325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- 245
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.03.2012
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325тдс автоматик комби
- Мечтае да кара: М3 е36
- Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a
325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Здравейте колеги,проблема е следния,вчера си смених маслото в автоматичната кутия и днес е налице проблем.Паля тръгвам всичко ок и по едно време от 1 към 2 като сменя се усеща тласък и понякога когато потеглям от място се иска повече газ за да тръгне колата определено не е както си беше.Ако някои мойе да даде съвет или да помогне с нещо да пише че утре отивам да се разправям в сервиза.КОРЕКТ СЕРВИЗ Стара Загора.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
245 написа:Здравейте колеги,проблема е следния,вчера си смених маслото в автоматичната кутия и днес е налице проблем.Паля тръгвам всичко ок и по едно време от 1 към 2 като сменя се усеща тласък и понякога когато потеглям от място се иска повече газ за да тръгне колата определено не е както си беше.Ако някои мойе да даде съвет или да помогне с нещо да пише че утре отивам да се разправям в сервиза.КОРЕКТ СЕРВИЗ Стара Загора.
Колега,най-вероятно не са нагласили правилно нивото на маслото, от там не се упражнява нужното налягане и фрикционите превъртат при превключване. Най-добре спри да караш колата или превключи на М режим и лоста на положение под D, защото се износват доста бързо и може да отидеш към основен ремонт.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Така е ,ама дали в сервиз Корект ще са на същото мнение.
Или ще се направят на големи.

Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- 245
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.03.2012
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325тдс автоматик комби
- Мечтае да кара: М3 е36
- Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Утре сутрин сам при тях да видим какво ще кажат,мисля че не би трябвало да има проблем да ми проверът нивото съответно без заплащане.Ще пиша какво е станало 

- 245
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.03.2012
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325тдс автоматик комби
- Мечтае да кара: М3 е36
- Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Нямаше смисъл въобще да ходя казаха че проблема със сигорност не е от смяната,да ама като се замисля колата стоя 2 часа на студа преди да почнат да сменят маслото и съответно беше чисто изстинала.Та мисълта ми е това масло като се сменя дали не трябва да е загряла колата или се бъркам.И колеги моляви кажете точно какво масло е за моята кутия е36 325тдс 96г. 5 степенен автоматик тоя с 3те режима. 5HP18
- 245
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.03.2012
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325тдс автоматик комби
- Мечтае да кара: М3 е36
- Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Хора никои ли не знае какво масло се налива на тая кутия.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Маслото е Декстрон 2, става и с Декстрон 3, но превключването става по-ударно. Най-добре е с оргинално на БМВ- около 27лв. литъра, но разликата с другите е осезателна. Като икономичен вариант е на ОМV- австрийско, има го на бензиностанциите им.
Смяната се прави така. От долу на кутията има пробка, която се отваря с шестограм 17. Източва се старото масло, сваля се картера, почиства се магнита, сменя се филтъра, слага се картера желателно с нова гарнитура и с такаламит с маркуч почва да се пълни кутията, като потече се слага пробката, пали се двигателя, лоста се прекарва бавно през всички степени, отвърта се пак пробката и се пълни на работещ двигател докато потече, като температурата не трябва да минава 30-40 градуса.
Нивото се нагласява при температура на двигателя 30-40 градуса.
В твоя случай на работещ двигател , но пак при тази температура, отвиваш пробката и гледаш дали ще потече. Ако потече го остави да си изтече, ако не потича с такаламит се долива докато потече, но трябва да се работи бързо за да не се мине температурата. Маслото, което са ти наляли трябва да е червено на цвят.
Смяната се прави така. От долу на кутията има пробка, която се отваря с шестограм 17. Източва се старото масло, сваля се картера, почиства се магнита, сменя се филтъра, слага се картера желателно с нова гарнитура и с такаламит с маркуч почва да се пълни кутията, като потече се слага пробката, пали се двигателя, лоста се прекарва бавно през всички степени, отвърта се пак пробката и се пълни на работещ двигател докато потече, като температурата не трябва да минава 30-40 градуса.
Нивото се нагласява при температура на двигателя 30-40 градуса.
В твоя случай на работещ двигател , но пак при тази температура, отвиваш пробката и гледаш дали ще потече. Ако потече го остави да си изтече, ако не потича с такаламит се долива докато потече, но трябва да се работи бързо за да не се мине температурата. Маслото, което са ти наляли трябва да е червено на цвят.
- 245
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.03.2012
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325тдс автоматик комби
- Мечтае да кара: М3 е36
- Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Мерси много за точното обяснение колега.Маслото което са ми наляли е декстон 3 ф незнам марката(бяла туба с чревени букви и отдолу пише маде ин германия).Горе долу смяната протече по описания начин ама защо се появи тоя проблем кои знае.Да червено беше маслото.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Колега, връщам се към първият си пост- виж нивото на маслото, защото ако е нещо друго няма да ти хареса, ако продължаваш да я караш така, пак ще се случи нещо, което няма да ти хареса.
Не може да се знае дали не са забърсали картера с конци и нещо да е останало вътре, виждал съм как се прави основен ремонт на кутия, защото по време на смяна на масло е влязла муха и е запушила канал на кутията.
За смяната няма горе-долу- това е начина и е единствен.
А колко ти наляха- при смяна без майсторски издевателства трябва да е около 5.5-6 литра.
Сещам се да погледнеш и буксата- може и там да са пипали нещо.

Не може да се знае дали не са забърсали картера с конци и нещо да е останало вътре, виждал съм как се прави основен ремонт на кутия, защото по време на смяна на масло е влязла муха и е запушила канал на кутията.

За смяната няма горе-долу- това е начина и е единствен.

Сещам се да погледнеш и буксата- може и там да са пипали нещо.
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Колега извинявай че ти пиша в темата,ама и на мен ми предстои смяна на масло.
Купил съм си масло дексрон 3 понеже останах с впечатление че то е най-подходящото за моята кутия 4 степенна.
Колегата zvetiko ме притесни с това ударно превключване понеже това е основната причина да искам да го сменя,като е студена сменя предавките малко твърдо.
Мога да го сменя с декстрон 2,ама уш декстрон 3 бил по добър.Сега ма накара да мисля да го наливам ли да го сменям ли?
Купил съм си масло дексрон 3 понеже останах с впечатление че то е най-подходящото за моята кутия 4 степенна.
Колегата zvetiko ме притесни с това ударно превключване понеже това е основната причина да искам да го сменя,като е студена сменя предавките малко твърдо.
Мога да го сменя с декстрон 2,ама уш декстрон 3 бил по добър.Сега ма накара да мисля да го наливам ли да го сменям ли?
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Маслото в кутията не е обикновен дексрон 2 или 3, но зависи от това каква е табелката на кутията(черна или зелена).
При тези АТФ-и не се гледа само дексрон класа, важни са спецификациите на производителите.
Колега виж точно марката и модела на маслото, да ти кажа дали е правилното.
При сервизно пълнене на автоматичната кутия( т.е. сваляне на картера и източване от пробката без допълнителни инициативи), тази кутия трябва да събере 3 литра.
При тези АТФ-и не се гледа само дексрон класа, важни са спецификациите на производителите.
Колега виж точно марката и модела на маслото, да ти кажа дали е правилното.
При сервизно пълнене на автоматичната кутия( т.е. сваляне на картера и източване от пробката без допълнителни инициативи), тази кутия трябва да събере 3 литра.
- 245
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 4.03.2012
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325тдс автоматик комби
- Мечтае да кара: М3 е36
- Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Наляха ми точно 5.3 литра.Колата не я карам така знам че последствията може да са жестоки.Чакам приятел да се притече на помощ с пътна помощ така ще я карам до сервиз да и погледнат маслото и евентуално буксата.Мерси много за отговорите.
А и табелката ми е черна ако има значение де.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
AutoCoil написа:Маслото в кутията не е обикновен дексрон 2 или 3, но зависи от това каква е табелката на кутията(черна или зелена).
При тези АТФ-и не се гледа само дексрон класа, важни са спецификациите на производителите.
Колега виж точно марката и модела на маслото, да ти кажа дали е правилното.
При сервизно пълнене на автоматичната кутия( т.е. сваляне на картера и източване от пробката без допълнителни инициативи), тази кутия трябва да събере 3 литра.
Спецификацията се крие точно в наименованието Декстрон2 като има и една буквичка Д и това е маслото, което се препоръчва и използва от БМВ за тази кутия. Декстрон 3 не е съществувал, когато тази кутия е била създадена. Правят го доста по-късно, за нови модели АСК и го препоръчват и за по-старите, защото им е неизгодно да произвеждат масло за кутии от преди 20 години, поради разбираеми причини. Но при всеки дилър на БМВ ще се намери Декстрон2, няма да ви дадат Декстрон3 като по-добро.
Табелата определя вида на маслото. Ако е черна се слага масло с означение Д2. При много малко случаи е зелена и тогава се слага LT- но това се прави при нова кутия, защото това масло се води доживотно и кутията се хвърля с него. Да не говорим, че качественото е по 50лв. литъра.
3-те литра за тази кутия е само теория на повечето производители на масла, която на практика никой не е постигнал- обикновено отиват 5-6 литра, като се прави частична подмяна на маслото, което е около 11 литра.
Колега bullet83m ако имаш възможност го смени най-добре за оргинално- ще дадеш малко от горе но си заслужава, превключването е много по-мазно и незабележимо. Има и икономичен вариант- 3 литра оргинално и 3 литра някакъв друг, но истински Д2.

- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
Така както си го написал, че Дексрон 2 е спецификацията, излиза че всяко масло АТФ Д2 става за упомената кутия, а далеч не стоят така нещата. Така като гледам колегите точно такова са му наляли.
По тази логика за по-новите кутии трябва да гледаме да е само Д3 маслото, без да се взираме в спецификации като LT71141, 7045-E и т.н. Много масла са Дексрон 3, но нямат последните спецификации и не са подходящи за по-новите кутии на БМВ примерно.
Поздрави
По тази логика за по-новите кутии трябва да гледаме да е само Д3 маслото, без да се взираме в спецификации като LT71141, 7045-E и т.н. Много масла са Дексрон 3, но нямат последните спецификации и не са подходящи за по-новите кутии на БМВ примерно.
Поздрави
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)
AutoCoil написа:Така както си го написал, че Дексрон 2 е спецификацията, излиза че всяко масло АТФ Д2 става за упомената кутия, а далеч не стоят така нещата. Така като гледам колегите точно такова са му наляли.
По тази логика за по-новите кутии трябва да гледаме да е само Д3 маслото, без да се взираме в спецификации като LT71141, 7045-E и т.н. Много масла са Дексрон 3, но нямат последните спецификации и не са подходящи за по-новите кутии на БМВ примерно.
Поздрави
Колега,можеш ли да ми покажеш масло Д3 LT

Дексрон 2 наистина е спецификация, като има два вида Д и Е.
Не са му наляли точно такова а Д3- колегата го е написал.

Някои сервизи слагат Д3 защото нямат друго, други LT защото е скъпо и една смяна излиза 400лв. но за 5НР18 с черна табела няма по-оптимално масло от това, което БМВ препоръчва- Декстрон2Д.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани