Подобряване стабилността на колата - без спортно окачване?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Подобряване стабилността на колата - без спортно окачване?

Мнение от edimen » 19 Фев 2013, 23:17

Здравейте колеги, чудя се от няколко дни как да подобря стабилността на колата. Става въпрос да се чувства по-стабилна с голяма скорост, както и по стабилна при планински път. Обаче хич не ми се иска да втвърдявам, возията на колата. Това което съм намислил, е пускане на отрицателен кембър, тампони с изместен център и стрът бар (+ разбира се хубави нови гуми). При спортна кола с добро окачване е ясно, че ефект има. Въпроса ми е има ли смисъл да се занимавам, като съм със стоковите амортисьори и пружини ? Дали ще има осезаем ефект?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от k-hristov » 19 Фев 2013, 23:33

edimen написа:Здравейте колеги, чудя се от няколко дни как да подобря стабилността на колата. Става въпрос да се чувства по-стабилна с голяма скорост, както и по стабилна при планински път. Обаче хич не ми се иска да втвърдявам, возията на колата. Това което съм намислил, е пускане на отрицателен кембър, тампони с изместен център и стрът бар (+ разбира се хубави нови гуми). При спортна кола с добро окачване е ясно, че ефект има. Въпроса ми е има ли смисъл да се занимавам, като съм със стоковите амортисьори и пружини ? Дали ще има осезаем ефект?

Ако амортисьорите са ти в перфектно състояние и пружините също, с 2 разпънки и безупречна ходова част + добри гуми колата ще ти стори като камък :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от 00700 » 19 Фев 2013, 23:33

Има доста изписано по темата потърси ... . За подобряване на стабилността - провери си ходовата част, смени всичко както си трябва - от специалисти, нови хубави гуми и т.н. По-малко /никакви/ експерименти. :OT:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от edimen » 19 Фев 2013, 23:43

Ходовата част съм я проверил и почти всичко е сменено, а другото здраво. Скоро ще сменям и макферсоните виждам, че им иде време. Но аз питам по конкретен въпрос, а преди това съм изчел и доста теми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Nickelback » 20 Фев 2013, 0:06

Слагай и дебели реактивни щанги :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от k-hristov » 20 Фев 2013, 0:26

Nickelback написа:Слагай и дебели реактивни щанги :yes:

Дебели щанги, ексцентрични тампони на носачите и горе за макферсоните, пауърфлекс по възможност отзад, 2 разпънки и готово.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 29.09.2009
Местоположение: Бяла
Пол: Мъж
Кара: грозно е36 купе
Мечтае да кара: настрани с около 200

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от bebcho__ » 20 Фев 2013, 0:55

ekcta3uto написа:
Nickelback написа:Слагай и дебели реактивни щанги :yes:

Дебели щанги, ексцентрични тампони на носачите и горе за макферсоните, пауърфлекс по възможност отзад, 2 разпънки и готово.

е не, то с пауърфлекс няма да се втвърди возията...
you can not imagine the immensity of the fuck i do not give
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от k-hristov » 20 Фев 2013, 1:09

bebcho__ написа:
ekcta3uto написа:
Nickelback написа:Слагай и дебели реактивни щанги :yes:

Дебели щанги, ексцентрични тампони на носачите и горе за макферсоните, пауърфлекс по възможност отзад, 2 разпънки и готово.

е не, то с пауърфлекс няма да се втвърди возията...

Ми не няма естествено, карал ли си кола с флекс тампони и нормално окачване?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от M10 » 20 Фев 2013, 2:05

Билщайн Б6 и мтехник пружини... комфорта е на лице, обаче стои супер стегнато и стабилността е в пъти по-добра :yes: Без истински амортисьори и малко по-твърди пружини съм на мнение че няма да стане това което искаш. Естествено пак сложи тампони с изместен център и по-дебели щанги.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от edimen » 20 Фев 2013, 3:04

То не е само комфорта. Ако сложа по-ниски пружини и без това сега ми опира на излизане/влизане в двора, налага се под ъгъл да вкарвам и на някои легнали полицаи и тн. Иска ми се да намаля усукването на купето и увелича стабилността на колата. За по-дебели щанги, само от М варианта виждам да станат, за задната там мисля е plug and play (щангата и тампоните само)? Иначе аз храня и малко надежда разпънката да даде ефект, защото ми се струва, че има голямо усукване на купето(особено след излизане от "дрифт"). От кембър, обаче със сток амортисьори/пружини май файда няма?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Nickelback » 20 Фев 2013, 8:53

За усукването потърси X-brace от Е36 кабрио :yes:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от michev » 20 Фев 2013, 19:40

Понеже стана въпрос за Б6 Билщайн, а и отдавна имам и аз мерак на нещо такова, реших да проверя на каква цена може да го взема. Ясно, че не съм очаквал цена като на китайски койлове, ама цената малко ме притесни - комплекта е на стойност почти 1300 лв.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от lancerpor » 20 Фев 2013, 19:44

Да попитам от какъв материал е най-добре да е разпънката и трябва ли да е регулируема и защо? За X-brace-а разбрах, а по-дебели щанги от какво се вземат? :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Фев 2013, 19:54

Скъп е Билщайна, като се купуват амортисиори отделно. Най-добре търси някакъв кит, освен ако и теб не те притеснява височината.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от michev » 20 Фев 2013, 20:10

Това е цена за комплект от 4 амортисьора, какъв кит имаш предвид, нещо заедно с пружините ли? А иначе не ме бърка височината, колата ми е свалена, ама искам още по-твърда да я направя. Между другото сега питах и ми обявиха стандартната отстъпка, която ползвам, и се оформи цена от порядъка на 900 лв, която смятам поносима. Само искам преди това да седна в кола с В6, та да знам за какво иде реч. А някой има ли впечатления на кой от различните производители, стандартите амортисьори за Е36 са най-твърди?
only rear wheel drive

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook