Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

.ninja { visibility: hidden; }
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 27.01.2008
Пол: Мъж

Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от vladye » 12 Ное 2012, 20:52

Колеги, въртят ми се тук разни неща в главата - чета и рафинирам стари мнения.

Какво мога да очаквам от права тръба и m3 крайно гърне на m52b28?
Какъв би бил оптималния вариант за 2.8 - крайно гърне от m3, а преди него - резонаторни гърнета?

Какво трябва да бъде предвидено, за да се получат културно нещата?

Performance-a не ми е приоритет толкова, колкото звука да е приятен и адекватен за този мотор.

Прочетох в предишните теми, че при правата тръба би могло да се окчава спад във въртящия момент - това би ли било компенсирано с 6кг. маховик и 3.45 шпер диф?

В момента съм със сток генерация от началото до края.

Моля, хората с такива мотори, които са вложили време и пари в това начинание да споделят опита си - особено bum_bum, err0r, vicho, maxpower, ръб и всички останали (прощавайте, ако пропускам някой).
virtue and tranquillity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от bum_bum » 12 Ное 2012, 22:39

От права тръба няма да изгубиш нищо от перформънса на мотора, точно напротив. Само с тръба обаче според мен ще пръцка и звука ще е гаден. Ако не ти пука че ще изгубиш някой и друг кон си сложи резонатор от типа Хелмхолц. Там имаш повече загуби, но и много приятен тих звук в ниските и при постоянни по-високи обороти. Ако правиш две тъби преди гърнето и после гащи задължително направи Х възможно най-близо до колекторите на който си сложи и сондата. Ако слагаш проходни резонатори с тях няма да имаш загуби, заглушаването ще е по-малко но ако искаш да е по-тиха трябва да са възможно най-дълги. Проблема е, че не знам дали тук се продават такива. Мойте са към един метър. Напролет мисля мойте да ги сменям и ще слагам пак толквоа дълги, вероятно Чери Бомб или Магнафлоу. Дълги проходни резонатори и масивно крайно гърне за мен е най-добрия вариант за малко загуби и добър звук. В ниските обороти и на място колата е тиха. Във високите реве доста яко без да дрънчи и разни гадни резонанси.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от In_Memoriam » 12 Ное 2012, 23:57

И в друга тема го пусках, така че чуй го, после прочети съвета ми и си прецени. Е36 328i с цяла генерация от М3 Eво (на мястото на катализаторите има прави тръби, средните гърнета си ги има):
http://www.vbox7.com/play:855bc27068

Само че не бъди с прави тръби като мен, а сложи хубави резонатори. Мисля, че ще останеш доволен. Успех :)

П.С. Бум, пусни и твойта от Серес :guitarist:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от Boyadjiev » 13 Ное 2012, 0:19

Специално за прави тръби и задно гърне от 2.8 колата си е направо тиха... Разликата е много малка дали ще има резонатори или не на 2.8-мицовото гърне - то си е страшна тапа и без това. Но за сметка на това заглушава много добре... Аз минах от прави тръби и 2.8 гърне само на тръби и 2 резонаторни къси гърнета едно до друго отзад и колата пак не е много шумна според мен, но толкова се освободи мотора като го разкарах големият резонатор...
Ето ти отвътре клипче с гърне от 2.8 и прави тръби 2x45 http://www.vbox7.com/play:8004f188d5 е не е на 2.8 ама все пак е някакъв ориентир смятам ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от bum_bum » 13 Ное 2012, 0:31

Пак казвам както и в другата тема- добрия звук е безкрайно субективно понятие. Тук има пускани клипчета с уж хубав звук от който направо мога да си повърна червата. От това което съм чувал много ми харесват на In memoriam i Maxpower. Просто не мисля, че колкото повече бучи е толкова по-яко.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от Boyadjiev » 13 Ное 2012, 0:45

Разбира се, всеки има различен вкус но поне отчасти могат да видят хората какво се получава за да си знаят дали изобщо да мислят в подобна посока или директно да се преориентират към нещо друго.
Другото важно е и да се определи какво ще се гони - хубав звук или функционалност... :yes:
Колега още едно от мен имаш с прави тръби 2x45 и 2 малки резонатора отзад на спуснати прозорци в тунел :oops:
http://vbox7.com/play:327d9c84e5

Успех и да се похвалиш накрая с резултата който си постигнал :ok: :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от DanielzZz » 13 Ное 2012, 1:26

Моята 25ца дрънчи на тенекия и се оказа,че се е прее*ало задното гърне.Мисля да и сложа крайно от М3...намират се за по 70-80 паунда вече(из ебай,някой ако знае английски бмв форум да даде линк,че има доста по-готини оферти из форумите)...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от BiTurbo » 13 Ное 2012, 13:43

А как става конструктивно минаването от 1 тръба след ламбдите както е при 320 към М3/328 крайно гърне, което е с 2 тръби?

Може би колегата boyadjiev ще може да подскаже също, гледам че неговия сетъп е така....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от bum_bum » 13 Ное 2012, 14:43

С гащи обърнати наопаки :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от BiTurbo » 13 Ное 2012, 14:47

bum_bum написа:С гащи обърнати наопаки :mhihi:


хахаха :D ,

то и аз така си го представях, ама се надявах на малко по-подробно описание :) И евентуално къде мога да си направя/взема "обърнати гащи" :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от bum_bum » 13 Ное 2012, 14:58

Те са все едни, просто обръщаш на обратно. Нямам идея от къде тук, предполагам където правят генерации имат.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от DanielzZz » 13 Ное 2012, 17:10

Пичове,бързо казвайте това нещо как ще е на 325 и качествена ли е тая марка :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от kdl » 13 Ное 2012, 19:40

Марката е добре, но няма да се трае от дандания. Освен това ще трябва да му слагаш уши, за да може да се закачи на тампоните на Е36.
Един приятел е с такова + средно гърне + катализатор и на моменти е бая шумна.
Ти както мислиш с права тръба... ще е маняшко ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от DanielzZz » 13 Ное 2012, 19:55

Някой друг колега мисли за права тръба.Аз просто искам да премахна дрънченето (скъсали са се преградите на оригиналното гърне).
Значи няма да е това.Не мога да намеря от М3 в БГ,пък не ми се чака да дойде от UK. :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Права тръба и m3 крайно гърне на 2.8

Мнение от Boyadjiev » 13 Ное 2012, 20:30

BiTurbo написа:А как става конструктивно минаването от 1 тръба след ламбдите както е при 320 към М3/328 крайно гърне, което е с 2 тръби?

Може би колегата boyadjiev ще може да подскаже също, гледам че неговия сетъп е така....

Взима се средна част от 2.5 и не се заминаваш колега нито с гащи, нито с нищо. Има си отвор за ламбда сонда на чудесно място и назад си вървят 2x45. Ако изчакаш месец мога да ти дам от моята кола това, понеже в момента си чаквам изпускателният колектор за да премахна точно събирането при ламбда сондата :yes:
Виж на схемата къде е положението на ламбда сондата и как се раздвоява ;)
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook