Болта на диференциала
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Болта на диференциала
Става въпрос за този болт който държи и тампона.Беше се счупил и изглеждаше, че е поради ръждата.Свалихме дифа и трябваше на стругар да ходя да го вади.Купих нов болт и уж работата заспа.След 2 дена същото чукане, тампоните на носачите ми бяха за смяна и реших, че заради тях болтовете не издържат.Смених ги и се оказа, че този път болта се е развил.Затегнахме го и след 100 метра имам същото чукане.Самия тампон на дифа има живот поне на пръв поглед, но иначе е за смяна.Може ли болта да се развива заради него и това което ме притеснява е, че ако трябва да се сменя тампона, трябвали да се сваля и целия мост?Болтовете са яко ръждясали и направо не ми се мисли ако някой се скъса.Става въпрос за голямо прасе диференциал. 

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Болта на диференциала
купуваш си качествен спрех за ръжда не wd-40, berder или някой българско/китайско извращение за то 3 до 8лв. Пръскаш чакаш и развиваш няма къде да избяга. Ако болта наистина се саморазвива значи или имаш вибрация която постоянно чука в болта, или в резбата имаш хлабина. И двете неща се решават с threadlocker или на български "осигурител за резби" - червен - чистиш резбата отвътре с тънка телена четка мажеш болта с осигурителя - завиваш, стягаш чакаш между 15мин и 30мин и спи града
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Болта на диференциала
Coulthard написа:купуваш си качествен спрех за ръжда не wd-40, berder или някой българско/китайско извращение за то 3 до 8лв. ...
Кой е качествен?
Coulthard написа:... threadlocker или на български "осигурител за резби" - червен - чистиш резбата отвътре с тънка телена четка мажеш болта с осигурителя - завиваш, стягаш чакаш между 15мин и 30мин и спи града
Ако след време се наложи развиване може ли да се развие след това или веднъж като стегне трябва рязане?
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
Ако сложа по-дълъг болт и го законтря с гайка от другата страна?Притесняваме тогава вибрациите да не счупят болта.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1671
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Болта на диференциала
Осигурителя предотвратява развиване от вибрации.След това пак може да се развие с ключ,но иска малко по-голямо усилие.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
ildivvy написа:Осигурителя предотвратява развиване от вибрации.След това пак може да се развие с ключ,но иска малко по-голямо усилие.
Т.е. ако го напръскам с осигурител няма опасност от счупване така ли?Все си мисля, че и гайка ще е нужна от другата страна

- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
Сложихме нов по-дълъг болт и го законтрихме, но проблемът остана.А именно хлабина в резбата и от там диф-а играе на горе и на долу.Въпросът ми е, сега трябва да сваля диф-а и с него и болта да отида при стругар, за нова резба и втулка?И може ли да ми направят втулка само по болта? 

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Болта на диференциала
Kinopi написа:Сложихме нов по-дълъг болт и го законтрихме, но проблемът остана.А именно хлабина в резбата и от там диф-а играе на горе и на долу.Въпросът ми е, сега трябва да сваля диф-а и с него и болта да отида при стругар, за нова резба и втулка?И може ли да ми направят втулка само по болта?
Могат да ти направят и само втулка по болта.
Като тръгнеш да го монтираш освен тредлокъра (аз имам на локтайт и е перфектен, но цената е малко груба) сложи и гайка с пластмаса. Тя играя ролята на пружинна шайба и саморазвиването при тези обстоятелства става малко "мисия невъзможна"

А, ако имаш едни излишни 60 лв, можеш да се обърнеш към @Ферариста за комплект полиуретанови тампони за целия диф. Пристигат си с целия крепеж + втулките и работата става много стегната. Само една морска грес ще ти трябва за монтажа, но мисля, че той също я предлагаше



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
Почвам да си мисля, че не е от хлабина в резбата, а че болта се е развивал.Свалихме болта и гайката, сложихме нова закалена гайка,а от страната на главата захванахме с шайба и федер шайба.Около 40км съм минал с нормална газ извънградско и за сега няма проблеми.Днес ще я тествам по-сериозно и се надявам да издържи, но ме съмнява.
Идеята е да не стигам до сваляне на моста, понеже всичко е адски изгнило(от англичанка е) и ако почнат да се късат болтовете става много сложна.
ogata написа:А, ако имаш едни излишни 60 лв, можеш да се обърнеш към @Ферариста за комплект полиуретанови тампони за целия диф. Пристигат си с целия крепеж + втулките и работата става много стегната. Само една морска грес ще ти трябва за монтажа, но мисля, че той също я предлагаше
Идеята е да не стигам до сваляне на моста, понеже всичко е адски изгнило(от англичанка е) и ако почнат да се късат болтовете става много сложна.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Болта на диференциала
Ти моста няма да го сваляш. Само откачаш стабилизиращата щанга от тампоните й, за да можеш да измъкнеш диференциала навън. Сменяш му тампоните на ушите, сменяш и тампона на магарето и сглобяваш обратно. Не отнема и много време.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Болта на диференциала
Отнема точно 2 часа цялата процедура. Като задачата става определено интересна ако нямаш преса за тампоните, ами се налага да действаш с подръчни материали като камък от гедоре. Да не забравиш греста - точно морска ти трябва 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
При спокойно каране, болта пак се разви.Купих лепило за болтове и го намазах обилно, след което пак го затегнах, шайба, федер шайба и накрая закалена гайка.Само времето не ми стигна да го оставя да засъхне добре, а ми веднага я подкарах, но леко.Към 2 часа със спиране и тръгване главно извънградско.После след много газ по едно време леко притропа на 2 пъти.Определено се държи в пъти по-добре.Ще я наблюдавам следващите дни и ако проблемът продължи ще направя каквото ме посъветвахте.
П.П.Много нерви покрай тоя болт, надявам се с лепилото всичко да е 6

П.П.Много нерви покрай тоя болт, надявам се с лепилото всичко да е 6

- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
Преди няколко дена, при нормално каране идваха шумове отзад.Нещо като виене и мисля, че е от диференциала.Почнах да я напъвам и се появи едно като хрупане и тропане от под купето.Намалих и бавно я закарах до нас.Днес тръгнах да я карам при майстор и всичко това освен виенето от дифа го нямаше.Закарах я дозатегнахме болта, сложихме и контра гайка накрая, звуци няма, но виенето остана.Сега си мисля, да не би маслото на дифа да ми е за смяна.Става въпрос за шпер голямо прасе.Ще покарам и ще видя дали пак ще се развие болта.Вече си мисля, че може нещо от скоростната кутия или кардана да предава вибрации и от там болта да се развива. 

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Болта на диференциала
Толкова много упражнения можеха да се спестят, ако ме беше послушал да си сложиш комплект здрави тампони.
Относно вибрациите за развиването баш на този болтвиж да не си скъсал моста някъде около планките където се хващат за купето - от там може да е хрупането. Другото което е може да провериш как са ти тампоните - както на двигателя, така и на скоростите - включително и висящият лагер.
За виенето на диференциала - смяната на маслото би трябвало да оправи проблема.
Относно вибрациите за развиването баш на този болтвиж да не си скъсал моста някъде около планките където се хващат за купето - от там може да е хрупането. Другото което е може да провериш как са ти тампоните - както на двигателя, така и на скоростите - включително и висящият лагер.
За виенето на диференциала - смяната на маслото би трябвало да оправи проблема.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Kinopi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Болта на диференциала
ogata написа:Толкова много упражнения можеха да се спестят, ако ме беше послушал да си сложиш комплект здрави тампони.
Относно вибрациите за развиването баш на този болтвиж да не си скъсал моста някъде около планките където се хващат за купето - от там може да е хрупането. Другото което е може да провериш как са ти тампоните - както на двигателя, така и на скоростите - включително и висящият лагер.
За виенето на диференциала - смяната на маслото би трябвало да оправи проблема.
За тези тампони които ми беше казал, говорих с Ферариста и каза, че не би трябвало да е от тях, също както и всички майстори които съм обиколил.Тампоните на двигателя са ми на 6 месеца, а висящия лагер на 2.Но ще огледам моста по обстойно и тампона на скоростната.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани