Турбина на M21D24

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Турбина на M21D24

Мнение от kam_tod » 16 Авг 2006, 12:42

Колеги, имам два въпроса:

1. Знае ли някой колко е буста на турбото на M21D24? По принцип за БМВ 324тд дават два модел на Garrett (TB2514 и TB0324), но не знам моята коя е, ще я огледам. Поважния въпрос обаче е:
2. До колко бара може да се вдигне буста за този двигател?

Само за пояснение ще кажа, че монтирах манометър и в момента ми дава максимален буст преди да отвори уест-гейта е 0.5 бара, което ми се вижда малко за тази турбина (от по-големите за модела е, с вакуумно управление на уест-гейта). По принцип уест-гейта има доста резерв за натягане, но първо искам да чуя мнението на хора с опит, преди да предприема нещо.

Благодаря предварително.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 17 Авг 2006, 10:16

Благодаря за подкрепата! Да сте ми живи и здрави и все така отзивчиви! :mhihi:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 17 Авг 2006, 11:09

Пак заповядай :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 17 Авг 2006, 11:31

Е па къ речеш... :mhihi:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 17 Авг 2006, 12:27

Аре бе, къде отидоха всички турбо-капацитети в тоя подфорум... или още не са се върнали от морето? :mhihi:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 17 Авг 2006, 12:49

Ти ако оттука чакаш...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 17 Авг 2006, 12:57

Е па чакам си, може па некое турбо-светило да се излъже и да се изпусне... :mhihi: снекой друг бар (буст)... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 17 Авг 2006, 19:49

Начи не съм на 100% но по каталог дават 0,76-0,9 бара. Ако е така мисля че няма да имаш грижи и на 1,1.
Добави и един интеркулер!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 18 Авг 2006, 7:50

PARADOX_sf написа:Начи не съм на 100% но по каталог дават 0,76-0,9 бара. Ако е така мисля че няма да имаш грижи и на 1,1.
Добави и един интеркулер!
И още малко нафта ;)
Налягането наистина трябва да е към 0.7+ . Kam_tod, ти сигурен ли си в уреда който ползваш?
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 18 Авг 2006, 10:51

Ей, най-после!
Значи уреда който ползвам е Auto Gauge. Нафта има много, като ритна газта пуши отзад, та чак прави облак.
Интеркулер съм и взел (core '38х18х8'), но сега мъдря тръбите откъде да минат, че в коша няма никакво място.
Вчера бях при Явор да си купя маслен радиатор, че моя е удрян и не става, и той ми казяа, че имал приятел, който бил със същата машинка, като я надул до 0.7 нямало проблем, но 0.8 изкривил бияла. Аз му викам, ебаси щом това тедо е с ковани вътрешности е снесло, а Явор вика, че все пак не е сигурен дали от буста се е получило или от нещо друго.
Как мислите, опасно ли е да надуя над 0.7?
П.С. Предстои и слагане на K&N филтър.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 18 Авг 2006, 11:28

Лично мнение. Мисля, че ще издържи до 1бар, ама ще и скъсиш животеца, а като се има впредвид, че не е първа младост, сам си направи сметката, дали да я пипаш и да я караш примерно година или да я надуеш и след 6 месеца да роди. Щото ти като я надуеш и ще я ръчкаш здраво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 18 Авг 2006, 11:52

По принцип двигателя е добре, щом след 8000 км (на този интервал правя смяната, щото карам предимно градско) беше пипнал само около 1 мм от нивото на маслото на пръчката. Колата е с чип и нафтата й е много, като ритна газта пуши отзад и тия след мене не виждат къде да карат :mhihi: , това естествено при рязко ускорение, иначе като ускорявам плавно не пуши. Решил съм да й слагам K&N филтър, та да отпуши малко въздуха към турбината и да се развърта по-бързо. Друго съображение е, че интеркулера дето съм го взел е бая по-голям от този примерно на тдс-ките и със сигурност ще ми направи лаг, та от тази гледна точка съм решил да вдигна малко турбото.
Една особеност при този двигател е, че ДДЕ-то има подсигуряване срещу повреда на уест-гейта, т.е. има датчик за налягане, свързан със смукателния колектор и ако налягането се вдигне прекалено много, ДДЕ-то спира нафтата към двигателя. Примерно vld се оплакваше, че като ускорява рязко и му забива муцунта при некви обороти, като причината затова най-вероятно е в тоя датчик или в клапана на уест-гейта му. При мене няма такива проблеми.
Засега мисля да я вдигна от 0.5 на 0.7, за да видя как ще се държи, а после ще трябва още да настройвам след като сложа интеркулера и спортния филтър.
Как мислите 0.2 бара повече буст ще се усетят ли или не?
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 20 Авг 2006, 19:02

Аз ти казах колко му дават според аутодата така че би трябвало.

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 21 Авг 2006, 2:46

Аз мисля 4е 6е и разцепи6 главата
0878155158 BG. номер
+447733066030 англ. номер

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 15.12.2004
Кара: E28 518
Мечтае да кара: E28 530

Мнение от hamann_s » 21 Авг 2006, 10:40

0,76-0,90 bar-a според аутодата-та
може би е редно да се замислиш за метална гарнитура
а също така ми е интересно ако се сложи по висока гарнитура (сандвич или нещо от сорта) та да се свали малко компресията и степента на сгъстяване(както правят на турбинираните бензинки) дали няма да може спокойно да се кара на по висок бууст?


п.с - сори че ти сера на сяка тема ама дизела нещо е фанал да ме влече :lol:
Живот без мечти е ... като градина без цветя : )

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook