Турбина на M21D24
Модератор: bum_bum
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Турбина на M21D24
Колеги, имам два въпроса:
1. Знае ли някой колко е буста на турбото на M21D24? По принцип за БМВ 324тд дават два модел на Garrett (TB2514 и TB0324), но не знам моята коя е, ще я огледам. Поважния въпрос обаче е:
2. До колко бара може да се вдигне буста за този двигател?
Само за пояснение ще кажа, че монтирах манометър и в момента ми дава максимален буст преди да отвори уест-гейта е 0.5 бара, което ми се вижда малко за тази турбина (от по-големите за модела е, с вакуумно управление на уест-гейта). По принцип уест-гейта има доста резерв за натягане, но първо искам да чуя мнението на хора с опит, преди да предприема нещо.
Благодаря предварително.
1. Знае ли някой колко е буста на турбото на M21D24? По принцип за БМВ 324тд дават два модел на Garrett (TB2514 и TB0324), но не знам моята коя е, ще я огледам. Поважния въпрос обаче е:
2. До колко бара може да се вдигне буста за този двигател?
Само за пояснение ще кажа, че монтирах манометър и в момента ми дава максимален буст преди да отвори уест-гейта е 0.5 бара, което ми се вижда малко за тази турбина (от по-големите за модела е, с вакуумно управление на уест-гейта). По принцип уест-гейта има доста резерв за натягане, но първо искам да чуя мнението на хора с опит, преди да предприема нещо.
Благодаря предварително.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Благодаря за подкрепата! Да сте ми живи и здрави и все така отзивчиви! 

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Пак заповядай 

Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Е па къ речеш... 

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Аре бе, къде отидоха всички турбо-капацитети в тоя подфорум... или още не са се върнали от морето? 

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Е па чакам си, може па некое турбо-светило да се излъже и да се изпусне...
снекой друг бар (буст)...





Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Начи не съм на 100% но по каталог дават 0,76-0,9 бара. Ако е така мисля че няма да имаш грижи и на 1,1.
Добави и един интеркулер!
Добави и един интеркулер!
Ей, най-после!
Значи уреда който ползвам е Auto Gauge. Нафта има много, като ритна газта пуши отзад, та чак прави облак.
Интеркулер съм и взел (core '38х18х8'), но сега мъдря тръбите откъде да минат, че в коша няма никакво място.
Вчера бях при Явор да си купя маслен радиатор, че моя е удрян и не става, и той ми казяа, че имал приятел, който бил със същата машинка, като я надул до 0.7 нямало проблем, но 0.8 изкривил бияла. Аз му викам, ебаси щом това тедо е с ковани вътрешности е снесло, а Явор вика, че все пак не е сигурен дали от буста се е получило или от нещо друго.
Как мислите, опасно ли е да надуя над 0.7?
П.С. Предстои и слагане на K&N филтър.
Значи уреда който ползвам е Auto Gauge. Нафта има много, като ритна газта пуши отзад, та чак прави облак.
Интеркулер съм и взел (core '38х18х8'), но сега мъдря тръбите откъде да минат, че в коша няма никакво място.
Вчера бях при Явор да си купя маслен радиатор, че моя е удрян и не става, и той ми казяа, че имал приятел, който бил със същата машинка, като я надул до 0.7 нямало проблем, но 0.8 изкривил бияла. Аз му викам, ебаси щом това тедо е с ковани вътрешности е снесло, а Явор вика, че все пак не е сигурен дали от буста се е получило или от нещо друго.
Как мислите, опасно ли е да надуя над 0.7?
П.С. Предстои и слагане на K&N филтър.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
По принцип двигателя е добре, щом след 8000 км (на този интервал правя смяната, щото карам предимно градско) беше пипнал само около 1 мм от нивото на маслото на пръчката. Колата е с чип и нафтата й е много, като ритна газта пуши отзад и тия след мене не виждат къде да карат
, това естествено при рязко ускорение, иначе като ускорявам плавно не пуши. Решил съм да й слагам K&N филтър, та да отпуши малко въздуха към турбината и да се развърта по-бързо. Друго съображение е, че интеркулера дето съм го взел е бая по-голям от този примерно на тдс-ките и със сигурност ще ми направи лаг, та от тази гледна точка съм решил да вдигна малко турбото.
Една особеност при този двигател е, че ДДЕ-то има подсигуряване срещу повреда на уест-гейта, т.е. има датчик за налягане, свързан със смукателния колектор и ако налягането се вдигне прекалено много, ДДЕ-то спира нафтата към двигателя. Примерно vld се оплакваше, че като ускорява рязко и му забива муцунта при некви обороти, като причината затова най-вероятно е в тоя датчик или в клапана на уест-гейта му. При мене няма такива проблеми.
Засега мисля да я вдигна от 0.5 на 0.7, за да видя как ще се държи, а после ще трябва още да настройвам след като сложа интеркулера и спортния филтър.
Как мислите 0.2 бара повече буст ще се усетят ли или не?

Една особеност при този двигател е, че ДДЕ-то има подсигуряване срещу повреда на уест-гейта, т.е. има датчик за налягане, свързан със смукателния колектор и ако налягането се вдигне прекалено много, ДДЕ-то спира нафтата към двигателя. Примерно vld се оплакваше, че като ускорява рязко и му забива муцунта при некви обороти, като причината затова най-вероятно е в тоя датчик или в клапана на уест-гейта му. При мене няма такива проблеми.
Засега мисля да я вдигна от 0.5 на 0.7, за да видя как ще се държи, а после ще трябва още да настройвам след като сложа интеркулера и спортния филтър.
Как мислите 0.2 бара повече буст ще се усетят ли или не?
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
- hamann_s
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 15.12.2004
- Кара: E28 518
- Мечтае да кара: E28 530
0,76-0,90 bar-a според аутодата-та
може би е редно да се замислиш за метална гарнитура
а също така ми е интересно ако се сложи по висока гарнитура (сандвич или нещо от сорта) та да се свали малко компресията и степента на сгъстяване(както правят на турбинираните бензинки) дали няма да може спокойно да се кара на по висок бууст?
п.с - сори че ти сера на сяка тема ама дизела нещо е фанал да ме влече
може би е редно да се замислиш за метална гарнитура
а също така ми е интересно ако се сложи по висока гарнитура (сандвич или нещо от сорта) та да се свали малко компресията и степента на сгъстяване(както правят на турбинираните бензинки) дали няма да може спокойно да се кара на по висок бууст?
п.с - сори че ти сера на сяка тема ама дизела нещо е фанал да ме влече

Живот без мечти е ... като градина без цветя : )
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани