Стряскаща история със все пак щастлив край.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Vik » 18 Яну 2013, 12:41

Здравейте колеги.
Аз карам само с полусинтетика на GM 10w40.
До 10 000 км и маслото отива в кофата.
До момента само веднъж съм имал проблем, но надали беше виновно маслото - миналата зима, когато температурите се бяха задържали няколко дни под -20'С. Тогава колата запали от раз, работи 10-ина секунди и изгасна. 30-40 секунди въртене и запали отново, но със страшно стържене през първите 5-10 секунди.
И до там беше "проблема".

А колегата да каже дали той или неговия майстор не са сипвали на мотора някое STP...

Няма друга подобна шитня във вселената.
Все едно да си лекуваш болен зъб с ракия - тотална самозаблуда, но това си е лично мое виждане.

Поздрави!
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 13.05.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от braina » 19 Яну 2013, 12:58

Мне колега моята не съм я мъчил да я паля .. на място защото нямах време а и мисля междудругото, че това не ми е изиграло лоша шега тъй като следващите дни бяха по-топли и маслото се беше поразстопило така че аз стъргане не съм чул но факт че половин ден се мъчихме да я запалим и то на риск малко тъй като не знаехме какво става вътре ако бяха увиснали много повдигачите може би щеше да се стигне до основен ремонт но за щастие за сега всичко е ок.
а маслото както казах и по-рано не беше гадно или поне не го купих за такова МОТУЛ 6100 10в40 което го дават като добра алтернатива за М52.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 19.12.2008
Местоположение: Долна Митрополия
Пол: Мъж
Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от МИТАКА1654 » 19 Яну 2013, 15:41

Зачудих се тия дето си карат М-ките с 10W60 как са със студения старт


Ми едва ли ги карат като евридейки при температури -10-20 градуса с 20-30 студени старта на ден,пък и едва ли ходят да карат по това време.То и на самото масло си пише,че е подходящо за интензивна експлоатация при високи температури,не за "зимно" припалване за по 2-3мин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Nickelback » 19 Яну 2013, 18:34

МИТАКА1654 написа:
Зачудих се тия дето си карат М-ките с 10W60 как са със студения старт


Ми едва ли ги карат като евридейки при температури -10-20 градуса с 20-30 студени старта на ден,пък и едва ли ходят да карат по това време.То и на самото масло си пише,че е подходящо за интензивна експлоатация при високи температури,не за "зимно" припалване за по 2-3мин.


Вероятно е така :roll: Преди година-две като ходих в Канада говорих с едно шефче там, които караше Е46 М3 и каза, че по принцип, ако сипeш масло различно от това, което препоръчват БМВ ти отпада гаранцията. А БМВ препоръчват точно 10W60. Та най-вероятно ги щадят М-ките зимата и много не ги местят, щото там зимата е сериозна :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 19.12.2008
Местоположение: Долна Митрополия
Пол: Мъж
Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от МИТАКА1654 » 19 Яну 2013, 18:38

което препоръчват БМВ


Еми затова ае си караме м52-ките с това,което им препоръчват,нали?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Nickelback » 19 Яну 2013, 19:59

МИТАКА1654 написа:
което препоръчват БМВ


Еми затова ае си караме м52-ките с това,което им препоръчват,нали?!


Ми не... Пак ще се повторя, че зависи от стил на каране, по колко караш, колко често гасиш, състояние на двигателя, дали имаш гараж, отопляем ли е и т.н. :mhihi: Всеки да си избира :yes: Е, разбира се не става въпрос всеки да сипва Диона Супер, пък каквото стане :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Bavarishe » 19 Яну 2013, 23:16

BaHka написа:Аз пък си мисля, че проблема не е нито в маслото нито в повдигачите. Колегата спомена често движение на къси разстояния, това води до много конденз в гърнетата който конденз е замръзнал и газовете няма как да излязат. Затова отначало само е припалила и угаснала. Като са я вкарали в сервиза за няколко часа на топло, гърнетата са се отпуснали и затова е запалила. Пробий един малък отвор със свредло в задното гърне и ще видиш колко много вода ще изтече.

ето това колеги е верния отговор на проблема!Брах го преди 2 години на студовете по-същия начин на Е36 320 ревизиран мотор и глава с хубаво масло.След много дърпане запали и от ауспуха фърчеше вата и лед :evil: Симптомите същите,въртене на безкомпресия!
ТДС - Турбо Див Селянин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от slav4o974 » 19 Яну 2013, 23:21

Само да кажа че вискозитета на 10w60 при студен старт е точно същия както и на 10w40. Самата идея обаче да имаш 20-30 студени старта на ден е меко казано смехотворна. Аз не познавам човек който излиза да припалва колата 20-30 пъти на ден и веднага да я гаси за да си осигури и следващия старт да бъде "студен". Самия производител е посочил че масло с индекс 10wxx се препоръчва до -15 градуса, което говори че дори и такова масло е подходящо за по-голямата част от България през зимата.
По темата мога да кажа че същото ми се е случвало два пъти и то с автомобили на ВАГ-групата. Единия път даже фолксвагена беше загрял и аз бях убеден че съм скъсал ангренажа. След два часа колата запали все едно нищо не е било. При другия случай даже отворихме капака на ремъка за да проверим дали е здрав. И в двата случая не установихме каква е била причината за аномалията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от Jordana » 19 Яну 2013, 23:34

Bavarishe написа:
BaHka написа:Аз пък си мисля, че проблема не е нито в маслото нито в повдигачите. Колегата спомена често движение на къси разстояния, това води до много конденз в гърнетата който конденз е замръзнал и газовете няма как да излязат. Затова отначало само е припалила и угаснала. Като са я вкарали в сервиза за няколко часа на топло, гърнетата са се отпуснали и затова е запалила. Пробий един малък отвор със свредло в задното гърне и ще видиш колко много вода ще изтече.

ето това колеги е верния отговор на проблема!Брах го преди 2 години на студовете по-същия начин на Е36 320 ревизиран мотор и глава с хубаво масло.След много дърпане запали и от ауспуха фърчеше вата и лед :evil: Симптомите същите,въртене на безкомпресия!

А как ще се обясни ниската компресия в цилиндрите с леда в ауспуха ? В конкретния случай прехваленото мотул е главния виновник .Слагал съм такъв шит макар и на друг мотор.Добре че имах прибор за налягането.На студено около нулата ми държеше 8-9 бара налягане в системата :shock: на празен ход.Втори път не бих сложил такова масло въпреки че много хора карат с такова и нямат оплаквания.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 13.05.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от braina » 19 Яну 2013, 23:42

добре така и така сме се разприказвали за двигатели :) да ви споделя от какво може да се появи цъкане в дясната част на двигателя ... до генерацията на студен мотор го няма на загрят се появява едно цъкане странно и като покараш колата повечко време с тук таме сопи изчезва не винаги но повечето пъти.... някои някакви идей ? :conf: :conf: само да кажа че това ми питане няма нищо общо с темата ми и преди да стане това си го имаше мисълта ми е възможно ли е от инжекторите да идва тоя шум тъй като не я мъча много колата в смисъл не и давам газ да са осети че е бмв :D ми по скоро си я карам спокойно през повечето време.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 19.12.2008
Местоположение: Долна Митрополия
Пол: Мъж
Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi

Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.

Мнение от МИТАКА1654 » 20 Яну 2013, 8:27

Самата идея обаче да имаш 20-30 студени старта на ден е меко казано смехотворна. Аз не познавам човек който излиза да припалва колата 20-30 пъти на ден и веднага да я гаси за да си осигури и следващия старт да бъде "студен"


Сутрин паля в 6.30,пробег 7-800м,гася.След 1час имам още 800м пробег,пак гася и така цял ден,с изключение на два три пробега от по 25км.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook