Как да разбера дали съм със спортно окачване?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Как да разбера дали съм със спортно окачване?
Колата е от подписа - е60 525д '04. Вози доста твърдо, спрямо старата е39-ка 525 тдс. Дали имам спортно окачване или някой амортесьор е спекъл? Може ли да се разбере това "на око"?
Струва ми се, че повечето пред-фейслифтови е60ки са така - изглеждат доста ниски.
Ако се окаже, че е спортно, колко би струвала замяната му с "нормално" и какво точно трябва да се смени - пружини, амортесьори, ... ?
Струва ми се, че повечето пред-фейслифтови е60ки са така - изглеждат доста ниски.
Ако се окаже, че е спортно, колко би струвала замяната му с "нормално" и какво точно трябва да се смени - пружини, амортесьори, ... ?
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
1. С ВИН-а проверяваш в един сайт (който не знам) серийно колата с какви опции е била. Там ще пише и окачването.
2. След това я вдигаш на крик и гледаш какво пише на пружините и амортисьорите, защото може да са сменени с някъв тунинг.
За стандартно окачване трябва да смениш пружини и амортиьори. Според мен по-големия виновник за твърдо возене са амортисьорите. Струване - от морга предполагам до 400 лв. за 8-те чарка, труд примерно още 400??
2. След това я вдигаш на крик и гледаш какво пише на пружините и амортисьорите, защото може да са сменени с някъв тунинг.
За стандартно окачване трябва да смениш пружини и амортиьори. Според мен по-големия виновник за твърдо возене са амортисьорите. Струване - от морга предполагам до 400 лв. за 8-те чарка, труд примерно още 400??
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
bezdomnia написа:не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша
aз под 8 чарка имам предвид 4 пружини и 4 амортисьора

могат да се сменят. всички афтърмаркет пружини и амортисьори са за тази цел.
стабилизаторите също са различни, но те нямат директна връзка с тях и с комфорта.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- _Maranello_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
С рънфлат гуми ли си? Ако да, намали налягането на 2,2. Всъщност това важи и за нормалните, ако са пренапомпани. Ще се изненадаш от разликата.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Здраве, безаварийно и безпроблемно!
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
da6ip написа:bezdomnia написа:не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша
aз под 8 чарка имам предвид 4 пружини и 4 амортисьора![]()
могат да се сменят. всички афтърмаркет пружини и амортисьори са за тази цел.
стабилизаторите също са различни, но те нямат директна връзка с тях и с комфорта.
аз съм със спортно и мен ме дразни колко твърдо вози и съм се интересувал и ми казаха че не може да сменя само пружини или само амортисьор ако сменя само пружините щели да ми дойдат по къси амортисьорите и щели да се отварят много и да заминат бързо
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
Лошото е че май освен пружините и амортисьорите има и разлика в размера на тампони и други железа отдолу. Ако не се сменят един господ знае какъв ще е ефекта.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
bezdomnia написа:da6ip написа:bezdomnia написа:не е възможно според мен смяната само на пружини или амортисьори...както казва колегата Da6ip Трябва и 'осемте "чарка да се сменят
с какви гуми караш ,ако са Run Flat возията пак ще е по лоша
aз под 8 чарка имам предвид 4 пружини и 4 амортисьора![]()
могат да се сменят. всички афтърмаркет пружини и амортисьори са за тази цел.
стабилизаторите също са различни, но те нямат директна връзка с тях и с комфорта.
аз съм със спортно и мен ме дразни колко твърдо вози и съм се интересувал и ми казаха че не може да сменя само пружини или само амортисьор ако сменя само пружините щели да ми дойдат по къси амортисьорите и щели да се отварят много и да заминат бързо
това е широкоразпространен градски мит, който е верен за много различни компоненти - супер къси пружини (-40мм?) със серийни амортисьори. но разликата между серийни и ОЕМ спорт е малка (15-20 мм по спомен) и при тази ситуация няма да заминат. но аз така или иначе му казвам и двете да смени заради комфорта.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
Emooo написа:Лошото е че май освен пружините и амортисьорите има и разлика в размера на тампони и други железа отдолу. Ако не се сменят един господ знае какъв ще е ефекта.
принципно между серийна и "спортна настройка" версия няма такива разлики.
има разлика в дебелината на стабилизаторите, но това не е никакъв проблем, защото те са си отделен компонент сам за себе си. също има разлика в дължината на ограничителя на хода на амортисьора, който просто се реже ако снишаваш колата, а ако я вдигаш като колегата - не правиш нищо.
аз лично съм ги сменил всички тези компоненти с афтърмаркет и не съм срещнал нито трудности, нито несъвместимост, нито проблеми в последствие.
вече ако говорим за фейслифтови М-спорт модели или дори х-драйв или истинска М5, тогава наистина ще изникнат други разлики в някои компоненти.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
Провери тук с последните 7 символа от ВИН-а ти:http://www.rubmw.ru/vincode/eng/
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
martin_g60 написа:Провери тук с последните 7 символа от ВИН-а ти:http://www.rubmw.ru/vincode/eng/
колега






- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
martin_g60 написа:Провери тук с последните 7 символа от ВИН-а ти:http://www.rubmw.ru/vincode/eng/
точно този сайт имах предвид

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
аз съм сменял от спортно на обикновено предно окачване. Разликата не е много голяма, но пък и аз очаквах да стане нещо близо до мерцедес и дълбоко се излъгах. Сменят се амортисиори, пружини и тампоните които ограничават хода на амортисиора. Сложих предни пружини от е61 535д. Неговите са една идея по дебели и вдигнаха предницата с около 2 пръста. Амортисиорите са Sachs и ги купиг от и-бей за около 450лв предните. Но като цяло - колата си вози малко твърдо и това е.
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
sawion написа:аз съм сменял от спортно на обикновено предно окачване. Разликата не е много голяма, но пък и аз очаквах да стане нещо близо до мерцедес и дълбоко се излъгах. Сменят се амортисиори, пружини и тампоните които ограничават хода на амортисиора. Сложих предни пружини от е61 535д. Неговите са една идея по дебели и вдигнаха предницата с около 2 пръста. Амортисиорите са Sachs и ги купиг от и-бей за около 450лв предните. Но като цяло - колата си вози малко твърдо и това е.
Как разбра че си със спортно преди смяната
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Как да разбера дали съм със спортно окачване?
memorex написа:sawion написа:аз съм сменял от спортно на обикновено предно окачване. Разликата не е много голяма, но пък и аз очаквах да стане нещо близо до мерцедес и дълбоко се излъгах. Сменят се амортисиори, пружини и тампоните които ограничават хода на амортисиора. Сложих предни пружини от е61 535д. Неговите са една идея по дебели и вдигнаха предницата с около 2 пръста. Амортисиорите са Sachs и ги купиг от и-бей за около 450лв предните. Но като цяло - колата си вози малко твърдо и това е.
Как разбра че си със спортно преди смяната
по парт номера на старите ми амортисьори, а и като я купувах в списъка с екстрите от БМВ беше отбелязано и спортното окачване.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани