M52B25 голям разход на масло.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от bum_bum » 08 Мар 2013, 13:46

По-скоро алусилов блок бих търсил. Не е като да са някаква рядкост с тоя внос от Англия вече. Чугунения за кола, която не се кара на някакво нечовешко налягане няма никакви предимства пред алуминиевия, точно напротив.

Една камара къде-къде по-силни и бързи коли са с алуминиеви блокове с никасилово или алусилово покритие без да им е проблем ама за нас са "слаби". :clap:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от sas_88 » 08 Мар 2013, 13:51

Ами още не сме го отворили но след като изключих поетапно другите проблеми остана само износени сегменти или най лошото.Чудя се има ли вариант да се бръкне с микрокамера и да се види какво е положението там преди да съм го отворил.Вече започна осезаемо да пушляви и да мирише на масло от ауспуха,явно катализатора се е предал.

За мен няма никакво значение какъв ще е блока,важното е да е здрав.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от kokoshkite » 08 Мар 2013, 14:00

За проверка на сегметни знам само за измерване на налягането в цилиндъра ,след което се сипва малко масло в цилиндъра и веднага пак се мери ,ако се повиши налягането ,мотора е за сегменти .Но може би е повече за компресионни сегменти :dunno: Колко е ефективен незнам ,но не е скъп и труден опит ,аз бих пробвал преди да отворя мотора :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от maxpower » 08 Мар 2013, 18:37

Не пренебрагвайте друг минус на алуминиевия блок, а именно слабите резби. Да знам ,че се правят, ама като сложиш цената за 14 втулки с труда и да не се зкривят сметките. Отделно трябва всеки болт да се стяга много внимателно- примерно тези на маслената конзола, защото ако не се внимава и те излизат
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от zvetiko » 08 Мар 2013, 19:03

sas_88 написа:Здравейте преди няколко месеца си трансплантирах въпросния мотор в колата.Със слагането на двигателя смених и маслото с 15/40,това стана Ноември месец,някъде преди коледа долях още литър,и смених клапана на картерните газове поради съмнения.Попринцип не карам много и за този един месец съм минал не повече от 1000км.В началото на този месец дигам щеката да видя какво е положението и нямаше никой...... :shock: дори неможа да я нацапа,долях 2 литра и маслото дойде на средата,и си викам тука има нещо и ще го следя по честичко.Е вчера дигам щеката и пак няма никой.... :shock: Мотора е сух и не прави локвички,има съвсем леко сълзене от гарнитурата на капака но оттам неможе така да изчезва маслото.Тези дни ще я сваля да я сменя и тъкмо да видя какво е положението с гумичките,ако се наложи да ги сменявам и тях на място.Най интересното е ,че колата НЕ пуши и не изкарва никакви видове цветен дим и гадни миризми от ауспуха...........Някакви идеи как да проверя дали клапана е наред тъй като не го купувах от Дарукар ами от колега от форума.Незнам какво да правя ще мерна и компресия тези дни за всеки случай..
Някакви идеи и препоръки?

Да допълня:Клапана е чисто нов,не втора употреба.


Колега,най-лесният начин да го провериш е като го изолираш- сваляш го, запушваш отвора на смукателният колектор и щуцера на кожуха на нивомерната пръчка, а маркуча от капака на клапаните го пускаш свободно.
А как провери, че гумичките на клапаните са наред.

И преди да разглобиш всичко, виж все пак компресията, ако не е наред е ясно, ако е има вероятност от блокирал маслосъбирателен сегмент, за това пробвай като сипеш в цилиндрите по 100мл чист ацетон и остави така за една нощ/оргиналната смес е 50% ацетон и 50% керосин, но последният не знам от къде може да се вземе/.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от bavar4o.70 » 08 Мар 2013, 20:03

Купувай един м50,без значение с ,или без ванос-блоковете са еднакви.Сложи нови сигменти и ревизия на главата и после давай смело газ! :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от txl » 08 Мар 2013, 20:59

Керосинът е "газ за осветление" от всяка железария.
Не е лошо наистина да премериш компресията, преди да почнеш с новите двигатели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от ico318 » 09 Мар 2013, 3:20

bavar4o.70 написа:Купувай един м50,без значение с ,или без ванос-блоковете са еднакви.Сложи нови сигменти и ревизия на главата и после давай смело газ! :driving:

това е най-верния път.на тия алуминиеви блокове вижда ли се падналото покритие без да се мери,само с гледане?ако се вижда,по сервизите имат сонди с камера и лампичка на върха и през свеща гледат какво има вътре.ползват го за оглед на клапаните,но ще стане и за цилиндъра.в пловдив стефанов има такова нещо.не може да няма в софия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от zvetiko » 09 Мар 2013, 10:49

txl написа:Керосинът е "газ за осветление" от всяка железария.
Не е лошо наистина да премериш компресията, преди да почнеш с новите двигатели.


Керосинът не е ли самолетно гориво, фракция на петрола, по-лека от бензина. ;) Газта за осветление е нещо съвсем различно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от txl » 09 Мар 2013, 13:14

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B5%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BD

А колкото до рецептата за раздвижване на спекли сегменти, важно е да се каже, че като сипеш керосина в цилиндъра, той се процежда постепенно в картера, така че на другия ден сменяш маслото, преди да палиш ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от ico318 » 09 Мар 2013, 14:18

това за преразхода на масло на м52 от спекли сегменти,наистина ли го вярвате?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от kokoshkite » 09 Мар 2013, 14:20

А има ли вероятност ако са износени маслените сегменти ,след манипулацията с газта за осветление ,колата да започне да гори още повече масло :D ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: M52B25 голям разход на масло.

Мнение от txl » 09 Мар 2013, 15:50

ico318 написа:това за преразхода на масло на м52 от спекли сегменти,наистина ли го вярвате?


Аз пиша как се прави, дали се случва на този двигател - не знам.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook