M50B20 Проблем след палене - гасне

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

320i
320i
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 BMW E36
Мечтае да кара: Мковица
Детайли за колата: BMW E61 530d 08"black-sapphire metallic" / BMW E36 318i Touring 98"cosmosschwarz metallic 303.

M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от B1ZzY_BMW » 04 Мар 2013, 18:29

Здравейте колеги, след запалване на колата като е студена тръгвам и след 5 минути колата гасне и трудно пали след това. Докато е студена трябва да се държи в обороти, но като мине синята зона колата няма проблеми.Направи ми впечатление, че мирише на суров бензин, сипвам му 100 октана ОМВ. Сменял съм датчик колянов вал, свещи, бензинов филтър.Въпроса ми е каква може да е причината? Дали може да някоя от бубините, температурен датчик или нещо по инсталацията? :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 27.07.2012
Местоположение: грЕлинПелин
Пол: Мъж
Кара: 316 компакт

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от biser_316 » 04 Мар 2013, 18:40

ами щом го прави на студен мотор може да е стъпков мотор.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от u`F`o » 04 Мар 2013, 20:54

Значи, като съм ти чел темите на тебе, последият път си беше ЛЕПИЛ :shock: гофрето, защото 30лв ти се сториха много пари, за да си купиш НОВО от Дару кар :dunno: Поправи ме, ако греша.
Лачената 20ска по всяка вероятност дърпа въздух СЛЕД дебитомера. Трябва да погледнеш всички маркучи около стъпковия мотор, под колектора, самият стъпков мотор също. Ако гофрето ти е напукано или скъсано е нормално да ти гасне, тъй като взимаш въздух, който не е отчетен.
:arrow: Ако е бубина, ще ти работи с по-малко цилиндри
:arrow: Можеш да видиш дали лулите са ти здрави. Не трябва да имат напукване и/или липсващи части.

Стъпковия мотор също е вариант, обаче по-скоро не е - или не е само, защото проблема отшумява след като колата загрее. Т.е. Някой от маркучите се стопля, започва да уплътнява пукантината или дупката и колата започва да работи нормално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от zvetiko » 04 Мар 2013, 21:46

B1ZzY_BMW написа:Здравейте колеги, след запалване на колата като е студена тръгвам и след 5 минути колата гасне и трудно пали след това. Докато е студена трябва да се държи в обороти, но като мине синята зона колата няма проблеми.Направи ми впечатление, че мирише на суров бензин, сипвам му 100 октана ОМВ. Сменял съм датчик колянов вал, свещи, бензинов филтър.Въпроса ми е каква може да е причината? Дали може да някоя от бубините, температурен датчик или нещо по инсталацията? :help:


Колега, може да са много неща- да кажем датчик за температурата на антифриза, който показва по-ниска температура от реалната и двигателя се дави, дефектирали дюзи, може да е повреден клапан регулатор, в неделя правих една Е34-ка с този двигател, с подобен проблем, на диагностиката излезе невъзможност за ламбда контрол поради достигане на максималните стойности за регулиране и въпреки това горивната смес остава богата, оказа се високо налягане в нагнетателният горивопровод, дължащо се на прегънат маркуч на възвратният горивопровод вътре в резервоара. Датчика на коляновият вал няма да ти реши проблема, както вече си разбрал, той създава проблеми от друго естество. Друга причина може да е дефектирала вторична намотка на някоя бобина, преди няколко седмици гледах една Е36-ца с три неработещи добре бобини+свещ с пробита изолация на първи цилиндър, след смяната не можеха да си познаят колата. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от u`F`o » 04 Мар 2013, 22:10

zvetiko написа:... Друга причина може да е дефектирала вторична намотка на някоя бобина, преди няколко седмици гледах една Е36-ца с три неработещи добре бобини+свещ с пробита изолация на първи цилиндър, след смяната не можеха да си познаят колата. ;)


Колега, това какво трябва да означава? Че бубината има и друго положение освен работи- неработи? Така ли ?

320i
320i
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 BMW E36
Мечтае да кара: Мковица
Детайли за колата: BMW E61 530d 08"black-sapphire metallic" / BMW E36 318i Touring 98"cosmosschwarz metallic 303.

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от B1ZzY_BMW » 04 Мар 2013, 22:29

u`F`o написа:Значи, като съм ти чел темите на тебе, последият път си беше ЛЕПИЛ :shock: гофрето, защото 30лв ти се сториха много пари, за да си купиш НОВО от Дару кар :dunno: Поправи ме, ако греша.
Лачената 20ска по всяка вероятност дърпа въздух СЛЕД дебитомера. Трябва да погледнеш всички маркучи около стъпковия мотор, под колектора, самият стъпков мотор също. Ако гофрето ти е напукано или скъсано е нормално да ти гасне, тъй като взимаш въздух, който не е отчетен.
:arrow: Ако е бубина, ще ти работи с по-малко цилиндри
:arrow: Можеш да видиш дали лулите са ти здрави. Не трябва да имат напукване и/или липсващи части.

Стъпковия мотор също е вариант, обаче по-скоро не е - или не е само, защото проблема отшумява след като колата загрее. Т.е. Някой от маркучите се стопля, започва да уплътнява пукантината или дупката и колата започва да работи нормално.

Колега, ЛЕПЕНЕТО беше за няколко дни, тъй като бях в невъзможност да го сменя и след това веднага беше заменен с чисто нов от Дару. Така че може да не наблягаш на тази случка повече. ;) Погледнал съм всички маркучи и не намерих от къде може да смуче въздух. Също така забравих да кажа, че преди 1 седмица сутринта когато тръгнах и карах до работата работеше на 5 цилиндъра, изгасих колата и след като запалих си работеше без проблем. След няколко часа пак я запалих и нямаше проблем (не беше изстинала). :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от u`F`o » 04 Мар 2013, 22:45

B1ZzY_BMW написа:
u`F`o написа:Значи, като съм ти чел темите на тебе, последият път си беше ЛЕПИЛ :shock: гофрето, защото 30лв ти се сториха много пари, за да си купиш НОВО от Дару кар :dunno: Поправи ме, ако греша.
Лачената 20ска по всяка вероятност дърпа въздух СЛЕД дебитомера. Трябва да погледнеш всички маркучи около стъпковия мотор, под колектора, самият стъпков мотор също. Ако гофрето ти е напукано или скъсано е нормално да ти гасне, тъй като взимаш въздух, който не е отчетен.
:arrow: Ако е бубина, ще ти работи с по-малко цилиндри
:arrow: Можеш да видиш дали лулите са ти здрави. Не трябва да имат напукване и/или липсващи части.

Стъпковия мотор също е вариант, обаче по-скоро не е - или не е само, защото проблема отшумява след като колата загрее. Т.е. Някой от маркучите се стопля, започва да уплътнява пукантината или дупката и колата започва да работи нормално.

Колега, ЛЕПЕНЕТО беше за няколко дни, тъй като бях в невъзможност да го сменя и след това веднага беше заменен с чисто нов от Дару. ...


Радвам се да го прочета :bchug:

За другото и при мен се случи преди няколко дни колата да работи супер зле, да тресе и да прекъсва и след тоав ни лук яла, ни лук мирисала. :dunno: Може нещо да се е намокрило. Иначе си виж лулите както казах, става за 10 мин, може да си извадиш и свещите на СТУДЕН мотор, за да видиш кой цилиндър как работи. Маркучите може да не ги видиш като са сложени. По всяка вероятност ще се наложи да ги свалиш и да ги огледаш за пукнатини. Стисни ги и виж дали ще се покажат.

Поздрави,


320i
320i
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 BMW E36
Мечтае да кара: Мковица
Детайли за колата: BMW E61 530d 08"black-sapphire metallic" / BMW E36 318i Touring 98"cosmosschwarz metallic 303.

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от B1ZzY_BMW » 05 Мар 2013, 19:17

Днес даже отказа да запали .... :banghead: :ranting:


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от u`F`o » 05 Мар 2013, 20:41

А датчика на к.в. нов ли е? Буксата и кабела как са? По принцип изобщо да не запали, може да означава, че не си знае положението на вала. Помпата не съм сигурен как да я провериш на 100%, но можеш да свалиш маркуча за обратното гориво, за да видиш дали има гориво в рейката. Може да вземеш една рейка с инжектори и да я закачиш на мястото на твоята барабар с регулатора, за да си сигурен, че регулатора пропуска гориво, инжекторите се пълнят и т.н. А всъщност какво стана, като не иска да запали? Т.е. какво точно се случи?

320i
320i
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 BMW E36
Мечтае да кара: Мковица
Детайли за колата: BMW E61 530d 08"black-sapphire metallic" / BMW E36 318i Touring 98"cosmosschwarz metallic 303.

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от B1ZzY_BMW » 05 Мар 2013, 21:46

Сега я запалих малко тегаво но запали и работеше като газка и смърдеше много зле ... се 1 работеше на 4 5 цилиндара много зле изчаках я да загрее но не се оправи и я изгасих .. :dunno: :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от u`F`o » 06 Мар 2013, 7:45

B1ZzY_BMW написа:Сега я запалих малко тегаво но запали и работеше като газка и смърдеше много зле ... се 1 работеше на 4 5 цилиндара много зле изчаках я да загрее но не се оправи и я изгасих .. :dunno: :banghead:


Скии ся какво правиш. Отиваш при возилото. Махаш пластмасовата кора отгоре над главата, разкачаш бубините и ги вадиш. Проверяваш дали има вода при свещите, проверяваш дали има напукване (както ти казах) на лулите, проверяваш дали бубините са нацепени. Ако всичко е ОК пробваш да запалиш - отиваш и вадиш бубините една по една. Гледаш да не те изпраска тока, че там бие много. Ако мотора не си промени работата след разкачането на дадена бубина - значи НЕ работи. Връщаш я обратно (или пък не), продължаваш с 2ри цилиндър, 3ти и т.н. Като (ако) видиш че нямаш ток от някоя от бубините - купуваш от форума работещи бубини и палиш.
Може да вземеш от някой на заем, ако не си сигурен, че е в тях проблема.

Поздрави, :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от zvetiko » 06 Мар 2013, 15:58

u`F`o написа:
zvetiko написа:... Друга причина може да е дефектирала вторична намотка на някоя бобина, преди няколко седмици гледах една Е36-ца с три неработещи добре бобини+свещ с пробита изолация на първи цилиндър, след смяната не можеха да си познаят колата. ;)


Колега, това какво трябва да означава? Че бубината има и друго положение освен работи- неработи? Така ли ?


Колега, това е тъжната истина. ;) Някъде във вторичната намотка става късо съединение и бобината спира да работи добре. Обикновено причината е в несменени на време свещи, от там разстоянието между електродите става голямо, искрата вместо при 5-6 кV се образува да кажем при 12кV, което води до голямо натоварване на вторичната намотка и от там до междувитково късо съединение. Цялата тази картина се наблюдава чудесно с осцилоскоп. ;)

320i
320i
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 BMW E36
Мечтае да кара: Мковица
Детайли за колата: BMW E61 530d 08"black-sapphire metallic" / BMW E36 318i Touring 98"cosmosschwarz metallic 303.

Re: M50B20 Проблем след палене - гасне

Мнение от B1ZzY_BMW » 06 Мар 2013, 17:13

Днес бях при колегата zvetiko обърна ми голямо внимание за което му благодаря откри проблема от къде е и идва от буксата на компа имаше извадени кабелчета които задействат датчиците на коляновия и на разпределителният вал и на диагностиката излезе че и двата са заминали а в същност проблема е идвал от кабелчетата и сега колата спи !!! :bowdown: :bchug: . Ако някои има сериозен проблем с колата си препоръчвам ви да отидете при колегата zvetiko той си разбира от работата !!! :yes: :bchug:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook