Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 18 Яну 2013, 22:45

bum_bum написа:213 коня.

Не знам, едното е flywheel, другото е balancer. Едното с много гума, а другото стомана. Мисля си, че шайбата е по в играта с баланса. А и не се продават маховици с подобрена балансираща функция, а само олекотени. Както и не се продават олекотени шайби, а такива с подобрена балансираща функция. За мен извода е един.

Предното ти мнение няма да го коментирам, ако искаш да ми спамиш ми спами на ЛС, не в темата ;)

Вместо да си мислиш ае вземи малко да прочетеш, или ако си мислиш че знаеш ела да те запозная с няколко доцента да им обясниш кое за какво е, че нещо не ги чуват явно нещата :winky:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 14.09.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E36 M50б20/ E36 M50b20 Cabrio
Мечтае да кара: V8 в Е36
Детайли за колата: Опитва се да върви :)

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от klena » 19 Яну 2013, 0:47

Голяма драма стана в тая тема и кой прав кой не ......... незнам.Ама ще го пробвам това олекотяване.Като не стане шайбата струва една голяма ракия без салатата, сменям и толкова.Но все си мисла, че няма как да е по зле с леката шайба.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881

Изображение
оптимизация сайтов

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Coulthard » 19 Яну 2013, 12:31

AVGO написа: :banghead: :banghead: :banghead:


Добре ве мой, ти нали продаде твоята тдс-ка с "дебитомер със завишени стойности" каквото и да означава това ... какъв е проблема, така и няма да разберем варела дали е бил 200 или не е бил 200 коня :) хайде спри да се обаждаш :) що не качи графика щото колкото и да го пънеш тоя тдс над 165 на гумите с оригиналните карантии не може да направиш...
ся чакам и Пресиян да се намеси в твоя защита, ама едва ли....
аман от семкаджии
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от AVGO » 19 Яну 2013, 16:55

Coulthard написа:
AVGO написа: :banghead: :banghead: :banghead:


Добре ве мой, ти нали продаде твоята тдс-ка с "дебитомер със завишени стойности" каквото и да означава това ... какъв е проблема, така и няма да разберем варела дали е бил 200 или не е бил 200 коня :) хайде спри да се обаждаш :) що не качи графика щото колкото и да го пънеш тоя тдс над 165 на гумите с оригиналните карантии не може да направиш...
ся чакам и Пресиян да се намеси в твоя защита, ама едва ли....
аман от семкаджии


Ххахаах, на мене ли ще кажеш семкаджия бе :mhihi: :mhihi: :mhihi: Имам повече гонки отколкото ти зареждания за над 30 лева на бензиностанция :mhihi:

4 коли срещу 330д 184к.с с чип от ВР Перформанс как ти стоят ??? http://www.youtube.com/watch?v=rlrbJKJdGDQ
И тука няколко коли до 180 срещу мерена кола 180к.с на колелата при Келеша във Варна ( аз съм с човек в повече )
http://www.youtube.com/watch?v=U8JTrKJfS5E
Нещо което ти никога няма да постигнеш :ok: и точно заради ей такива - Балкана пази своите тайни :angel:

пс : Ако наистина си мислиш, че всички дебитомери са еднакви, по-добре ограничи съобщителните изречения и увеличи въпросителните :yes:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Dirty M5 driveR » 19 Яну 2013, 17:04

Но май е редно да се вметне, че все пак говорим за мощностни характеристики на двигатели, не за вървежа на дадена кола. Щото той зависи и от тежестта му, и от предавателни числа на скоростни кутии и диференциали и прочие. За Авго не мога да кажа нищо - беше пуснал клип с дино тест мисля преди време. Но аз не виждам причина "балкана да пази своите тайни", щото какъв е смисъла тогава от всякакви хвалебствени слова за моднати мотори, за които никои не знае нищо :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Coulthard » 19 Яну 2013, 17:12

батко пей си песничките и се радвай на живота :) тва ДВГ явно за теб са си три букви от азбуката - аре да ми обясниш слънце мое как става тоя дебитомер че ми е много хикс :) - не ме карай да изваждам стойности на всички производители на maf за м51... а ако си взел китайски Hoffer и са те минали за перформънс ... тва е друг въпрос
тва 184к.с 3.0д всичко го знаем как върви чипнато и нечипнато
а относно келеша и 180к.с. на гумите на тая бангия, искаш ли да питам Тони какво ще каже по въпроса или да го питам също как м51 на сток карантии прави 200 на колелата :) мечти :) мечти
спри се радвай се на живота. Тук проблема е друг как бояджиев изкара толкоз много коне и не желае една дино графика да изкара :) ама се сещам че и ти си от този отбор ....

П.С. беше пуснал май наистина ама не помня нещо от сорта на 200 коня на гумите ;) чини ми се нещо от сорта на 162 което е нормално
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от AVGO » 19 Яну 2013, 19:16

Хаха, като не можем да спечелим играта, променяме правилата й :mhihi: Демек, почваш да ми се пънеш, че не съм изкарал 200 коня на гумите, нещо което съвсем никога не съм твърдял :mhihi: :mhihi: Аз и 250коня не съм изкарал, и 300 не съм, прав си :mhihi:

ПИТАЙ ГО ТОНИ за Алфата, имам и нейната дино графика ! И Тони когато мерихме колата, каза, че тези които е правил били по-слаби от моята :ok: А когато я мерих при него още нямаше последните доработки и стоковия съединител все още държеше :mhihi:

Няма да ти обяснявам за дебитомера, ти от тунинг и електроники не разбираш :yes:
Някога се сещам, че бяхме водили някакъв диалог в някаква ТДС тема и ми изглеждаше точен.Това, че твоя ТДС не върви толкова не значи, че другите не могат, тъни си в невежество и не ме намесвай повече в постовете си, достатъчно осра иначе полезната тема :yes:

Dirty M5 driveR - Аз тема съм направил и съм описал кое-как :yes: Пък на колко колеги съм помагал, дали на живо, дали по телефона или съобщения също няма да броя :wave: Само преди седмица ме държа един колега от Пловдив 30 мин. на телефона ама е готин и слуша какво му се говори , не като тези :ok:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Dirty M5 driveR » 19 Яну 2013, 19:30

AVGO написа:Dirty M5 driveR - Аз тема съм направил и съм описал кое-как :yes: Пък на колко колеги съм помагал, дали на живо, дали по телефона или съобщения също няма да броя :wave: Само преди седмица ме държа един колега от Пловдив 30 мин. на телефона ама е готин и слуша какво му се говори , не като тези :ok:


Чел съм темата ти и нищо не мога да кажа против теб. За мен във форума си се доказал като точен човек. Извън него не знам, не те познавам лично. Също мога да поправя и Coulthard, че наистина никога не си твърдял, че ТДС-а е 200 коня на колелата. Просто ме дразни това, че един вид защитаваш Бояджиев (въпреки, че никой не го напада, просто неколкократно му се подметна, че не е правилно да прави дръзки изказвания, без да може да докаже думите си). Защото то излиза, че неговата 20-ка е по петите на 28-цата на Бум, което е нереално. Това е целия филм, не е нищо повече.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от bum_bum » 19 Яну 2013, 19:43

Предмета на темата не е толкова чия кола колко коня е. Подобни емпирични измервания мисля, че и за малките деца са ясни колко са достоверни. Освен това както казах по-напред колата на Бояджиев не е била на дино или поне не в София. Диното за което той говори е най-вероятно правено с Г-тека :mhihi: Всичките измервания на мощността му са правени по формулата "щом бия тоя, дето е 200 коня, а той е бил оня, дето е 190 то значи съм поне 240, щото му взех 3 коли, а мойте гуми са по-износени".

Аз нямам против някой да има кола, която да е мощна колкото мойта или и повече, стига да не си подхвърляме само някакви измислени твърдения с цел да се покаже аз как съм някакъв пълен ахмак, че давам една торба пари, а той видиш ли със стотинки прави нещо по-добре. Всичко си го правя за собствен кеф. В момента в който е записана най-високата мощност колата е била толкова гореща, че тампона на генерацията, който е полиуретанов се е стопил и потекъл като течен шоколад. Някой ако не вярва съм още с нео и мога да го снимам. Ако исках да впечатлявам някой щях да ида на другото дино, което дава доволно повече коне със студена кола и да развявам графиката с 10 или 15% отгоре може би.

Бояджиев, спам е когато казваш нещо несвързано с темата. Ако погледнеш назад във всяко мое мнение в тая тема има нещо свързано с нея.

Относно липсата ти на коментар към всичко, което кажа аз друго не съм и очаквал от теб. Това ти е стила просто- сереш, сереш, сереш и после като се окаже, че нямаш идея за какво говориш млъкваш. Така и в темата в която спореше за валовете. Изприказва една камара глупости и после като осъзна какви простотии говориш млъкна без да кажеш нищо повече.

Аз твърдя, че олекотяването на тази шайба няма да доведе до абсолютно никаква реална полза. Казах и защо. Ако твърдиш обратното бъди така добър да решиш дадената от теб формула :mhihi: Бъзикам се, съвсем ми е ясно, че тая формула си е копнал като картинка от Уикипедията, щото дори не можеш да я препишеш. Ама поне сподели какво са казали доцентите по въпроса и каква е конкретната полза от това олекотяване.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Coulthard » 19 Яну 2013, 20:35

е не....
не знам защо като някой отиде на дино и му кажат еди колко си на гумите и след това по някаква формула ги докарва на око... Авго 200 коня с 20% загуби прави баш 160коня и честно казано ако ми кажеш 160 коня на гумите ще ти повярвам много повече и ще бъда доста по респтектиран отколкото да ми кажеш 200+ коня на вала по не знам си каква формула... Относно дали ми или не ми върви тдс-а ;) това си го знам само аз, имали сме добри и лоши времена с него :) но още не ме е предал и отказал. Иначе извращения с тоя двигател съм виждал като примерно турбо от Х5 (тука сещай се как става играта с управлението) м51 БЕЗ хидравлични повдигачи :) тук мисля само няколко човека се сещат за какво иде реч ииии доста игра по помпата и елемента.

По темата :) формулата може да я пуснеш на всеки нормален калкулатор и да някъде толкова излиза разликата сега обаче следват няколко въпроса....
Еластична деформация?
Резонанс?
щото съгласи се лесно е да пуснеш струга и да престържеш шайбата ама резултата... примерно 50гр. разлика могат да ти докарат нерви от типа нов колянов
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от txl » 19 Яну 2013, 22:51

Твърде разочароващо е да започнеш да четеш хубава тема и веднага всичко да се обърне на лични нападки. На мен ми омръзна да чета кой не знае английски, кой не може да смята, на кой не му върви колата, и колко дължини прави на бай Пенчо. Хубаво започнала тема и после всичко по дяволите. Знам, че нищо няма да се промени след моето писане, но ми се иска просто да ви го кажа.

http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/crankshaft_torsional_absorbers.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Boyadjiev » 20 Яну 2013, 0:26

Coulthard написа:По темата :) формулата може да я пуснеш на всеки нормален калкулатор и да някъде толкова излиза разликата сега обаче следват няколко въпроса....
Еластична деформация?
Резонанс?
щото съгласи се лесно е да пуснеш струга и да престържеш шайбата ама резултата... примерно 50гр. разлика могат да ти докарат нерви от типа нов колянов

Формулата е за да добиеш представа по най-елементарният начин каква е идеята, щото ако ти кажа че е по-добре защото аз съм казал ще пишеш до утре някакви мисли как не съм прав. А така някой я е написал, най-лесно ми е да я метна в темата, говори много повече от 10 реда текст...

По другите въпроси -> понеже не ги разбирам тия работи с резонанс, баланс и тн. просто отидох при разни хора които разбират от динамичен баланс обясних какво искам да правя, казаха ми че е ОК това олекотяване и няма проблеми и така... Смятам че мога да им се доверя на хора които с това се занимават. Който мисли че не може и има съмнения е най-лесно да не бутат нищо... :no:
Сваля се само от чугуна, не се пипа демпфериращата гума...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Coulthard » 20 Яну 2013, 0:32

не ме разбра не говоря за демпферната шайба там е ясно че си е ударил баланс - стругаря щом е добър..., а за коляновият вал, все пак олекотяването на "абсорбатора на вибрации" води до промяна стойностите на еластична деформация които се упражняват върху коляновият вал и възможност за влизане в честоти на резонанс между различни компоненти от което изхода е ясен предполагам... тва ми беше идеята
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от Jim Beam » 20 Яну 2013, 2:40

Тези шайби не се ли сменят, за да може да въртиш на по-високи обороти? Защото трептенията при едни 8000 трябва да са съвсем други и нормалната шайба няма да може да ги поеме.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV

Мнение от u`F`o » 21 Яну 2013, 3:36

:mhihi: :mhihi: :mhihi: Разцепихте простомера направо! :mhihi:

Но идеята на темата е добра. Повече хора трябва да споделят какво правят :yes: Браво Саше!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook