325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 4.03.2012
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: Е36 325тдс автоматик комби
Мечтае да кара: М3 е36
Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a

325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от 245 » 15 Ное 2012, 15:41

Здравейте колеги,проблема е следния,вчера си смених маслото в автоматичната кутия и днес е налице проблем.Паля тръгвам всичко ок и по едно време от 1 към 2 като сменя се усеща тласък и понякога когато потеглям от място се иска повече газ за да тръгне колата определено не е както си беше.Ако някои мойе да даде съвет или да помогне с нещо да пише че утре отивам да се разправям в сервиза.КОРЕКТ СЕРВИЗ Стара Загора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от zvetiko » 15 Ное 2012, 16:15

245 написа:Здравейте колеги,проблема е следния,вчера си смених маслото в автоматичната кутия и днес е налице проблем.Паля тръгвам всичко ок и по едно време от 1 към 2 като сменя се усеща тласък и понякога когато потеглям от място се иска повече газ за да тръгне колата определено не е както си беше.Ако някои мойе да даде съвет или да помогне с нещо да пише че утре отивам да се разправям в сервиза.КОРЕКТ СЕРВИЗ Стара Загора.


Колега,най-вероятно не са нагласили правилно нивото на маслото, от там не се упражнява нужното налягане и фрикционите превъртат при превключване. Най-добре спри да караш колата или превключи на М режим и лоста на положение под D, защото се износват доста бързо и може да отидеш към основен ремонт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от Пресиян Василев » 15 Ное 2012, 18:59

Така е ,ама дали в сервиз Корект ще са на същото мнение. :mhihi: Или ще се направят на големи.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 4.03.2012
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: Е36 325тдс автоматик комби
Мечтае да кара: М3 е36
Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от 245 » 15 Ное 2012, 19:44

Утре сутрин сам при тях да видим какво ще кажат,мисля че не би трябвало да има проблем да ми проверът нивото съответно без заплащане.Ще пиша какво е станало :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 4.03.2012
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: Е36 325тдс автоматик комби
Мечтае да кара: М3 е36
Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от 245 » 19 Ное 2012, 12:24

Нямаше смисъл въобще да ходя казаха че проблема със сигорност не е от смяната,да ама като се замисля колата стоя 2 часа на студа преди да почнат да сменят маслото и съответно беше чисто изстинала.Та мисълта ми е това масло като се сменя дали не трябва да е загряла колата или се бъркам.И колеги моляви кажете точно какво масло е за моята кутия е36 325тдс 96г. 5 степенен автоматик тоя с 3те режима. 5HP18

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 4.03.2012
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: Е36 325тдс автоматик комби
Мечтае да кара: М3 е36
Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от 245 » 20 Ное 2012, 15:54

Хора никои ли не знае какво масло се налива на тая кутия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от zvetiko » 20 Ное 2012, 16:40

Маслото е Декстрон 2, става и с Декстрон 3, но превключването става по-ударно. Най-добре е с оргинално на БМВ- около 27лв. литъра, но разликата с другите е осезателна. Като икономичен вариант е на ОМV- австрийско, има го на бензиностанциите им.
Смяната се прави така. От долу на кутията има пробка, която се отваря с шестограм 17. Източва се старото масло, сваля се картера, почиства се магнита, сменя се филтъра, слага се картера желателно с нова гарнитура и с такаламит с маркуч почва да се пълни кутията, като потече се слага пробката, пали се двигателя, лоста се прекарва бавно през всички степени, отвърта се пак пробката и се пълни на работещ двигател докато потече, като температурата не трябва да минава 30-40 градуса.
Нивото се нагласява при температура на двигателя 30-40 градуса.
В твоя случай на работещ двигател , но пак при тази температура, отвиваш пробката и гледаш дали ще потече. Ако потече го остави да си изтече, ако не потича с такаламит се долива докато потече, но трябва да се работи бързо за да не се мине температурата. Маслото, което са ти наляли трябва да е червено на цвят.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 4.03.2012
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: Е36 325тдс автоматик комби
Мечтае да кара: М3 е36
Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от 245 » 20 Ное 2012, 17:30

Мерси много за точното обяснение колега.Маслото което са ми наляли е декстон 3 ф незнам марката(бяла туба с чревени букви и отдолу пише маде ин германия).Горе долу смяната протече по описания начин ама защо се появи тоя проблем кои знае.Да червено беше маслото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от zvetiko » 20 Ное 2012, 18:11

Колега, връщам се към първият си пост- виж нивото на маслото, защото ако е нещо друго няма да ти хареса, ако продължаваш да я караш така, пак ще се случи нещо, което няма да ти хареса. ;)
Не може да се знае дали не са забърсали картера с конци и нещо да е останало вътре, виждал съм как се прави основен ремонт на кутия, защото по време на смяна на масло е влязла муха и е запушила канал на кутията. ;)
За смяната няма горе-долу- това е начина и е единствен. ;) А колко ти наляха- при смяна без майсторски издевателства трябва да е около 5.5-6 литра.
Сещам се да погледнеш и буксата- може и там да са пипали нещо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW и др.

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от bullet83m » 20 Ное 2012, 19:11

Колега извинявай че ти пиша в темата,ама и на мен ми предстои смяна на масло.
Купил съм си масло дексрон 3 понеже останах с впечатление че то е най-подходящото за моята кутия 4 степенна.
Колегата zvetiko ме притесни с това ударно превключване понеже това е основната причина да искам да го сменя,като е студена сменя предавките малко твърдо.
Мога да го сменя с декстрон 2,ама уш декстрон 3 бил по добър.Сега ма накара да мисля да го наливам ли да го сменям ли?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от AutoCoil » 20 Ное 2012, 20:14

Маслото в кутията не е обикновен дексрон 2 или 3, но зависи от това каква е табелката на кутията(черна или зелена).
При тези АТФ-и не се гледа само дексрон класа, важни са спецификациите на производителите.
Колега виж точно марката и модела на маслото, да ти кажа дали е правилното.
При сервизно пълнене на автоматичната кутия( т.е. сваляне на картера и източване от пробката без допълнителни инициативи), тази кутия трябва да събере 3 литра.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 4.03.2012
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: Е36 325тдс автоматик комби
Мечтае да кара: М3 е36
Детайли за колата: http://www.vbox7.com/play:bd153a904a

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от 245 » 21 Ное 2012, 12:04

Наляха ми точно 5.3 литра.Колата не я карам така знам че последствията може да са жестоки.Чакам приятел да се притече на помощ с пътна помощ така ще я карам до сервиз да и погледнат маслото и евентуално буксата.Мерси много за отговорите. :bchug: А и табелката ми е черна ако има значение де.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от zvetiko » 21 Ное 2012, 14:28

AutoCoil написа:Маслото в кутията не е обикновен дексрон 2 или 3, но зависи от това каква е табелката на кутията(черна или зелена).
При тези АТФ-и не се гледа само дексрон класа, важни са спецификациите на производителите.
Колега виж точно марката и модела на маслото, да ти кажа дали е правилното.
При сервизно пълнене на автоматичната кутия( т.е. сваляне на картера и източване от пробката без допълнителни инициативи), тази кутия трябва да събере 3 литра.


Спецификацията се крие точно в наименованието Декстрон2 като има и една буквичка Д и това е маслото, което се препоръчва и използва от БМВ за тази кутия. Декстрон 3 не е съществувал, когато тази кутия е била създадена. Правят го доста по-късно, за нови модели АСК и го препоръчват и за по-старите, защото им е неизгодно да произвеждат масло за кутии от преди 20 години, поради разбираеми причини. Но при всеки дилър на БМВ ще се намери Декстрон2, няма да ви дадат Декстрон3 като по-добро.

Табелата определя вида на маслото. Ако е черна се слага масло с означение Д2. При много малко случаи е зелена и тогава се слага LT- но това се прави при нова кутия, защото това масло се води доживотно и кутията се хвърля с него. Да не говорим, че качественото е по 50лв. литъра.

3-те литра за тази кутия е само теория на повечето производители на масла, която на практика никой не е постигнал- обикновено отиват 5-6 литра, като се прави частична подмяна на маслото, което е около 11 литра.

Колега bullet83m ако имаш възможност го смени най-добре за оргинално- ще дадеш малко от горе но си заслужава, превключването е много по-мазно и незабележимо. Има и икономичен вариант- 3 литра оргинално и 3 литра някакъв друг, но истински Д2. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от AutoCoil » 21 Ное 2012, 15:24

Така както си го написал, че Дексрон 2 е спецификацията, излиза че всяко масло АТФ Д2 става за упомената кутия, а далеч не стоят така нещата. Така като гледам колегите точно такова са му наляли.

По тази логика за по-новите кутии трябва да гледаме да е само Д3 маслото, без да се взираме в спецификации като LT71141, 7045-E и т.н. Много масла са Дексрон 3, но нямат последните спецификации и не са подходящи за по-новите кутии на БМВ примерно.

Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 325 ТДС проблем след смяна на масло(автоматик)

Мнение от zvetiko » 21 Ное 2012, 19:00

AutoCoil написа:Така както си го написал, че Дексрон 2 е спецификацията, излиза че всяко масло АТФ Д2 става за упомената кутия, а далеч не стоят така нещата. Така като гледам колегите точно такова са му наляли.

По тази логика за по-новите кутии трябва да гледаме да е само Д3 маслото, без да се взираме в спецификации като LT71141, 7045-E и т.н. Много масла са Дексрон 3, но нямат последните спецификации и не са подходящи за по-новите кутии на БМВ примерно.

Поздрави




Колега,можеш ли да ми покажеш масло Д3 LT ;)

Дексрон 2 наистина е спецификация, като има два вида Д и Е.

Не са му наляли точно такова а Д3- колегата го е написал. ;)

Някои сервизи слагат Д3 защото нямат друго, други LT защото е скъпо и една смяна излиза 400лв. но за 5НР18 с черна табела няма по-оптимално масло от това, което БМВ препоръчва- Декстрон2Д.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook