M43b16 спортни колектори

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 15 Апр 2013, 22:36

Колега, прости че ти разбивам илюзиите но ТА Техникс е далеч от сериозните фирми. Това е най-обикновен менте китайски колектор брандиран с тая никому неизвестна марка.

Не е по-лош от всеки друг китайски ментак и върши прилична работа за парите си, но далеч не е сериозна фирма. ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от biko » 15 Апр 2013, 23:00

щом правят за М40 и М43 моторите тези глезотики значи за мене са сериозни :lol:
в интерес на истината хората от dbilas са с най много неща за тези мотори в нета но пак непознават парите хахахахахах имат едни дросели като за мота мърша но 1200$ да умра
само най-добрите умират млади

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от michev » 15 Апр 2013, 23:57

Ако, както си написал, м43 ти е затапвало /да използвам твоя израз/ на 3800 оборота, по-скоро потърси проблем другаде. Само за протокола - на този мотор при 3900 му е максималния торк :D .
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 16 Апр 2013, 0:17

+1.

Това са т.нар. long tube headers, което ще рече че са по-добри в ниските и средни обороти. Обратното е при short tube headers, такива с каквито карам аз. Те са по-зле в ниските и средни обороти, но изкарват повече коне и въртящ момент във високите обороти.

Ако тези затапват в ниските и средни обороти значи нещо друго не е наред.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от don_gori » 16 Апр 2013, 17:09

Добре добре темата започна да се развива по малко. Днес ходих до един майстор , да го питам кое как ще стане и каза , че трябва бая да се преправя.
За мощността каза до 5-10% , че може да се дигне. Но е фен на големите литри и ми предложи вместо да се занимавам с глупости да бодна един 3.0 литра от Е46 :mhihi:
Незнам колегата защо не е доволен от средните , но моя м43 го бива точно в ниските и средните , на високите усещам малеене и липса на коне :lol:
@ biko ако имаш клипче пусни да видим как се представя до към 100 - 120 :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от petio_bmw 318is » 16 Апр 2013, 18:00

направо бодни един 4.4 литра от Е39 ,ефекта ще е още по-добър :mhihi: :mhihi: :mhihi:
слагай си колекторите от М42 и си карай,колата тръгва още от ниските и разликата е огромна от това да си със стоковите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от don_gori » 16 Апр 2013, 18:15

Да днес наложих 1 до 1 колекторите от м43 и тези от м42 разликата е огромна :lol:
Чудя се още дали да оставя тръбите след колектора или да търся такива с по-голям диаметър , както е на М42 :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 16 Апр 2013, 19:18

Колкото по-точно копираш генерацията назад толкова по-добре ще е.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от don_gori » 16 Апр 2013, 22:34

bum_bum написа:Колкото по-точно копираш генерацията назад толкова по-добре ще е.

За началото ще опитам с оригиналните тръби от М43 , че мината година ги оправяхме и са още като нови :mhihi:
Ще видя дали ще има ефект от колектора и после ще слагам пак неръждавейка , но с диаметъра на М42.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 16 Апр 2013, 22:45

Вече си решил ама все пак питаш :dunno: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от M10 » 17 Апр 2013, 0:25

Тоя на м42 да не е от ръждавейка :lol: метрик механикс го ползват на 200 коньови м42 и разправят че е ок, нямало нужда да се сменя с тънки китайски лъскавини :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 17 Апр 2013, 10:31

Той има предвид назад. Колектора е ясно, че е без конкуренция от Китай :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от biko » 17 Апр 2013, 18:46

michev написа:Ако, както си написал, м43 ти е затапвало /да използвам твоя израз/ на 3800 оборота, по-скоро потърси проблем другаде. Само за протокола - на този мотор при 3900 му е максималния торк :D .

имах в предвид за оригиналния чугун че има силни ниски няма високи след слагането на изпускатела има високи няма ниски мотора си е ОК
само най-добрите умират млади

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bum_bum » 17 Апр 2013, 22:58

Бъркаш нещо колега. Тоя тип колектори ще ти дадат сила точно в ниските и средни обороти. Няма как да се влоши работата там от тях.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW и др.

Re: M43b16 спортни колектори

Мнение от bullet83m » 17 Апр 2013, 23:52

А с гарнитурата на колекторите как стоят нещата коя се ползва?Някъде четох че от м43 изпуска а от м42 няма щита който пази кабелите и се изпичат.
Другото което е на ИС-а цялата генерация изглежда по много различен начин.Трябва поне и двуцевката да се вземе с колекторите,ако пък става
цялата предна част на генерацията до крайното гърне ще е най-добре ама май няма да стане.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook