Нужда от съвет М20Б27

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.04.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: E 36
Мечтае да кара: М3
Детайли за колата: от ония старите, дето гледат намръщено и само душат за бензиностанций, Е36 май им викаха

Нужда от съвет М20Б27

Мнение от CoachPanov » 18 Яну 2013, 5:45

Скоро ще бъда горд собственик на Е30 с М20Б27 но понеже е само 122 коня ... съм се решил на това да го преправя на М20Б25 ...След дълго ровене в сайта а и в интернет установих че , трябва да сменям дюзи , биели и вал ... Въпроса ми е изпускам ли нещо което трябва да се смени и доработи ... Желанието ми е да изкарам онези скромни 171 коня под капака и едно магаре зад волана !!!
Благодаря предварително за оказаната помощ :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Последна промяна CoachPanov на 18 Яну 2013, 16:17, променена общо 1 път
Изображение
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Нужда от съвет

Мнение от alpina-ma6inata » 18 Яну 2013, 11:32

А защо не си направиш 27-цата бързооборотна, даже трябва по-бърза да стане. :)

Аз ще минавам по този път лятото сигурно. Засега съм взел входящ колектор заедно с дросела, рейка с дюзи и регулатор за бензина. Освен тези неща ти трябва дебитомер с филтърна кутия и гофрирания маркуч между дебитомера и дросела. Това всичко ти трябва от 2.5 мотор. Аз в момента съм с 20-кова глава (не знам дали е същата като 27-цовата, май не :dunno: ), мисля и нея да я портна, за да стане с отворите като на 25-цаи и смяна на разпределителния вал пак от 2.5. Или направо 25-цова глава, не съм стигнал дотам още. Гледам, пък и някои хора казват, че може само 20-кова глава без да я пипаш, но мисля да го направя все пак, за да усетя ефекта УАУ. :mhihi: Както и едно чипче ще ти трябва. Ако изпускам или бъркам нещо, кажете аз също я следя темата. :)

Ето и едно полезно четиво по темата:
viewtopic.php?f=29&t=24112
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Нужда от съвет

Мнение от zlatko_baretata » 18 Яну 2013, 12:20

alpina-ma6inata написа:А защо не си направиш 27-цата бързооборотна, даже трябва по-бърза да стане. :)

Аз ще минавам по този път лятото сигурно. Засега съм взел входящ колектор заедно с дросела, рейка с дюзи и регулатор за бензина. Освен тези неща ти трябва дебитомер с филтърна кутия и гофрирания маркуч между дебитомера и дросела. Това всичко ти трябва от 2.5 мотор. Аз в момента съм с 20-кова глава (не знам дали е същата като 27-цовата, май не :dunno: ), мисля и нея да я портна, за да стане с отворите като на 25-цаи и смяна на разпределителния вал пак от 2.5. Или направо 25-цова глава, не съм стигнал дотам още. Гледам, пък и някои хора казват, че може само 20-кова глава без да я пипаш, но мисля да го направя все пак, за да усетя ефекта УАУ. :mhihi: Както и едно чипче ще ти трябва. Ако изпускам или бъркам нещо, кажете аз също я следя темата. :)

Ето и едно полезно четиво по темата:
viewtopic.php?f=29&t=24112

При ЕТА мотора се ползва глава тип 200. При М20Б20/Б23 се ползва глава тип 731. При М20Б25 се ползва глава тип 885. При всички мотори разпределителните валове са различни, заради различните бутала, ход на колянов вал, съответно сгъстяване и т.н., да не навлизам в подробности. Подмяната на всмукателен колектор, рейка и дюзи няма да промени нищо по отношение на динамиката на мотора, даже е възможно да я влоши, ако само това са промените, сами по себе си. "Портването" на главата (което не знам кой ще го направи читаво в БГ) само по себе си също няма да подобри нищо, тъй като главата си е сметната за определена волуметрична ефективност, в зависимост от обема на съответния мотор и докато те остават непроменени, "портването" е безсмислено. Поставянето на разпределителен вал от 2.5 без да се пипат бутала и сгъстяване, а и особено пък върху глава тип 200 или 731, най-вероятно ще влоши динамичните характверистики на мотора. Всичко това ще дойде да рече, че от БМВ не са смятали мотора "на парче", а в зависимост от ход на колянов вал, бутала и сгъстяване, се е смятало каква глава, с каква волуметрична ефективност, с какъв разпределителен вал и какви смукателни колектори и дросел да се окомплектоват, съответно и как да се управлява гориво-въздушното смес и предварението на запалването.
Успех, както се казва.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от 6estaka » 18 Яну 2013, 22:58

Има някои двигатели ЕТА които от завода си излизат с 885 глава но са рядкост
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от zlatko_baretata » 19 Яну 2013, 0:17

Да, от края на 1986г до средата на 1988г. Само главата е 885, разпределителния вал е различен от този на М20Б25 и на обикновената ЕТА, а буталата са си само за Super ETA, различни са и от на ЕТА-та, и от на М20Б25.
И кво правим като насадим глава 885 на ЕТА долнище? Нито буталата са смятани за тая глава (или обратното), нито пък разпределителен вал имаме за тая глава и тия бутала, нито електроника, щото няма да работи като хората с ЕТА или 2.5 електроника. Тоя мотор си е предназначен от БМВ за работен кон - да тегли и да гори малко на дълги разстояния, а не да полудява като 25-чката като надуши 4000 оборота.
Не че не може да се направи да върви, ама няма да е толкова елементарно, както си го мислят повечето ентусиасти. :winky:
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от alpina-ma6inata » 19 Яну 2013, 1:32

Аз просто не съм наясно с М20-ките. :) Засега не ми е важно това, ама лятото като по-малко ще ми трябва колата ще го съживиме кокала с каквото е необходимо. ;)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от tuningfena » 20 Яну 2013, 9:25

филма е голям, като почнеш лятото може да докараш другото ако нямаш добра инвестиция за този мотор , аз си правих такъв с блока ми от ЕТА който шлайфах , колянов вал от ЕТА ,биели от ЕТА бутала от 2,5 , и глава 885 с всичко по нея от 2,5 щото ако е само глава пак не ти върши много работа, инсталация, дебитомер, смукатели ,дросел,стъпков мотор, всичко трябва да е от 2,5 , после пък като шлайфах блока имах проблем с ангренажния ремък , правих раздвижно колело на разпределителния вал , добре вървеше , но ако сложиш и оплетена генерация още по добре , и също по добре ще е да ползваш колянов вал от 324 тд , аз сложих от ЕТА понеже ми се струваше доста по лек от дизеловия , общо взето си купи един нов мотор м20б25 или м50б28 и ще си спестиш големи проблеми и филми
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.10.2008

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от gnmzl » 20 Яну 2013, 9:56

Ако ще се целиш в 170-те коня, няма смисъл да инвестираш в този мотор. Както ти е написал tuningfena, за да има смисъл трябва да се сдобиеш с абсолютно окомплектована глава 885 + шайбата за ГМТ от м20б25. И то по-добре да вземеш целия двигател и да го посадиш на мястото на м20б27. А да продадеш ЕТА-та на мен :mhihi: .
...I know this is irrelevant, but I just wanted you all to know: when I'm at home on my own and there's no one around, I get naked, cover myself in lubrication and slide on the floor, pretending I'm a slug...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от doctoragsxr » 20 Яну 2013, 20:43

"по добре ще е да ползваш колянов вал от 324 тд , аз сложих от ЕТА понеже ми се струваше доста по лек от дизеловия"

Не си сбъркал,ЕТА валът е по лек от дизеловия с 1,4 кг...което не е никак малко :mrgreen: както казва колегата Златко в един двигател всичко е сметнато комплексно :yes: тези комбинации в всякакви варианти не носят бленуваните 210 коня които има мотора М20В27 предлаган от Alpina... :lalala:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от tuningfena » 20 Яну 2013, 21:15

може да се изцедят много коне от тоз двигател ама питай Али Шакрун или Златко беретата
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.04.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: E 36
Мечтае да кара: М3
Детайли за колата: от ония старите, дето гледат намръщено и само душат за бензиностанций, Е36 май им викаха

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от CoachPanov » 20 Яну 2013, 23:17

Значи лесен бърз и без болезнен вариант е да присъдя М20Б25 .... мерси много за информацията
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от Vasko_BP » 21 Яну 2013, 2:09

То че може да се изцедят - може, но колегата не е написал защо иска да пази блока. Дали иска да остане блока заради номера и да си купи още един мотор, но М20В25 и да прехвърли всичко и да направи строук или иска просто да накупи някакви части и да го събере. В единия случай темата ще отиде в посока мания, а в другия към скраперия, и не искам да обидя колегата. Това е мое мнение.
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от zlatko_baretata » 21 Яну 2013, 19:03

CoachPanov написа:Значи лесен бърз и без болезнен вариант е да присъдя М20Б25 .... мерси много за информацията

Да, а и можеш да минеш Технотест и да си го регистрираш законно в КАТ без никакви проблеми, стига да е с редовни документи. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от tuningfena » 15 Фев 2013, 14:37

zlatko_baretata написа:
CoachPanov написа:Значи лесен бърз и без болезнен вариант е да присъдя М20Б25 .... мерси много за информацията

Да, а и можеш да минеш Технотест и да си го регистрираш законно в КАТ без никакви проблеми, стига да е с редовни документи. :yes:

Камене ти онова твоето комби мери ли го на дино или го продаде ? , колко коня изцеди от него приблизително? , 2,8 м20 мисля,че беше ако не се лъжа
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Нужда от съвет М20Б27

Мнение от zlatko_baretata » 15 Фев 2013, 20:03

На диното на Overdrive изкара 183 к.с. и 233 Nm на колелата, в 36-37 градуса обедна жега...

Изображение

Малко хора се навиват да си мерят колите на Mustang дино, повечето предпочитат DynoJet, щото там излизат с до 10-15% повече коне.

Ще взема да ида и аз на DynoJet март-април, да докарам 200+ коня на гумите. :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook