Как се сменя ангренажния ремък?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Как се сменя ангренажния ремък?
Здрасти, първо малко предистория: Колата ми е на 100 000 км, а ремъка е сменян на около 60 000, само че от предишния собственик, та ми се ще да го сменя (най добре заедно с ролките нали??) пак за да ми е мирна главата. Та въпроса ми е каква е трудността на тая операция, имам ли шанс да се получи ако изчета де що има писано, или да си го избия от главата при положение че до сега не съм правил такова нещо? Аман от майстори, до сега където я заведа колата да и сменят нещо след един месец най много пак се преебава! Ако не е кой знае колко трудно предпочитам сам, поне да знам какво съм пипнал Мерси предварително, пишете и дали е разумно изобщо да го сменям като колата е минала към 40 000 км с него?
П.П Сложил съм същата тема и във форума на е36, ама нали там повечето са с вериги та си мисля че може и някой от тука да помогне:) Ако модераторите решат че съм нахален, да се намесват смело!:)
П.П Сложил съм същата тема и във форума на е36, ама нали там повечето са с вериги та си мисля че може и някой от тука да помогне:) Ако модераторите решат че съм нахален, да се намесват смело!:)

- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
Щом си решил да го сменяш - ок, даже е препоръчително щом имаш някькви съмнения
, но бъди сигурен че колкото и да четеш и какво ли не - РИСКА е доста голям
Смятай че майстора ако ти вземе 10 кинта и го смени на теб ако го смениш сами и не зацепиш валовете правилно Ще ти излезе МНОГО
- По добре да не ти обеснявам
Но идва момента в който ако не опиташ сам , може и никога да не разбереш как става таз работа, но по добре да има някой до теб дето е много в час щото .........




Но идва момента в който ако не опиташ сам , може и никога да не разбереш как става таз работа, но по добре да има някой до теб дето е много в час щото .........

- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
BMW lover написа:Смятай че майстора ако ти вземе 10 кинта
Бах тия майстори аз за 10лв да сменят ангренажен ремък

- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Re: Как се сменя ангренажния ремък?
HЕ СЪМ СМЕНЯЛ РЕМЪК НА БМВ! Но като шофер със стаж 7 дни си смених целия ангренаж на жигулкатаMitko19 написа:...

Преди свалянето нагласяш белезите, не мърдаш валовете при смяната, след смяната правиш няколко оборота "на ръка" с извадени свещи. Ако има груба грешка клапаните ще запънат в буталата, но "на ръка" няма страшно. За по-фина грешка гледаш пак съвпадат ли ти белезите. Ако и след няколко оборота съвпадат - палиш и


Разбира се, ще ти отнеме доста повече време, отколкото на кварталния "майстор", но ... Дали кварталния майстор, който казва "20лв ще ти струва" е правил скоро такава смяна, при положение, че хората в официалните сервизи ще искат 50-100лв за същата смяна?
Ако ръцете ти излизат от правилното място и имаш желание не е проблем да си го смениш сам. Друг е въпроса, че евентуална грешка/недоглеждане наистина може да струва скъпо ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Преди свалянето нагласяш белезите, не мърдаш валовете при смяната, след смяната правиш няколко оборота "на ръка" с извадени свещи. Ако има груба грешка клапаните ще запънат в буталата, но "на ръка" няма страшно.
и аз така знам. този прост трик може да ти спести много пари и нерви

както бяха писали в един друг форум... тука е раздела "направи си сам", не "пречат ми ръцете". така че всеки сам си преценя

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Хмм до тук добре, не можахте да ми секнете ентусиазма
А гледам че има ремък+3 ролки за около 60 евро, febi Bilstein. Бива ли цента или по добре да изчакам докато си дойда до бг и да си взема от там?:) Мерси на всички за отговорите, ако реша да го сменям ще ви тормозя още 



- Ludmil
- ентусиаст
-
- Мнения: 915
- Регистриран на: 4.09.2003
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е46 M47N20
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Това Вайблинген ми звучи доста по-немско от Люлин. Сигурно и частите са доста по-истински ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
То Вайблинген е квартал на Щутгарт ама в Люлин си е къде къде по добре...
тука само ми киселеят с някви кабрио-та с мерници гадовете! Иначе ремъка го гледам в ибей ама изглежда оригинален, ще пиша и в магазина колко струва да видим има ли разлика:)


- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Ей, тая вечер ми върви да пиша за ремъци и ролки
. Ако не те мързи, виж ми постовете в тия две теми:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=36762
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=36572&start=15
Според BMW ремък се сменя на 70000км или на 3 години, което от двете настъпи първо. Аз обаче моя ремък го смених, след като беше чукнал 6 годинки и се беше въртял на моторетката 50000 км. Беше доста поспечен, но не и напукан - бе оригинален. Ролки се сменят на две смени на ремък - такова е правилото уж, ма мойте май беха от 89-та година
. Сега съм с нови
.
Смяната не е трудна, но си трябва човек до тебе, който да е в час. Аз ръководствата ги чета, та да не се излагам съвсем, но си е друго като си омажеш ръцете. Майсторлъка е да не зацепиш грешно ремъка, както и да го опънеш правилно. Останалото е развиване и завиване на болтове.
Иначе, доколкото знам, в сервизите смяна върви между 50 и 80 лева. Ма аз за ремонтите минавам по тънката лайсна - на съседски начала
и после
.

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=36762
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=36572&start=15
Според BMW ремък се сменя на 70000км или на 3 години, което от двете настъпи първо. Аз обаче моя ремък го смених, след като беше чукнал 6 годинки и се беше въртял на моторетката 50000 км. Беше доста поспечен, но не и напукан - бе оригинален. Ролки се сменят на две смени на ремък - такова е правилото уж, ма мойте май беха от 89-та година


Смяната не е трудна, но си трябва човек до тебе, който да е в час. Аз ръководствата ги чета, та да не се излагам съвсем, но си е друго като си омажеш ръцете. Майсторлъка е да не зацепиш грешно ремъка, както и да го опънеш правилно. Останалото е развиване и завиване на болтове.
Иначе, доколкото знам, в сервизите смяна върви между 50 и 80 лева. Ма аз за ремонтите минавам по тънката лайсна - на съседски начала


It's not who You are, it's who You know...
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Мерси за Инфото:) Между другото тия тука в магазина за авточасти не си полпюват, 140 евро е ремъка с ролките
Викам ок, ше си помисля 



- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
На БМВ-то е лесно...
На една А4-ка трябваше да се сменя ремъка. Закарахме го ние, ама на тия кошове трябва да се свалят фарове, брони...абе цялата предница заедно с радиатора, в който се охлажда трансмисионното масло. И майстора беше толко калпав, че за да махне маркуча на радиатора, който явно е спекъл е чукал с отвертка там където влиза.Смени ги както и да е, но започна да изтича трансмисионно масло. Кутията на тоя кош е автоматична и се сещате на каква цифра отивахме ако се беше преебала. А ние гледаме под колата има теч и тръгнахме към майстора след като установихме, че капе от 2 места. Отидохме при "Бате Рафи" (евала му правя), и той веднага заряза всичко и започна да я прави. Опита се да смени оплътненията на тръбите там където влизат в радиатора, но той беше наранен и ги изяждаше. Трябваше да се кара на стругар за да оправи резбата, но тогава на Рафи му дойде на ум че може да сложи 2 оплътнения едно по голямо и едно по малко така че налягането да не им действа и да оплътнят. Направи го. Теч НЯМА, няма нищо сега. Та мисълта ми е да внимавате с тея ремъци и ролки защото от тях може да се стигне до голяма беля. Нашата щеше да удари 2500лв ако се беше преебала тая скоростна кутия ама я оправи...



На една А4-ка трябваше да се сменя ремъка. Закарахме го ние, ама на тия кошове трябва да се свалят фарове, брони...абе цялата предница заедно с радиатора, в който се охлажда трансмисионното масло. И майстора беше толко калпав, че за да махне маркуча на радиатора, който явно е спекъл е чукал с отвертка там където влиза.Смени ги както и да е, но започна да изтича трансмисионно масло. Кутията на тоя кош е автоматична и се сещате на каква цифра отивахме ако се беше преебала. А ние гледаме под колата има теч и тръгнахме към майстора след като установихме, че капе от 2 места. Отидохме при "Бате Рафи" (евала му правя), и той веднага заряза всичко и започна да я прави. Опита се да смени оплътненията на тръбите там където влизат в радиатора, но той беше наранен и ги изяждаше. Трябваше да се кара на стругар за да оправи резбата, но тогава на Рафи му дойде на ум че може да сложи 2 оплътнения едно по голямо и едно по малко така че налягането да не им действа и да оплътнят. Направи го. Теч НЯМА, няма нищо сега. Та мисълта ми е да внимавате с тея ремъци и ролки защото от тях може да се стигне до голяма беля. Нашата щеше да удари 2500лв ако се беше преебала тая скоростна кутия ама я оправи...
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани