Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Идеята е точно такава колега, след колекторите и генерация -> ремап. А може ли да метнеш линк/идея за heat shield? Или евентуално кой може да го направи и за колко, че не се чувствам много уверен за това
Може и на лично =)


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... Heatshield
първия резултат в гугъл!
аз лично на моята е36-ца правих хийт шийлда по чертеж в нета и мога да кажа, че се получи прекрасно!
успех!
първия резултат в гугъл!
аз лично на моята е36-ца правих хийт шийлда по чертеж в нета и мога да кажа, че се получи прекрасно!

успех!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
sub_eleven написа:я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.
Да ще ти свали разхода, ще върви повече, ама автомата до кога ще изкара...

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
sub_eleven написа:я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.
Промяната на картите може да е към редоциране на мощноста и разхода.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
HackeD написа:sub_eleven написа:я кажете чип-а сваля ли разхода на 204 коньовия 330d(автомат), не се интересувам от вървеж - предостатъчен ми е, а от разхода. Не съм май за тази тема ама карай.
Да ще ти свали разхода, ще върви повече, ама автомата до кога ще изкара...
то автомата ако карам както е нужно и без мап мога да го съсипя...
колко ще го свали приблизително или някой с такава ако е чипосвал да каже... за предпочитане автоматик да ми даде информацията. Това, че върви повече все тая ако не даваш цялата газ, а колкото ти е нужно - износването ще си е все същото на автомата.
- velislavvelkov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 27.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: a5 3.0tdi @ 310hp&610NM
- Мечтае да кара: изтребител
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Карам 330ци с колектор,чип,панелен КН филтър,сега ще слагам генерация цяла.. иска ми си още да я засиля някой ако има идеи да каже нещо..сериозно обмислям и интейк филтър заслужава ли си 

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
velislavvelkov написа:Карам 330ци с колектор,чип,панелен КН филтър,сега ще слагам генерация цяла.. иска ми си още да я засиля някой ако има идеи да каже нещо..сериозно обмислям и интейк филтър заслужава ли си
Madness?

You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Някой знае ли дали китайските изпускателни колектори(ибейски) ще станат на м52б20ту защото в сайта на колегата пише за 323 и 328 ? мерси предварително 

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Стават, даже и от е36 стават, само, 'дето нямат дупки за долните ламбди, 'ма не е проблем... Но вече като са масовка за е46, вземай от тях.
- bmwist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 7.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: ///M
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Колеги, дали двигател M54B30 може да се сложи на мястото на M54B22 заедно със трансмисията без да се получат усложнения ? Как мислите ? 

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Под усложнение зависи какво имаш в предвид и дали искаш да я направиш както трябва или само най необходимото.М54Б22 е по съвместим с М54Б25
докато при М54Б30 всичко е различно скорости,кардан, при трите мотора дифа е различен .Ако минаваш от М54Б22 на М54Б30 трябват повече работи от колкото от М54Б22 към М54Б25 аз съм сравнявал номерата в реалоем защото и на мен ми беше интересно .Ако някой го е правил ще е добре да сподели какво се сменя или някой по запознат в тази област ,защото както казах аз само съм сравнявал номерата .
докато при М54Б30 всичко е различно скорости,кардан, при трите мотора дифа е различен .Ако минаваш от М54Б22 на М54Б30 трябват повече работи от колкото от М54Б22 към М54Б25 аз съм сравнявал номерата в реалоем защото и на мен ми беше интересно .Ако някой го е правил ще е добре да сподели какво се сменя или някой по запознат в тази област ,защото както казах аз само съм сравнявал номерата .
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
















иначе би трябвало другото да е плуг енд плей... демек буксите са еднакви, т.е. закачаш "+", "-", "буксите", евс-а и палиш
бензиновата помпа нямам идея дали е същата (по-скоро, да), но е хубаво да се подмени и тя!
те това е, най-добре е ДОНОРА да е при теб и каквото ти трябва да си "скубеш", защото ако не е ще "претичваш" обратно за липсващи части, защото винаги излиза нещо!
И те така! Лесна задача дори за хора, които не се занимават! Трябва да имаш пълен набор от инструменти, "жираф" за сваляне/слагане на мотор, трупчета, крикове и поне още един човек!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Ето и постигнатото от мен и колегата Ilko Ivanov върху E46 320td Compact M47N.

Около 2 години каране със все по-hard софтуери, върху стандартния хардуер конете пак станаха малко. След отпадането на варианта за смяна на мотора с M57N поради липса на цял мотор и зверските цени на Bi-Turbo колектор и турбини от 123d решихме да подменим стандартната турбина Garrett GT1749V с GT2056V. Донор ни стана E60 525d. Турбината в стандартният си вид е с електронно управление, което заменихме с вакумно от GT1749V.




Завъртях изхода на турбината на 30 градуса за да подведе кривата на оригиналните турбо пътища.




Направихме нови маслени маркучи и напаснах турбо пътищата с доста ходене на аргон
да е жив и здрав смърфа
Първият катализатор след турбината се премахна и на негово място поставихме тръба с мека връзка от Е39 525tds. Следващата задача беше турбината да мине на баланс и регулиране. След окончателното й поставяне получи нов въздушен филтър(за сега оригинален) и преправен вход на студената част (от дебитомера). Колегата Ангел Динев написа страхотният софтуер за вдигане на налягането на 1,7 бара, допълнително гориво, регулиране на геометрията и постигане на оптимална горивна смес за да няма пушеци. Колата е автоматик и благодарение на неговия опит няма "ритания" от кутията, които винаги се получават след чип тунинг. Сега на път са спирачни дискове от 330d предни 325мм и задни 320мм за да спира така добре както и ускорява. Получи и нови задни гуми Pirelli PZero Roso Asimerico 255/40ZR17.

Резултат от дино метър ще имам скоро, но резултата и без него е впечатляващ. За по-добро ускорение и по-висока максимална скорост диференциала е от 330xd с предавателно число 2,93.

Около 2 години каране със все по-hard софтуери, върху стандартния хардуер конете пак станаха малко. След отпадането на варианта за смяна на мотора с M57N поради липса на цял мотор и зверските цени на Bi-Turbo колектор и турбини от 123d решихме да подменим стандартната турбина Garrett GT1749V с GT2056V. Донор ни стана E60 525d. Турбината в стандартният си вид е с електронно управление, което заменихме с вакумно от GT1749V.




Завъртях изхода на турбината на 30 градуса за да подведе кривата на оригиналните турбо пътища.




Направихме нови маслени маркучи и напаснах турбо пътищата с доста ходене на аргон



Резултат от дино метър ще имам скоро, но резултата и без него е впечатляващ. За по-добро ускорение и по-висока максимална скорост диференциала е от 330xd с предавателно число 2,93.
Последна промяна stilko на 22 Май 2013, 12:34, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Много добра идея и правилно изпълнена .Успех колега 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани