оптимална горивна смес за да няма пушеци. Колата е автоматик и благодарение на неговия опит няма "ритания" от кутията, които винаги се получават след чип тунинг. Сега на път са спирачни дискове от 330d предни 325мм и задни 320мм за да спира така добре както и ускорява. Получи и нови задни гуми Pirelli PZero Roso Asimerico 255/40ZR17.

Изображение

Резултат от дино метър ще имам скоро, но резултата и без него е впечатляващ. За по-добро ускорение и по-висока максимална скорост диференциала е от 330xd с предавателно число 2,93.
Последна промяна stilko на 22 Май 2013, 12:34, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Jordana » 22 Май 2013, 7:38

Много добра идея и правилно изпълнена .Успех колега :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook