Проблем с запалването M43

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Проблем с запалването M43

Мнение от don_gori » 15 Фев 2013, 15:24

Колеги доста странен проблем ме споходи. Колата е М43Б18 - вървеше си перфектно , но днес както бях спрял на един паркинг , качвам се давам на контакт завъртам и нищо - изобщо не иска да пали. На таблото светкат всички лампи , климатроника не тръгва - въртя да запали , но няма никой , дори не иска да завърти. Огледах бушоните и нямаше нищо изгоряло. Пробвах да я бутнем , но пак не запали. След това я дръпнахме с въже до блока , пробвах по пътя но пак не искаше да запали.
Някакви предложения къде може да се крие проблема и как да разбера къде е ? Явно , че проблема е някъде по електрониката , но незнам от къде да започвам да меря ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от zvetiko » 15 Фев 2013, 15:43

Може би се е повредил клемореда и не се подава захранване към главното реле, когато завъртиш ключа, може да е дефектирало и самото реле. Махни релето и с парче кабел направи мост между 30 пин и 87-и и 87а пин на релето и пробвай да запалиш.

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от sachs » 15 Фев 2013, 16:52

don_gori написа:Колеги доста странен проблем ме споходи. Колата е М43Б18 - вървеше си перфектно , но днес както бях спрял на един паркинг , качвам се давам на контакт завъртам и нищо - изобщо не иска да пали. На таблото светкат всички лампи , климатроника не тръгва - въртя да запали , но няма никой , дори не иска да завърти. Огледах бушоните и нямаше нищо изгоряло. Пробвах да я бутнем , но пак не запали. След това я дръпнахме с въже до блока , пробвах по пътя но пак не искаше да запали.
Някакви предложения къде може да се крие проблема и как да разбера къде е ? Явно , че проблема е някъде по електрониката , но незнам от къде да започвам да меря ?

Щом не работи климатроника,значи проблема е в захранването на EWS-а.Затова не върти на стартер.ЕWS-а и климатроника имат общо захранване.Това се случва доста често при е36.Извади EWS-а и му пусни плюс през контакт и си готов. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от u`F`o » 15 Фев 2013, 17:22

sachs написа:
don_gori написа:Колеги доста странен проблем ме споходи. Колата е М43Б18 - вървеше си перфектно , но днес както бях спрял на един паркинг , качвам се давам на контакт завъртам и нищо - изобщо не иска да пали. На таблото светкат всички лампи , климатроника не тръгва - въртя да запали , но няма никой , дори не иска да завърти. Огледах бушоните и нямаше нищо изгоряло. Пробвах да я бутнем , но пак не запали. След това я дръпнахме с въже до блока , пробвах по пътя но пак не искаше да запали.
Някакви предложения къде може да се крие проблема и как да разбера къде е ? Явно , че проблема е някъде по електрониката , но незнам от къде да започвам да меря ?

Щом не работи климатроника,значи проблема е в захранването на EWS-а.Затова не върти на стартер.ЕWS-а и климатроника имат общо захранване.Това се случва доста често при е36.Извади EWS-а и му пусни плюс през контакт и си готов. ;)


Сега говорих с колегата:

Питаше как да пусне + до EWS-а ...

Кое-къде как... на кой пин?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от don_gori » 15 Фев 2013, 18:18

Колеги да вметна , че днес бях разглобил и буксата за малкия борд и може евентуално някой пин да се е окъсил на маса (предположение).
Гледах , че има един червен/жълт кабел , който ходи от борда към EWS-a (черен модул с жълта букса) , мерих го на контакт и даваше 3V.
Някаква информация кой кабел какво дава и може ли по някакъв начин да шунтирам тоя EWS поне да разбера от къде идва проблема ?
Водих я при едни маистори и прегледаха стартера върти(по някакъв изкуствен начин го пробваха) , бензиновата помпа си подава говриво , но не иска пак да запали въпреки , че стартера вече завърта.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 18.12.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 98'

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от PiERRe_S » 15 Фев 2013, 18:51

Буксите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от don_gori » 15 Фев 2013, 19:30

Колеги ето снимки на EWS модула и буксата към него - колата е 1996 година по ВИН
ИзображениеИзображение
Моля някой да даде идея как да проверя дали тоя EWS си бачка и да търся проблема някъде другаде :roll:
Модула го отворих и видимо няма нищо изгоряло или нередно ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от jorko7120 » 15 Фев 2013, 20:09

Да те питам мести ли шофиорската седалка преди случката на паркинга?
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от don_gori » 15 Фев 2013, 20:51

Колеги оправих се по нощите и искам да благодаря на всички включили се и НАЙ НАЙ-МНОГО на колегата sachs , който ме насичи към EWS-a :bchug:
Явно още на паркинга като съм преглеждал бушоните съм подминал номер 31 , който е бил изгорял. Това мисля , че е главния бушон за EWS-a и днес със случката с борда явно съм укасил нещо и е изгорял ;)
Още един път благодарности на всички , които се включиха :bowdown:
Темата може да се заключи и изтрие вече !
Поздрави :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от jorko7120 » 15 Фев 2013, 21:09

Браво !! Дълго и безаварийно :driving: питах те за седалката понеже на компакта (м43) веднъж дръпнахме седлаката на шофиора до край да търсиме нещо че ни беше паднало и точно като при тебе свети таблото но вообще не иска да завърти а то одоло неква букса имало се откачила глеми филми беха докато го опраиме...
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от sachs » 16 Фев 2013, 9:45

don_gori написа:Колеги оправих се по нощите и искам да благодаря на всички включили се и НАЙ НАЙ-МНОГО на колегата sachs , който ме насичи към EWS-a :bchug:
Явно още на паркинга като съм преглеждал бушоните съм подминал номер 31 , който е бил изгорял. Това мисля , че е главния бушон за EWS-a и днес със случката с борда явно съм укасил нещо и е изгорял ;)
Още един път благодарности на всички , които се включиха :bowdown:
Темата може да се заключи и изтрие вече !
Поздрави :wave:

:yes: Имал си късмет с бушона.В повечето случай нагаря самото бушонно табло и е много кофти за правене,затова ти казах да му пуснеш плюс от друго място,но както и да е,важното е,че си решил проблема. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от Aleksandur_Milestone » 08 Мар 2013, 1:09

zvetiko написа:Може би се е повредил клемореда и не се подава захранване към главното реле, когато завъртиш ключа, може да е дефектирало и самото реле. Махни релето и с парче кабел направи мост между 30 пин и 87-и и 87а пин на релето и пробвай да запалиш.



Колега имам същия проблем с 1,6 м43б16 е36 купе 96г. ставам сутринта тръгвам да паля не иска да завърти стартера... пробвахме на бутане , пак не става.. извадих ЕВС-а и почнах да търся съответните пинове който си написал но на буксата на ЕВС-а са от 1 до 20.. та въпроса ми е каде са тези пинове 30,87и , 87а ? на коя букса каде се намират да го изолирам тоя ЕВС и да му направя директно подаване на ток като байпас.
И може ли да ми е забравил чипа на клуча или да е изгорял компа на колата?

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от sachs » 10 Мар 2013, 7:35

Aleksandur_Milestone написа:
zvetiko написа:Може би се е повредил клемореда и не се подава захранване към главното реле, когато завъртиш ключа, може да е дефектирало и самото реле. Махни релето и с парче кабел направи мост между 30 пин и 87-и и 87а пин на релето и пробвай да запалиш.



Колега имам същия проблем с 1,6 м43б16 е36 купе 96г. ставам сутринта тръгвам да паля не иска да завърти стартера... пробвахме на бутане , пак не става.. извадих ЕВС-а и почнах да търся съответните пинове който си написал но на буксата на ЕВС-а са от 1 до 20.. та въпроса ми е каде са тези пинове 30,87и , 87а ? на коя букса каде се намират да го изолирам тоя ЕВС и да му направя директно подаване на ток като байпас.
И може ли да ми е забравил чипа на клуча или да е изгорял компа на колата?

1.Тези пинове за които пишеш са номерата на крачетата на релета
2.Ако мислиш че можеш да изолираш ЕВС-а -не си познал.Няма да стане,поне не и със сегашното ти ЕКУ.Трябва ти ЕКУ от по-ранните модели без ЕВС.
Това,че колата ти не пали не значи,че проблема непременно е в ЕВС-а...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с запалването M43

Мнение от Aleksandur_Milestone » 11 Мар 2013, 21:30

sachs написа:
Aleksandur_Milestone написа:
zvetiko написа:Може би се е повредил клемореда и не се подава захранване към главното реле, когато завъртиш ключа, може да е дефектирало и самото реле. Махни релето и с парче кабел направи мост между 30 пин и 87-и и 87а пин на релето и пробвай да запалиш.



Колега имам същия проблем с 1,6 м43б16 е36 купе 96г. ставам сутринта тръгвам да паля не иска да завърти стартера... пробвахме на бутане , пак не става.. извадих ЕВС-а и почнах да търся съответните пинове който си написал но на буксата на ЕВС-а са от 1 до 20.. та въпроса ми е каде са тези пинове 30,87и , 87а ? на коя букса каде се намират да го изолирам тоя ЕВС и да му направя директно подаване на ток като байпас.
И може ли да ми е забравил чипа на клуча или да е изгорял компа на колата?

1.Тези пинове за които пишеш са номерата на крачетата на релета
2.Ако мислиш че можеш да изолираш ЕВС-а -не си познал.Няма да стане,поне не и със сегашното ти ЕКУ.Трябва ти ЕКУ от по-ранните модели без ЕВС.
Това,че колата ти не пали не значи,че проблема непременно е в ЕВС-а...



Днес колата запали! Дадох си ЕВС-а със ключа на 1 майстор и за 30 мин го оправи.... :dunno: :conf: отивам слагам евс-а давам на контакт и запали без да се замисля... взе ми 80лв. ако някой от плевен има същия проблем мога да го опътя към него :winky:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook