Как да разбера дали съм със спортно окачване?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 7.11.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 525D

Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от tds » 30 Окт 2012, 12:28

Колата е от подписа - е60 525д '04. Вози доста твърдо, спрямо старата е39-ка 525 тдс. Дали имам спортно окачване или някой амортесьор е спекъл? Може ли да се разбере това "на око"?
Струва ми се, че повечето пред-фейслифтови е60ки са така - изглеждат доста ниски.
Ако се окаже, че е спортно, колко би струвала замяната му с "нормално" и какво точно трябва да се смени - пружини, амортесьори, ... ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от da6ip » 30 Окт 2012, 14:02

1. С ВИН-а проверяваш в един сайт (който не знам) серийно колата с какви опции е била. Там ще пише и окачването.
2. След това я вдигаш на крик и гледаш какво пише на пружините и амортисьорите, защото може да са сменени с някъв тунинг.

За стандартно окачване трябва да смениш пружини и амортиьори. Според мен по-големия виновник за твърдо возене са амортисьорите. Струване - от морга предполагам до 400 лв. за 8-те чарка, труд примерно още 400??
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от bezdomnia » 30 Окт 2012, 14:39

не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от da6ip » 30 Окт 2012, 15:45

bezdomnia написа:не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша

aз под 8 чарка имам предвид 4 пружини и 4 амортисьора :)
могат да се сменят. всички афтърмаркет пружини и амортисьори са за тази цел.
стабилизаторите също са различни, но те нямат директна връзка с тях и с комфорта.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от _Maranello_ » 30 Окт 2012, 15:50

С рънфлат гуми ли си? Ако да, намали налягането на 2,2. Всъщност това важи и за нормалните, ако са пренапомпани. Ще се изненадаш от разликата.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от bezdomnia » 30 Окт 2012, 16:17

da6ip написа:
bezdomnia написа:не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша

aз под 8 чарка имам предвид 4 пружини и 4 амортисьора :)
могат да се сменят. всички афтърмаркет пружини и амортисьори са за тази цел.
стабилизаторите също са различни, но те нямат директна връзка с тях и с комфорта.

аз съм със спортно и мен ме дразни колко твърдо вози и съм се интересувал и ми казаха че не може да сменя само пружини или само амортисьор ако сменя само пружините щели да ми дойдат по къси амортисьорите и щели да се отварят много и да заминат бързо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от Emooo » 30 Окт 2012, 16:19

Лошото е че май освен пружините и амортисьорите има и разлика в размера на тампони и други железа отдолу. Ако не се сменят един господ знае какъв ще е ефекта.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от da6ip » 30 Окт 2012, 16:41

bezdomnia написа:
da6ip написа:
bezdomnia написа:не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша

aз под 8 чарка имам предвид 4 пружини и 4 амортисьора :)
могат да се сменят. всички афтърмаркет пружини и амортисьори са за тази цел.
стабилизаторите също са различни, но те нямат директна връзка с тях и с комфорта.

аз съм със спортно и мен ме дразни колко твърдо вози и съм се интересувал и ми казаха че не може да сменя само пружини или само амортисьор ако сменя само пружините щели да ми дойдат по къси амортисьорите и щели да се отварят много и да заминат бързо

това е широкоразпространен градски мит, който е верен за много различни компоненти - супер къси пружини (-40мм?) със серийни амортисьори. но разликата между серийни и ОЕМ спорт е малка (15-20 мм по спомен) и при тази ситуация няма да заминат. но аз така или иначе му казвам и двете да смени заради комфорта.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от da6ip » 30 Окт 2012, 16:45

Emooo написа:Лошото е че май освен пружините и амортисьорите има и разлика в размера на тампони и други железа отдолу. Ако не се сменят един господ знае какъв ще е ефекта.

принципно между серийна и "спортна настройка" версия няма такива разлики.
има разлика в дебелината на стабилизаторите, но това не е никакъв проблем, защото те са си отделен компонент сам за себе си. също има разлика в дължината на ограничителя на хода на амортисьора, който просто се реже ако снишаваш колата, а ако я вдигаш като колегата - не правиш нищо.

аз лично съм ги сменил всички тези компоненти с афтърмаркет и не съм срещнал нито трудности, нито несъвместимост, нито проблеми в последствие.

вече ако говорим за фейслифтови М-спорт модели или дори х-драйв или истинска М5, тогава наистина ще изникнат други разлики в някои компоненти.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от ///M_Martin » 30 Окт 2012, 17:20

Провери тук с последните 7 символа от ВИН-а ти:http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от bezdomnia » 30 Окт 2012, 17:49

martin_g60 написа:Провери тук с последните 7 символа от ВИН-а ти:http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

колега :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: благодаря за линка мн ми бе полезен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от da6ip » 30 Окт 2012, 18:17

martin_g60 написа:Провери тук с последните 7 символа от ВИН-а ти:http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

точно този сайт имах предвид :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от sawion » 30 Окт 2012, 18:18

аз съм сменял от спортно на обикновено предно окачване. Разликата не е много голяма, но пък и аз очаквах да стане нещо близо до мерцедес и дълбоко се излъгах. Сменят се амортисиори, пружини и тампоните които ограничават хода на амортисиора. Сложих предни пружини от е61 535д. Неговите са една идея по дебели и вдигнаха предницата с около 2 пръста. Амортисиорите са Sachs и ги купиг от и-бей за около 450лв предните. Но като цяло - колата си вози малко твърдо и това е.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от memorex » 30 Окт 2012, 20:30

sawion написа:аз съм сменял от спортно на обикновено предно окачване. Разликата не е много голяма, но пък и аз очаквах да стане нещо близо до мерцедес и дълбоко се излъгах. Сменят се амортисиори, пружини и тампоните които ограничават хода на амортисиора. Сложих предни пружини от е61 535д. Неговите са една идея по дебели и вдигнаха предницата с около 2 пръста. Амортисиорите са Sachs и ги купиг от и-бей за около 450лв предните. Но като цяло - колата си вози малко твърдо и това е.


Как разбра че си със спортно преди смяната

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?

Мнение от sawion » 30 Окт 2012, 21:26

memorex написа:
sawion написа:аз съм сменял от спортно на обикновено предно окачване. Разликата не е много голяма, но пък и аз очаквах да стане нещо близо до мерцедес и дълбоко се излъгах. Сменят се амортисиори, пружини и тампоните които ограничават хода на амортисиора. Сложих предни пружини от е61 535д. Неговите са една идея по дебели и вдигнаха предницата с около 2 пръста. Амортисиорите са Sachs и ги купиг от и-бей за около 450лв предните. Но като цяло - колата си вози малко твърдо и това е.


Как разбра че си със спортно преди смяната


по парт номера на старите ми амортисьори, а и като я купувах в списъка с екстрите от БМВ беше отбелязано и спортното окачване.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook