Проблем с перката на радиатора

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 24.05.2010
Пол: Мъж
Кара: 325 tds

Проблем с перката на радиатора

Мнение от thehunter » 27 Яну 2013, 21:25

Здравейте колеги , от два дни имам следния проблем: като дам контакт сутрин в тези студове перката на радиатора се включи и започна да върти яко все едно колата е прегряла , и така от два дни няма значение топла или студена тя си върти :kuku: Като извадя ключа поне спира , че иначе акумулатора щеше да замине. Дайте съвет какво не е наред та да мисля какво да правя , Благодаря предварително

п.с
колата е е36 325 ТДС 98 година

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от vld » 27 Яну 2013, 23:00

Вероятно проблема е в датчика на радятора, откачи му буксата и по възможност го провери какви съпротивления дава с един мултицет.
При откачена букса на датчика на радятора перката няма да тръгва и може да караш така докато не го смениш.
Ако не е в него проблема остава пресостата но там е малко вероятно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от vladobate » 27 Яну 2013, 23:38

Тоз двг няма на ряадиатора датчик . Въпросния се намира на главата и е термоключ няма какво да му се мери има две положения отворено и затворено. Затваря веригата и пуска само втората степен на климатичната перка на 101гр. и причината наистина може да е в него или окъсяват някъде кабелчетата му. Друга възможна причина е в релето което включва перката и получава сигнал от гореописаното реле и от пресостата чийто кабели също може да окъсяват и да включват перката на първа или втора степен. Но въпреки всичко трябва със сигурност да се установи колко е реалната температура в мотора тъй като стрелката на тия 101гр. пак не мърда и до 105 поне си седи в средата .

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 24.05.2010
Пол: Мъж
Кара: 325 tds

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от thehunter » 28 Яну 2013, 15:08

И как колеги реално да измеря температурата в в двг? какво точно да направя ? че не разбрах точно ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от vladobate » 28 Яну 2013, 22:37

thehunter написа:И как колеги реално да измеря температурата в в двг? какво точно да направя ? че не разбрах точно ?

На диагностика да прочетат датчика за темп. на антифриза в момента когато включи перката . Друг вариант кат включи перката гасиш двигателя , махаш буксатаот датчика за антифриза и мериш съпротивлението му с мултицет. После от данните в аутодата за тоз датчик за съпротивление-градуси правиш си графиката и допълваш при измереното съшротивление на колко градуса по Целзий на антифриза в тоз момент отговаря .

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 24.05.2010
Пол: Мъж
Кара: 325 tds

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от thehunter » 29 Яну 2013, 15:52

ще видя какво ми е по силите и ще пиша ако нещо не мога , сега остава да намеря датчика къде се намира и да го измеря това съпротивление , благодаря за помощта .


edit: вчера цял ден търсих този датчик ама така и не го намерих, може ли някой да каже къде е точно ?

Колеги продължавам да търся въпросния датчик, няма ли някой акъл да даде къде да го търся ?

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 24.05.2010
Пол: Мъж
Кара: 325 tds

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от thehunter » 20 Юни 2013, 22:17

Колеги дали става въпрос за номер 6 на тази схема

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15

и ако е така ако махна сам колектора дали може да прецакам нещо и съответно при слагането му трябва ли да внимавам ?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от vld » 21 Юни 2013, 14:50

thehunter написа:Колеги дали става въпрос за номер 6 на тази схема

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15

и ако е така ако махна сам колектора дали може да прецакам нещо и съответно при слагането му трябва ли да внимавам ?

Точно за него става въпрос, при монтажа на колектора трябва да внимаваш, да не прищипеш кабела на умната дюза, че ще трябва да го поиш после и си е занимавка.
Внимавай като махаш и слагаш гайките на колектора да не изпуснеш някоя, че после няма вадене, като паднат между ГНП блока и стартера и блока.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 24.05.2010
Пол: Мъж
Кара: 325 tds

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от thehunter » 24 Юни 2013, 16:43

Колеги , докато намеря време да оправя този датчик съм изключил перката от бушона , но почнах да се притеснявам колата да не загрее, до сега никакви признаци за това , както градско така и извън , как мислите да сложа ли бушона пак в жегите да върти перката или може да се справи и само с една ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Проблем с перката на радиатора

Мнение от ShibinG » 24 Юни 2013, 20:11

при мен беше зацепила постоянно климатичната перка, оказа се "залепнало" реле :yes:
6>4

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook