Нужда от съвет М20Б27
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- CoachPanov
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 14.04.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: E 36
- Мечтае да кара: М3
- Детайли за колата: от ония старите, дето гледат намръщено и само душат за бензиностанций, Е36 май им викаха
Нужда от съвет М20Б27
Скоро ще бъда горд собственик на Е30 с М20Б27 но понеже е само 122 коня ... съм се решил на това да го преправя на М20Б25 ...След дълго ровене в сайта а и в интернет установих че , трябва да сменям дюзи , биели и вал ... Въпроса ми е изпускам ли нещо което трябва да се смени и доработи ... Желанието ми е да изкарам онези скромни 171 коня под капака и едно магаре зад волана !!!
Благодаря предварително за оказаната помощ

Благодаря предварително за оказаната помощ



Последна промяна CoachPanov на 18 Яну 2013, 16:17, променена общо 1 път
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Нужда от съвет
А защо не си направиш 27-цата бързооборотна, даже трябва по-бърза да стане. 
Аз ще минавам по този път лятото сигурно. Засега съм взел входящ колектор заедно с дросела, рейка с дюзи и регулатор за бензина. Освен тези неща ти трябва дебитомер с филтърна кутия и гофрирания маркуч между дебитомера и дросела. Това всичко ти трябва от 2.5 мотор. Аз в момента съм с 20-кова глава (не знам дали е същата като 27-цовата, май не
), мисля и нея да я портна, за да стане с отворите като на 25-цаи и смяна на разпределителния вал пак от 2.5. Или направо 25-цова глава, не съм стигнал дотам още. Гледам, пък и някои хора казват, че може само 20-кова глава без да я пипаш, но мисля да го направя все пак, за да усетя ефекта УАУ.
Както и едно чипче ще ти трябва. Ако изпускам или бъркам нещо, кажете аз също я следя темата. 
Ето и едно полезно четиво по темата:
viewtopic.php?f=29&t=24112

Аз ще минавам по този път лятото сигурно. Засега съм взел входящ колектор заедно с дросела, рейка с дюзи и регулатор за бензина. Освен тези неща ти трябва дебитомер с филтърна кутия и гофрирания маркуч между дебитомера и дросела. Това всичко ти трябва от 2.5 мотор. Аз в момента съм с 20-кова глава (не знам дали е същата като 27-цовата, май не



Ето и едно полезно четиво по темата:
viewtopic.php?f=29&t=24112
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Нужда от съвет
alpina-ma6inata написа:А защо не си направиш 27-цата бързооборотна, даже трябва по-бърза да стане.
Аз ще минавам по този път лятото сигурно. Засега съм взел входящ колектор заедно с дросела, рейка с дюзи и регулатор за бензина. Освен тези неща ти трябва дебитомер с филтърна кутия и гофрирания маркуч между дебитомера и дросела. Това всичко ти трябва от 2.5 мотор. Аз в момента съм с 20-кова глава (не знам дали е същата като 27-цовата, май не), мисля и нея да я портна, за да стане с отворите като на 25-цаи и смяна на разпределителния вал пак от 2.5. Или направо 25-цова глава, не съм стигнал дотам още. Гледам, пък и някои хора казват, че може само 20-кова глава без да я пипаш, но мисля да го направя все пак, за да усетя ефекта УАУ.
Както и едно чипче ще ти трябва. Ако изпускам или бъркам нещо, кажете аз също я следя темата.
Ето и едно полезно четиво по темата:
viewtopic.php?f=29&t=24112
При ЕТА мотора се ползва глава тип 200. При М20Б20/Б23 се ползва глава тип 731. При М20Б25 се ползва глава тип 885. При всички мотори разпределителните валове са различни, заради различните бутала, ход на колянов вал, съответно сгъстяване и т.н., да не навлизам в подробности. Подмяната на всмукателен колектор, рейка и дюзи няма да промени нищо по отношение на динамиката на мотора, даже е възможно да я влоши, ако само това са промените, сами по себе си. "Портването" на главата (което не знам кой ще го направи читаво в БГ) само по себе си също няма да подобри нищо, тъй като главата си е сметната за определена волуметрична ефективност, в зависимост от обема на съответния мотор и докато те остават непроменени, "портването" е безсмислено. Поставянето на разпределителен вал от 2.5 без да се пипат бутала и сгъстяване, а и особено пък върху глава тип 200 или 731, най-вероятно ще влоши динамичните характверистики на мотора. Всичко това ще дойде да рече, че от БМВ не са смятали мотора "на парче", а в зависимост от ход на колянов вал, бутала и сгъстяване, се е смятало каква глава, с каква волуметрична ефективност, с какъв разпределителен вал и какви смукателни колектори и дросел да се окомплектоват, съответно и как да се управлява гориво-въздушното смес и предварението на запалването.
Успех, както се казва.

Re: Нужда от съвет М20Б27
Има някои двигатели ЕТА които от завода си излизат с 885 глава но са рядкост

- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Нужда от съвет М20Б27
Да, от края на 1986г до средата на 1988г. Само главата е 885, разпределителния вал е различен от този на М20Б25 и на обикновената ЕТА, а буталата са си само за Super ETA, различни са и от на ЕТА-та, и от на М20Б25.
И кво правим като насадим глава 885 на ЕТА долнище? Нито буталата са смятани за тая глава (или обратното), нито пък разпределителен вал имаме за тая глава и тия бутала, нито електроника, щото няма да работи като хората с ЕТА или 2.5 електроника. Тоя мотор си е предназначен от БМВ за работен кон - да тегли и да гори малко на дълги разстояния, а не да полудява като 25-чката като надуши 4000 оборота.
Не че не може да се направи да върви, ама няма да е толкова елементарно, както си го мислят повечето ентусиасти.
И кво правим като насадим глава 885 на ЕТА долнище? Нито буталата са смятани за тая глава (или обратното), нито пък разпределителен вал имаме за тая глава и тия бутала, нито електроника, щото няма да работи като хората с ЕТА или 2.5 електроника. Тоя мотор си е предназначен от БМВ за работен кон - да тегли и да гори малко на дълги разстояния, а не да полудява като 25-чката като надуши 4000 оборота.
Не че не може да се направи да върви, ама няма да е толкова елементарно, както си го мислят повечето ентусиасти.


- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Нужда от съвет М20Б27
Аз просто не съм наясно с М20-ките.
Засега не ми е важно това, ама лятото като по-малко ще ми трябва колата ще го съживиме кокала с каквото е необходимо. 


'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
Re: Нужда от съвет М20Б27
филма е голям, като почнеш лятото може да докараш другото ако нямаш добра инвестиция за този мотор , аз си правих такъв с блока ми от ЕТА който шлайфах , колянов вал от ЕТА ,биели от ЕТА бутала от 2,5 , и глава 885 с всичко по нея от 2,5 щото ако е само глава пак не ти върши много работа, инсталация, дебитомер, смукатели ,дросел,стъпков мотор, всичко трябва да е от 2,5 , после пък като шлайфах блока имах проблем с ангренажния ремък , правих раздвижно колело на разпределителния вал , добре вървеше , но ако сложиш и оплетена генерация още по добре , и също по добре ще е да ползваш колянов вал от 324 тд , аз сложих от ЕТА понеже ми се струваше доста по лек от дизеловия , общо взето си купи един нов мотор м20б25 или м50б28 и ще си спестиш големи проблеми и филми
Re: Нужда от съвет М20Б27
Ако ще се целиш в 170-те коня, няма смисъл да инвестираш в този мотор. Както ти е написал tuningfena, за да има смисъл трябва да се сдобиеш с абсолютно окомплектована глава 885 + шайбата за ГМТ от м20б25. И то по-добре да вземеш целия двигател и да го посадиш на мястото на м20б27. А да продадеш ЕТА-та на мен
.

...I know this is irrelevant, but I just wanted you all to know: when I'm at home on my own and there's no one around, I get naked, cover myself in lubrication and slide on the floor, pretending I'm a slug...
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Нужда от съвет М20Б27
"по добре ще е да ползваш колянов вал от 324 тд , аз сложих от ЕТА понеже ми се струваше доста по лек от дизеловия"
Не си сбъркал,ЕТА валът е по лек от дизеловия с 1,4 кг...което не е никак малко
както казва колегата Златко в един двигател всичко е сметнато комплексно
тези комбинации в всякакви варианти не носят бленуваните 210 коня които има мотора М20В27 предлаган от Alpina... 
Не си сбъркал,ЕТА валът е по лек от дизеловия с 1,4 кг...което не е никак малко



- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
Re: Нужда от съвет М20Б27
може да се изцедят много коне от тоз двигател ама питай Али Шакрун или Златко беретата
- CoachPanov
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 14.04.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: E 36
- Мечтае да кара: М3
- Детайли за колата: от ония старите, дето гледат намръщено и само душат за бензиностанций, Е36 май им викаха
Re: Нужда от съвет М20Б27
Значи лесен бърз и без болезнен вариант е да присъдя М20Б25 .... мерси много за информацията
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Нужда от съвет М20Б27
То че може да се изцедят - може, но колегата не е написал защо иска да пази блока. Дали иска да остане блока заради номера и да си купи още един мотор, но М20В25 и да прехвърли всичко и да направи строук или иска просто да накупи някакви части и да го събере. В единия случай темата ще отиде в посока мания, а в другия към скраперия, и не искам да обидя колегата. Това е мое мнение.

- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Нужда от съвет М20Б27
CoachPanov написа:Значи лесен бърз и без болезнен вариант е да присъдя М20Б25 .... мерси много за информацията
Да, а и можеш да минеш Технотест и да си го регистрираш законно в КАТ без никакви проблеми, стига да е с редовни документи.


- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
Re: Нужда от съвет М20Б27
zlatko_baretata написа:CoachPanov написа:Значи лесен бърз и без болезнен вариант е да присъдя М20Б25 .... мерси много за информацията
Да, а и можеш да минеш Технотест и да си го регистрираш законно в КАТ без никакви проблеми, стига да е с редовни документи.
Камене ти онова твоето комби мери ли го на дино или го продаде ? , колко коня изцеди от него приблизително? , 2,8 м20 мисля,че беше ако не се лъжа
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Нужда от съвет М20Б27
На диното на Overdrive изкара 183 к.с. и 233 Nm на колелата, в 36-37 градуса обедна жега...

Малко хора се навиват да си мерят колите на Mustang дино, повечето предпочитат DynoJet, щото там излизат с до 10-15% повече коне.
Ще взема да ида и аз на DynoJet март-април, да докарам 200+ коня на гумите.

Малко хора се навиват да си мерят колите на Mustang дино, повечето предпочитат DynoJet, щото там излизат с до 10-15% повече коне.
Ще взема да ида и аз на DynoJet март-април, да докарам 200+ коня на гумите.


28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани